sattuisko joku tietämään m52b20 siemens kampuran ja nokan asennon tunnistimien arvoja, omassani kampi=4-8 Mohm muuttuu lämpötoilan mukaan ja nokka 15ohm. ei vikakoodeja ja noistahan ei tule vikakoodia jos ei oo ihan mykkäpaskana. veikkaisin kyllä tota kampianturia. kone "puuroutuu" kylmänä alle 2000rpm ja väliläpimänä saa sahata joskus kunnolla
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kammen ja nokan anturien arvot
Collapse
X
-
Originally posted by BMVILLE View Postsattuisko joku tietämään m52b20 siemens kampuran ja nokan asennon tunnistimien arvoja, omassani kampi=4-8 Mohm muuttuu lämpötoilan mukaan ja nokka 15ohm. ei vikakoodeja ja noistahan ei tule vikakoodia jos ei oo ihan mykkäpaskana. veikkaisin kyllä tota kampianturia. kone "puuroutuu" kylmänä alle 2000rpm ja väliläpimänä saa sahata joskus kunnolla
Toivottavasti en nyt ihan puutaheinää puhunutsigpic
Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89
-
-
Pientä korjausta nyt, kun koneelta tarkistelin näitä..
Kampiakseli & nokka-akseli anturit
Navat:
1&2: 12,2-12,6ohm
2&3: 0,39-0,41ohm
Nämä siis autodatasta, toinen ohjelma antaa hieman eriävät arvot, eli:
Navat:
1&2: 15ohm
1&3: 12ohm
Tuplavanos koneissa sitten hieman eri tietoja..
Yleensä en näihin kolmannen osapuolen tekemiin ohjelmiin 100% luota, mutta eiköhän näiden perusteella voisi sanoa, että kampura-anturi on hajalla jos sieltä jotain megaohmi luokan lukemia tulee..
Toivottavasti ongelma ratkeaisi näillä..sigpic
Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89
Comment
-
-
m52b20 ei toimi vieläkään, testeriä tarvitaan kokkolassa
kammen anturin vaihto ei vaikuttanut välilämpimänä käynnistykseen, sai taas sahata käyntiin kun lämmöt oli sinisen alueen yläreunassa ja ravistaa kylmänä liikkeelle lähdössä.
onkos tässä vielä lisäilmanluistin m52b20 kun on sähköinen kaasuläppä(luistonesto)?
ei vikakoodeja ja kaikki pytyt kävi 0.2% tarkkuudella uuden arvoista, sytytys, suuttimet,ennakot.
ei imuvuotoja ja motti täysin kuiva kaikilta tiivistepinnoilta 240tkm mittarissa
ilmamassamittarin arvot ok
eli jäljelle jää bensapaineet,mahdollinen lisäilmaluistin, motin lämpöanturi joka toimi ainakin lämpimänä
niin tyypillistä bemaria, nämä ongelmat
hankala saada kylmänä testeriin, jos jollain olisi KOKKOLASSA liikuteltava testeri niin ottaisitko yhteyttä maksan kyllä.
Comment
-
Comment