Announcement

Collapse
No announcement yet.

kammen ja nokan anturien arvot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMVILLE
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 41
    • kokkola

    kammen ja nokan anturien arvot

    sattuisko joku tietämään m52b20 siemens kampuran ja nokan asennon tunnistimien arvoja, omassani kampi=4-8 Mohm muuttuu lämpötoilan mukaan ja nokka 15ohm. ei vikakoodeja ja noistahan ei tule vikakoodia jos ei oo ihan mykkäpaskana. veikkaisin kyllä tota kampianturia. kone "puuroutuu" kylmänä alle 2000rpm ja väliläpimänä saa sahata joskus kunnolla
  • Kurre
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 384
    • Veteli

    #2
    Originally posted by BMVILLE View Post
    sattuisko joku tietämään m52b20 siemens kampuran ja nokan asennon tunnistimien arvoja, omassani kampi=4-8 Mohm muuttuu lämpötoilan mukaan ja nokka 15ohm. ei vikakoodeja ja noistahan ei tule vikakoodia jos ei oo ihan mykkäpaskana. veikkaisin kyllä tota kampianturia. kone "puuroutuu" kylmänä alle 2000rpm ja väliläpimänä saa sahata joskus kunnolla
    Jostain muistin perukoilta kaivelin esille, että Siemensin kampura-anturin pitäisi olla n. 10-12ohm (ja Bosch 1280ohm +-10%). Mittaushan oli keskimmäinen ja vasen nasta kun lukitusnasta osoittaa ylöspäin.

    Toivottavasti en nyt ihan puutaheinää puhunut
    sigpic
    Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
    ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

    Comment

    • Kurre
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 384
      • Veteli

      #3
      Pientä korjausta nyt, kun koneelta tarkistelin näitä..

      Kampiakseli & nokka-akseli anturit
      Navat:
      1&2: 12,2-12,6ohm
      2&3: 0,39-0,41ohm

      Nämä siis autodatasta, toinen ohjelma antaa hieman eriävät arvot, eli:

      Navat:
      1&2: 15ohm
      1&3: 12ohm

      Tuplavanos koneissa sitten hieman eri tietoja..

      Yleensä en näihin kolmannen osapuolen tekemiin ohjelmiin 100% luota, mutta eiköhän näiden perusteella voisi sanoa, että kampura-anturi on hajalla jos sieltä jotain megaohmi luokan lukemia tulee..

      Toivottavasti ongelma ratkeaisi näillä..
      sigpic
      Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
      ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

      Comment

      • BMVILLE
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 41
        • kokkola

        #4
        kiitokset, anturia tilaamaan...

        Comment

        • BMVILLE
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 41
          • kokkola

          #5
          m52b20 ei toimi vieläkään, testeriä tarvitaan kokkolassa

          kammen anturin vaihto ei vaikuttanut välilämpimänä käynnistykseen, sai taas sahata käyntiin kun lämmöt oli sinisen alueen yläreunassa ja ravistaa kylmänä liikkeelle lähdössä.

          onkos tässä vielä lisäilmanluistin m52b20 kun on sähköinen kaasuläppä(luistonesto)?

          ei vikakoodeja ja kaikki pytyt kävi 0.2% tarkkuudella uuden arvoista, sytytys, suuttimet,ennakot.

          ei imuvuotoja ja motti täysin kuiva kaikilta tiivistepinnoilta 240tkm mittarissa

          ilmamassamittarin arvot ok

          eli jäljelle jää bensapaineet,mahdollinen lisäilmaluistin, motin lämpöanturi joka toimi ainakin lämpimänä

          niin tyypillistä bemaria, nämä ongelmat

          hankala saada kylmänä testeriin, jos jollain olisi KOKKOLASSA liikuteltava testeri niin ottaisitko yhteyttä maksan kyllä.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎