Announcement

Collapse
No announcement yet.

muutama kymysys koskien tv-pelejä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • loz
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 878
    • Helsinki

    muutama kymysys koskien tv-pelejä

    mites ku on tekniikanvaihto vehe mut prosentit nolla, ni eiks se mee sillee et jos sul on prossii ja ajat esim pahan mällin tai kone vaa leipoo kii ni et voi vaihtaa uutta konetta vaan sun on korjattava se vanha moottori?

    toista kysymystä en enää muista :|
    "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Re: muutama kymysys koskien tv-pelejä

    Originally posted by loz
    mites ku on tekniikanvaihto vehe mut prosentit nolla, ni eiks se mee sillee et jos sul on prossii ja ajat esim pahan mällin tai kone vaa leipoo kii ni et voi vaihtaa uutta konetta vaan sun on korjattava se vanha moottori?

    toista kysymystä en enää muista :|
    Vaikkei niitä prosentteja otteessa olekaan, niin silti jos asiaa aletaan joskus katsastuksessa tutkimaan niin kyllä ne prosentit löytyy. Voi tulla kovasti ikäviä ongelmia vielä näiden "tv mutta %=0" autojen kanssa kun niihin aletaan virittää alustaa yms.

    Prosentit voivat mennä vain kerran, eli jos vaihdat koneen niin prossat menee, mutta ei ne enää mene jos vaihdat koneen uudelleen. Eli jos tuossa tilanteessa kone leipoo kiinni niin uutta vain tilalle. Eri asia jos alat ensimmäistä kertaa vaihtamaan jotain osaa, sitten ne prosentit menee taas.

    t.Ville

    Comment

    • -Tate-
      Moderator
      • Jan 2004
      • 3210
      • Nurmijärvi

      #3
      Yksi esimerkki:

      Ostat auton mikä ei ole kilvissä, mutta paperit löytyy. Autoon on esim. vaihdettu moottori isompaan (esim 1.6l->2.0l) ja se on merkitty rekisteriotteeseen, mutta prosentteja ei ole merkitty. Jos menet auton tuollaisenaan katsastamaan ja rekisteröimään, niin prosentit pompsahtaa otteeseen ja samalla varmaankin syynätään että onko jotain muutakin vaihdettu samalla.

      Itselle kävi noin, tosin en mennyt katsastusasemaa lähellekkään vaan kyselin AKEn teknillisestä neuvonnasta miten he suhtautuvat tälläisiin tapauksiin.
      I Believed I Would Die.

      Comment

      • loz
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 878
        • Helsinki

        #4
        mutta kun rek.otteessa lukee 318i mutta moottorin tilavuuskohdassa 2.5 ?

        edit: palataas asiaan kun tiedän paremmin noista mitä siihen on sit vaihettu ja mitä muutoskatsastettu...

        koska eikö ole mahdollista sillon et jos mä vien auton, mikä on kuitenkin leimassa katsastukseen niin he tutkivat auton tarkemmin ja toteavat, että "pooika pooika nyt on menny prossat tässä autossa jo reippaasti yli sallitun" :?:
        "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"

        Comment

        • biimer327
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1928
          • Eastside

          #5
          Kerran vaihdetuista osista ei voi uudelleen prosentteja rokottaa vaikka sen vaihtaisikin,MUTU.
          "Suck my dick!"
          -Ron Jeremy

          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #6
            Olis kiva tietää miten mulla pahimmillaan käy ton auton kanssa.
            Kori vaihettu -91 ei merkintää prosenteista.
            Rek,otteessa lukee että vanha runkonumero varmennettu juosilautaseen...

            Alkuperäinen kori on -83/2 323I
            Nykynen kori on -84/7 323I
            Eli molemmat on 323I

            Sitten vaihoin ton lohkon tohon. Jos kiinni jään niin siitäkin tulee se 10%
            En tiedä sitten miten tohon suhtaudutaan kun pelkkä lohko on vaihettu. Kaikki muu on orkkista
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • loz
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 878
              • Helsinki

              #7
              mmm.. no onko jotai tärkeetä mitä viel pitäis tietää noista tv-peleistä..

              löysin aika helmen yksilön mut tv mikä tv :roll:
              "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"

              Comment

              • -Tate-
                Moderator
                • Jan 2004
                • 3210
                • Nurmijärvi

                #8
                Kerran vaidetun osan saa vaihtaa samanlaiseen toiseen ilman että tulee prosentteja, fakta! Mutta esim oma tilanteeni: E21 316 -> johon tehty tekniikanvaihto ja nykyään auto on "323i". Prosentteja 34,5. Jos prosentit ylittää 35, tehdään autolle kanta-auto tarkistus joka maksaa 500e, sen jälkeen prosentit sai mennä sinne 50% asti! Nyt jos haluan vaihtaa koneen tuohon omaan autooni missä on tällä hetkellä täydellinen 323i tekniikka, niin voin vaihtaa samanlaisen vastaavan TAI teholtaan pienemmän. En voi enää soveltaa +20% tehosääntöä tuossa. Näin sanoo Suomen laki! Itse "tappelen" tällä hetkellä tuon oman autoni kanssa ja siksi olen ollut tässä kuukausien sisällä monia kertoja yhteydessä teknilliseen osastoon ja vihdoin omalla kohdallani asia on varmistunut ja saan tehdä sen muutoksen minkä haluan. Eli E21 323i tekniikanvaihto, johon vaihdan 2.0l ahdetun moottorin. Prosentit eivät muutu.
                I Believed I Would Die.

                Comment

                • Henry
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 744
                  • Kannus

                  #9
                  Yksinkertaisemmin näin.Eli jos sulla on 318 auto ja siihen on vaihdettu 325:sen tekniikka, niin sen auton pitää olla tekniikaltaan vastaava kuin alkuperäinen 325:nen.
                  Mercedes-Benz cls 350
                  530DA E60
                  Ex:
                  Audi A6 2.7 biturbo quattro
                  523IA E39
                  520 E34 2Kpl
                  535 E34

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎