Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mission: Katsastuksesta läpi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dudeb
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 240
    • Nowhere

    Mission: Katsastuksesta läpi!

    Käväsin sitten paikallisella hakemassa leimaa bemulla ja hylkyhän sieltä tuli. Btw ei ollut katsastuksella hintaa kuin vajaa 80 €skoa!

    Ensimmäiseksi pomppasi etu-iskareihin ja vasemmanpuoleinen oli päässyt vuotamaan asti. Oikealta tosin tehot olivat sen verran kohtuulliset, että sallitun rajoissa, mutta lappuun tuli merkintä, "Edessä vas. ja oik. - Vaimennuskyky riittämätön".

    Voiko inssi vaatia vaihtamaan molemmille puolille tolpat, jos pelkästään toisessa ei ole tarpeeksi tehoa???
    Kyllähän se järki sanoo, et vähintään pareittain itse ne aion vaihtaa, mut tämä on periaate kysymys.. VOIKO?

    Pitäskö k-aseman antaa jokin todistus iskarien tehottomuudesta?
    (ei tullu harmikseen katottua lukemia, ku auto oli iskaritestissä)

    Sitten itse asiaan. Etuiskareita ei ole tullu koskaan vaihdettua, mut ilmeisesti laadukkaita jousipuristimia hommaan tarvitaan, eli ei toimi ihan samalla lailla, kun takaiskarien vaihto?

    __________________________________________________ _________


    Toinen homma mistä tuli mm. merkintä oli jarruvoimista.
    2.Akselin tehot vasemmalla 1,0 ja oikealla 1,7 eli prosentteihin meni 41% ja sallittu on se 30% ero.

    Joskus vuosi sitten vaihdoin oikealle puolelle taakse sylinterin, kengät ja jouset.
    Mietin, et jos nyt pistäs pelkästään vasemmalle uudet vermeet: sylinteri, kengät ja jouset, niin meneekö sallituilla arvoilla läpi vai kannattaako vaihella myös tonne oikealle taakse.

    Yritän päästä mahdollisimman pienellä pudjetilla & vaivalla ja vitutuksella, vaikka joudun pihalla vaihtamaan ja liikkeeseen en ole viemässä, vaikka täällä mittari näyttää nollaa ja lunta on maassa prkl.


    KYSEESSÄ SIIS E36 316i ja vm. 91
    Last edited by dudeb; 10-10-2009, 12:44.
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Kerrotko autostasi hieman lisää? Vai onko kenties moottoripyörä vai lentokone? :think
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #3
      Originally posted by peltone View Post
      Kerrotko autostasi hieman lisää? Vai onko kenties moottoripyörä vai lentokone? :think
      Ei voi olla moottoripyörä kun niitä ei tarvitse katsastaa :think
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • parjan_fin
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 86
        • Rajamäki

        #4
        Originally posted by dudeb View Post
        Käväsin sitten paikallisella hakemassa leimaa bemulla ja hylkyhän sieltä tuli. Btw ei ollut katsastuksella hintaa kuin vajaa 80 €skoa!

        Ensimmäiseksi pomppasi etu-iskareihin ja vasemmanpuoleinen oli päässyt vuotamaan asti. Oikealta tosin tehot olivat sen verran kohtuulliset, että sallitun rajoissa, mutta lappuun tuli merkintä, "Edessä vas. ja oik. - Vaimennuskyky riittämätön".

        Voiko inssi vaatia vaihtamaan molemmille puolille tolpat, jos pelkästään toisessa ei ole tarpeeksi tehoa???
        Kyllähän se järki sanoo, et vähintään pareittain itse ne aion vaihtaa, mut tämä on periaate kysymys.. VOIKO?

        Pitäskö k-aseman antaa jokin todistus iskarien tehottomuudesta? (ei tullu harmikseen katottua lukemia, ku auto oli iskaritestissä)

        Sitten itse asiaan. Etuiskareita ei ole tullu koskaan vaihdettua, mut ilmeisesti laadukkaita jousipuristimia hommaan tarvitaan, eli ei toimi ihan samalla lailla, kun takaiskarien vaihto?

        __________________________________________________ _________


        Toinen homma mistä tuli mm. merkintä oli jarruvoimista.
        2.Akselin tehot vasemmalla 1,0 ja oikealla 1,7 eli prosentteihin meni 41% ja sallittu on se 30% ero.

        Joskus vuosi sitten vaihdoin oikealle puolelle taakse sylinterin, kengät ja jouset.
        Mietin, et jos nyt pistäs pelkästään vasemmalle uudet vermeet: sylinteri, kengät ja jouset, niin meneekö sallituilla arvoilla läpi vai kannattaako vaihella myös tonne oikealle taakse.

        Yritän päästä mahdollisimman pienellä pudjetilla & vaivalla ja vitutuksella, vaikka joudun pihalla vaihtamaan ja liikkeeseen en ole viemässä, vaikka täällä mittari näyttää nollaa ja lunta on maassa prkl.
        Jep.

        Kerrotko mikä korimalli on kyseessä?

        Noin pääsääntöisesti ei ihan samalla tyylillä mene tolppien vaihto edessä kuin takana. Tarttee työkalua ja pihamaalla tehtynä aika ilkee homma, ainakin omaan makuun.

        Millä jarruilla toi ero oli? Seisonta- vai käyttöjarruilla?
        Last edited by parjan_fin; 09-10-2009, 13:25. Reason: Typoja pois...
        ==========
        Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.

        Comment

        • tigu
          BTCF Member
          • May 2006
          • 947
          • Oulu

          #5
          Originally posted by peltone View Post
          Kerrotko autostasi hieman lisää? Vai onko kenties moottoripyörä vai lentokone? :think
          Ja lentokoneista ei taideta iskaritestiä ottaa
          -e21 m50-

          Comment

          • Micce///M
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2008
            • 3552
            • Hämeenlinna

            #6
            Jep, malli saattaa auttaa hieman asiaa

            Mikäli takapää on kynätolpilla, niin jotakuinkin joo.

            Riippuen taas etutolpista, onko ne ns. patruunatolpat?

            Motonetistä pari jousipuristimia, ei paha rasti. Ainut "hankala" vaihe taitaa olla patruunoiden irroitus tolpista, mikäli on yhtään ryytynyt niin vaatii vähintään ison ruuvipenkin.

            Iskaritestiähän voi toki huijata hyvinkin paljon, mutta ei siinä ole mitään järkeä. Iskarit on halpoja ja ajettavuus paranee varmasti, jos vanhat on niin huonot että pomppaa leimalla.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16421
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by _nixu_ View Post
              Ei voi olla moottoripyörä kun niitä ei tarvitse katsastaa :think
              Ei vielä...

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Rumpujarrun kyseessä ollessa niin kannattaisi ihan ekana kurkata mitä se heikompi puoli on syönyt, eihän sinne välttämättä tarvitse mitään uusia,

                Iskari asiaa voisit ihan rohkeasti kysyä sieltä konttorilta, että miksi näin, ovat niillä töin siellä, että kertovat kun kysyy.
                Olli.

                Comment

                • dudeb
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 240
                  • Nowhere

                  #9
                  KYSEESSÄ SIIS E36 316i ja vm. 91

                  Comment

                  • Erska
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 439
                    • Tuusula

                    #10
                    rumpujarruthan siellä pitäs olla... ota rumpu irti jos vielä hihnat yms. ok-kunnossa, niin perussäätö kohdalleen niin pitäs ruveta rokkaamaan...
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                    Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                    EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                    Comment

                    • dudeb
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 240
                      • Nowhere

                      #11
                      Noniin nyt on taakse vaihdettu jarruihin lähes kaikki hilppeet, eli: jarrukengät, asennussarjat ja jarrusylinterit.

                      Löytys tostaa DOT4 jarrunestettä, ilmeisesti ihan käypää tavaraa tuohon E36 malliin??? (Autossa ei ole ABS jarruja)
                      Last edited by dudeb; 12-10-2009, 18:31.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16421
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by dudeb View Post

                        Löytys tostaa DOT4 jarrunestettä, ilmeisesti ihan käypää tavaraa tuohon E36 malliin??? (Autossa ei ole ABS jarruja)
                        Kyllä, ja käy vaikka olis absitkin.

                        Comment

                        • dudeb
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 240
                          • Nowhere

                          #13
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Kyllä, ja käy vaikka olis absitkin.
                          No niin. Ei sitten muuta kuin oljyt sisään kun pääsee töistä.

                          Iskareista sen verran, et näyttäs noita iskareita olevan motonetissa kahta erilaista, mut hinta on sama?

                          Onko noissa sitten jotain erojakin, kun ei ainakaan paikallisessa tarvikeliikkeessä osannut sanoa, mitä eroa löytyy ja toisessa tarvikeliikkeessä sanottiin, et toisessa on jotain rakenteellisia eroja tietyn vuosiluvun malleihin.

                          Muistaakseen sanottiin, et 1991 ja syyskuuhun saakka on tietty iskari malli ja syyskuun jälkeen vaihtuu erilaiseksi.

                          Onkohan tämä erilaisuus, et iskarin varteen tulee kiinni esim. joku tukivarsi ja toiseen ei?

                          Comment

                          • Micce///M
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2008
                            • 3552
                            • Hämeenlinna

                            #14
                            Vähän nyt oma-aloitteisuutta

                            01LEFT FRONT SPRING STRUTF+S1
                            10/199131311139101$299.06

                            Up To 10/1991




                            01LEFT FRONT SPRING STRUTF+S110/199106/199231311139101$299.06

                            Up To 06/1992




                            01LEFT FRONT SPRING STRUT
                            106/1992
                            31311091773$299.06


                            From 06/1992 ->


                            Joten otat sen mikä sinne kuuluu

                            Comment

                            • Hammu
                              Moderator
                              • Nov 2006
                              • 3971
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by dudeb View Post
                              Onkohan tämä erilaisuus, et iskarin varteen tulee kiinni esim. joku tukivarsi ja toiseen ei?
                              Tästäki löytyis searchilla paljon juttua, mutta aika pitkälti muutokset on että kallistuksenvakaajan kiinnitys muuttui iskaritornista tukivarteen ja etupään tukilaakerit muuttui.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎