Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-sport osien eroavaisuus normaaliin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jukka_
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 156
    • finland Keski-suomi

    M-sport osien eroavaisuus normaaliin

    Käytin tuossa autoa ylhäällä ja tuli huomattua siinä että oikean Etualatukivarren puslat on paskana. Etutukivarsi M-Sport osana 260,- ja tavallisena 150,- Eli onko näillä oikeasti jotain eroa/ mitä eroa vai onko toi M-sport lisä näissä osissa ?
    Bmw X5 3.0DA 2005
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    #2
    Jos sieltä pelkästään pusla on paskana, niin ei koko tukivartta tarvitse vaihtaa, riittää se puslan vaihto. Orginaali-helat tiskiltä 89€/pari tai sitten vanhoihin heloihin Powerflexit.

    Tukivarren paikallinen harakiriliike myi 225€/kpl M-Sport ja 226€/kpl vakio, kyseessä Lemförderin osa. Kannattaa kysellä muualtakin kuin tiskiltä.

    Eroa pitäisi olla tukivarren pituudessa ja nivelien asennossa vertaa M-sport vs. tavallinen.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • Jukka_
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 156
      • finland Keski-suomi

      #3
      Originally posted by NokiLeka View Post
      Jos sieltä pelkästään pusla on paskana, niin ei koko tukivartta tarvitse vaihtaa, riittää se puslan vaihto. Orginaali-helat tiskiltä 89€/pari tai sitten vanhoihin heloihin Powerflexit.

      Tukivarren paikallinen harakiriliike myi 225€/kpl M-Sport ja 226€/kpl vakio, kyseessä Lemförderin osa. Kannattaa kysellä muualtakin kuin tiskiltä.

      Eroa pitäisi olla tukivarren pituudessa ja nivelien asennossa vertaa M-sport vs. tavallinen.

      KL- varaosilta kysin osia ja sanovat että heloja ei saa irtonaisina vaan on vaihettava koko tukivrsi. mutta täytyy käydä kyselee vielä muualta.
      Bmw X5 3.0DA 2005

      Comment

      • NokiLeka
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2341
        • Eurajoki

        #4
        Heloja saa ihan marmoritiskiltä, myyvät pareittain ja paketti sisältää helat joiden sisällä on pusla. Kaksi vuotta sitten hain omaani ja paketti maksoi 89€. Oli silloin marmotitiski halvempi kuin yksikään varaosaliike joihin soitin.

        Mutta jos haluat pidempi kestoiset puslat, niin suosittelen Powerflexin uretaanisia. Silloin voi käyttää olemassaolevia heloja, joihin puristetaan uudet puslat. Vaihto-ohjeita sekä myyjiä löytyy foorumilta haulla.
        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

        Comment

        • racing02
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2027
          • Riihimäki

          #5
          Heitetään nyt infoksi tähän threadiin tällä kertaa.
          Tilasin juuri britti-ebaysta Febin M-sport tukivarret takapuslineen hintaan £229,95 + rahti taisi olla huikeat £6. Tavara ei ole vielä tullut, mutta palvelu on ebay:n kautta toimivassa nettikaupassa ollut erinomaista. Myyjän nimi parts2clear.

          Comment

          • Jukka_
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 156
            • finland Keski-suomi

            #6
            Ihme homma että tuo auto on menny katsastuksesta läpi muutama kuukausi sitten. Alapallo nivelet on ihan loppu ja se takimmainen pusla, pyörä heiluu ihan holtittomasti...
            Noh nyt on joka tapauksessa uus M-Sport tukivarsi tulossa.
            Jos vaikka suuntavakaus tulis takas ja uraherkkyys häviäisi
            Bmw X5 3.0DA 2005

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #7
              Kannattaisi vaihtaa molemmat puolet samalla :think
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                #8
                Originally posted by _nixu_ View Post
                Kannattaisi vaihtaa molemmat puolet samalla :think
                Tätä suosittelee myös hän. Jos toinen puoli on jo loppu, niin ei kauan mene kun saat kontata uudelleen sinne auton alle vaihtamaan toista puolta. Ja ei se auto oikein miellyttävältä ajettavalta tunnu kun toisella puolella on timmit osat ja toisella puolella ehtoopuolella olevat..

                Suuntavakavuuteen ja uraherkkyyteen suositellaan lääkkeeksi pyöränkulmien säätöä. Jos alla leveät renkaat ja iso vannekoko, niin silloin varsinkin. Ja ketjun aloittajan se kannattaa muutenkin teettää kun vaihtaa uude(n/t) alatukivarre(n/t).
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • Jukka_
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 156
                  • finland Keski-suomi

                  #9
                  Originally posted by NokiLeka View Post
                  Tätä suosittelee myös hän. Jos toinen puoli on jo loppu, niin ei kauan mene kun saat kontata uudelleen sinne auton alle vaihtamaan toista puolta. Ja ei se auto oikein miellyttävältä ajettavalta tunnu kun toisella puolella on timmit osat ja toisella puolella ehtoopuolella olevat..

                  Suuntavakavuuteen ja uraherkkyyteen suositellaan lääkkeeksi pyöränkulmien säätöä. Jos alla leveät renkaat ja iso vannekoko, niin silloin varsinkin. Ja ketjun aloittajan se kannattaa muutenkin teettää kun vaihtaa uude(n/t) alatukivarre(n/t).

                  no niin nyt on uudet tukivarret vaihettu ja pyörät suunnattu... Johan alko kyyti taas maistumaan ja vetelyt loppu kertaheitolla
                  Kallistahan se oli mutta Elämä taitaa olla jos omistaa Bemarin.
                  Bmw X5 3.0DA 2005

                  Comment

                  • jano85
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 176
                    • Kauhava

                    #10
                    Alkuperäiseen otsikkoon liittyen

                    eli onko tietoa mitä eroja on E39 m-sport/normi alustan iskareilla? Taitaa m-sport olla jäykempi mutta sopiiko esim. normi alustan iskarit m-alustaan?
                    E34 oli ainakin yläpään kiinnitys erilainen... Hintaero on sen verran kova että tulee houkutus laittaa normi-iskarit
                    F06 640d X-drive M-sport -16


                    exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎