Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d pirteämpi massamittarin piuha irti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Diesel Performance
    Banned
    • Sep 2009
    • 37
    • Iisalmi

    530d pirteämpi massamittarin piuha irti?

    Mitä tapahtuu kun 530d massamittarin piuhan irroittaa? mitä kaikkea disaplotuu käytöstä muutakuin itse massamittari ja egr? itsellä egr poistettu käytöstä kokonaan eli sokea laippa putkessa. hommasin uuden alkuperäisen ilmamassamittarin joka on myös koodattu oikein mutta silti auto on hitosti pirteämpi massamittarin piuha irti :think
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3310
    • Kajjjaani

    #2
    Outo juttu jos kerran on uusi maffi. Tuo tapahtua juuri silloin kun rikkonaisesta otetaan piuha irti.:think
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Diesel Performance
      Banned
      • Sep 2009
      • 37
      • Iisalmi

      #3
      Originally posted by 540iAV8 View Post
      Outo juttu jos kerran on uusi maffi. Tuo tapahtua juuri silloin kun rikkonaisesta otetaan piuha irti.:think
      sitä minäkin mietin että mikäli muuta ei disaploidu kuin maf ja egr niin onko maffi sotain syystä jo uudekseltaan paskana :think
      Last edited by Diesel Performance; 20-10-2009, 13:13.

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3310
        • Kajjjaani

        #4
        Siihen oireet viittaa. :think
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • Diesel Performance
          Banned
          • Sep 2009
          • 37
          • Iisalmi

          #5
          onko tietoa paljon täyskaasu kiihdytysessä inpa:lla luettaessa pitäisi olla ilmamäärä? edit: tai paikallaan kaasuttaessa?
          Last edited by Diesel Performance; 20-10-2009, 13:25.

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            #6
            Ei kai siel oo mitään vanhan imm:n aiheuttamaa vikakoodia muistissa?
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • Diesel Performance
              Banned
              • Sep 2009
              • 37
              • Iisalmi

              #7
              Originally posted by Carbonfiber View Post
              Ei kai siel oo mitään vanhan imm:n aiheuttamaa vikakoodia muistissa?
              ei ole. vikakoodeihin ilmestyy pelkästään vikakoodi egr:stä mikä ihan ymmärrettävää kun se on tukittu..

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5226
                • Hki 43

                #8
                Originally posted by Diesel Performance View Post
                ei ole. vikakoodeihin ilmestyy pelkästään vikakoodi egr:stä mikä ihan ymmärrettävää kun se on tukittu..
                Onkos adaptaatioarvoja nollattu? En tiedä onko merkitystä, mutta kannattaa varmaan koittaa ennen mittarin vaihtoa.

                E: Niin ja jos on tarvikemittari niin kuuluu ominaisuuksiin.
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                • Diesel Performance
                  Banned
                  • Sep 2009
                  • 37
                  • Iisalmi

                  #9
                  Originally posted by Carbonfiber View Post
                  Onkos adaptaatioarvoja nollattu? En tiedä onko merkitystä, mutta kannattaa varmaan koittaa ennen mittarin vaihtoa.

                  E: Niin ja jos on tarvikemittari niin kuuluu ominaisuuksiin.
                  Yritin inpalla niitä etsiä muuta en löytänyt muutakuin suuttimien arvojen nollauksen.. ekassa viestissä jo lukee "alkuperäisen"

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Luepa tuo WDS:n otteen loppuosa. KLIK
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Diesel Performance
                      Banned
                      • Sep 2009
                      • 37
                      • Iisalmi

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Luepa tuo WDS:n otteen loppuosa. KLIK
                      • Deactivation of boost pressure control
                      • Output of a substitute value dependent on engine speed

                      tarkoittaako tuo ylempi ahtopaineen tunnistinta vai säätösolenoidia?
                      mitä tuo alempi käytännössä tarkoittaa?

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Diesel Performance View Post
                        • Deactivation of boost pressure control
                        • Output of a substitute value dependent on engine speed

                        tarkoittaako tuo ylempi ahtopaineen tunnistinta vai säätösolenoidia?
                        mitä tuo alempi käytännössä tarkoittaa?
                        Hyvä kysymys. Olettaisin, että menee kiinteälle kartalle ohjaussiipien säädön suhteen, eli painetunnistinta ei huomioida. Tuskin sentään säätösiipiä ajetaan mihinkään kiinteään asentoon, mutta sen VNT:n tangon liikkeenhän näkee startatessakin.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Diesel Performance
                          Banned
                          • Sep 2009
                          • 37
                          • Iisalmi

                          #13
                          hmm.. huomasin myös sellaisen jutun ahdoista että täyskaasu kiihdytyksessä. ahdot käy 1.5bar mutta heti palaa ~1.0-1.1bar tuntumaan vaikka pitäisi olla n.1.3-1.4bar (lastutettu) mistäs hitosta tämä johtuu? voiko ahtopaineen tunnistin aiheuttaa tuollaisen? ja tosiaan se turbo on uusi niin sen voi jättää pois laskuista.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎