Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin vikavalo ja käyntíongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW 525iA
    Newbiemmer
    • Nov 2009
    • 1
    • Finland

    Moottorin vikavalo ja käyntíongelma

    Onko kellään ollut vastaavaa vikaa ja mikä lääkkeeksi. Auto käy epätasaisesti, moottorin kuva palaa kojelaudassa (ohjekirjan mukaan pakokaasuarvot viturallaan). Jos oikein kuvittelee niin pakokaasukin haisee aikaisempaa enemmin bensalle.:think

    Auto on vuosimallia 03 E39. Tyhjäkäynnillä käynti on epätasainen, niinkuin ei kävisi joka pytyllä (vatkaa koko autoa), veto puuttuu ajaessa ei suostu kone kiertämään. Vikakoodin luku tilattu maanantaille, mutta jos jollakin kokemusta vastaavasta niin kuulen mielellään.
    Last edited by BMW 525iA; 01-11-2009, 12:19.
  • seidltuning
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1941
    • Vantaa

    #2
    1. tervetuloa foorumille
    2. käy luetuttamassa vikakoodit
    3. search toiminnolla saa ihmeitä aikaan
    4. kuvaile tarkemmin oireita ( tyhjäkäynti...nykiikö...vedot kateissa...oletus 525ia minkä ikäinen
    G30 530e Sedan
    E30 325i Cabriolet

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #3
      Paikkakunta näkyviin niin joku foorumilainen voi auttaa koodinluvussa
      Ei ole pakko mennä laakkoselle ryöstettäväksi..

      Ja itse viasta, veikataan viallista puolaa :think
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • K2Ri
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1829
        • London, UK & Germany

        #4
        Mikähän mahtaa olla vialla?

        Jos auton antaa käydä tyhjäkäyntiä vaihteenvalitsimen ollessa P -asennossa, niin hetken kuluttua (n. puoli minuuttia arviolta) alkaa käynti muuttua huonoksi ja vikavalo syttyy. Jos auton sammuttaa ja laittaa samantien tulille, käynti on jälleen normaali eikä vikavalo enää pala.

        Jos auto käy tyhjäkäyntiä D -asennossa ja jalka jarrulla, niin ongelmaa ei esiinny.

        Auto on E39 525iA vm. 2002
        sigpic
        BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

        Comment

        • Netsk
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 238
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by K2Ri View Post
          Mikähän mahtaa olla vialla?

          Jos auton antaa käydä tyhjäkäyntiä vaihteenvalitsimen ollessa P -asennossa, niin hetken kuluttua (n. puoli minuuttia arviolta) alkaa käynti muuttua huonoksi ja vikavalo syttyy. Jos auton sammuttaa ja laittaa samantien tulille, käynti on jälleen normaali eikä vikavalo enää pala.

          Jos auto käy tyhjäkäyntiä D -asennossa ja jalka jarrulla, niin ongelmaa ei esiinny.

          Auto on E39 525iA vm. 2002
          Pelkästään kylmänä vai myös lämpimällä koneella?
          F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
          ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

          Comment

          • K2Ri
            BTCF Member
            • Oct 2007
            • 1829
            • London, UK & Germany

            #6
            Originally posted by Netsk View Post
            Pelkästään kylmänä vai myös lämpimällä koneella?
            Lämpimällä koneella tekee ainakin tuon.
            En ole varma, mutta kylmällä ei ehkä tee niin herkästi, jos ollenkaan.
            sigpic
            BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

            Comment

            • creative 22
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 560
              • Alavus

              #7
              Tervetuloa foorumille ja vatkaavien M54-koneisten "iloiseen" joukkoon.Kuten tuossa jo todettiin, löytyy tästä useita topikkeja jossa ko.ongelmaa käsitellään.Harvoin vaan tuntuu löytyvän ratkaisua näihin, kuten ei ole vielä omaanikaan löytynyt.
              Toivottavasti tulossa oleva koodinluku selvittäisi jotain..
              Last edited by creative 22; 06-12-2010, 17:31.
              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

              BMW Freude Am Fahren

              Comment

              • Netsk
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 238
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by creative 22 View Post
                Tervetuloa foorumille ja vatkaavien M54-koneisten "iloiseen" joukkoon.Kuten tuossa jo todettiin, löytyy tästä useita topikkeja jossa ko.ongelmaa käsitellään.Harvoin vaan tuntuu löytyvän ratkaisua näihin, kuten ei ole vielä omaanikaan löytynyt.
                Toivottavasti tulossa oleva koodinluku selvittäisi jotain..
                Jo..vaikka tehtaan ohjeen mukaan yleensä häiriön aiheuttaa puola, en suoraansanottuna ole koskaan kuullut M54-koneesta jossa puola olisi oikeasti vikana, ainakaan kylmänä esintyvissä ongelmissa.
                F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by K2Ri View Post
                  Jos auton antaa käydä tyhjäkäyntiä vaihteenvalitsimen ollessa P -asennossa, niin hetken kuluttua (n. puoli minuuttia arviolta) alkaa käynti muuttua huonoksi ja vikavalo syttyy. Jos auton sammuttaa ja laittaa samantien tulille, käynti on jälleen normaali eikä vikavalo enää pala.

                  Jos auto käy tyhjäkäyntiä D -asennossa ja jalka jarrulla, niin ongelmaa ei esiinny.

                  Auto on E39 525iA vm. 2002
                  Mulla teki samanlailla. Imuvuodot oli syynä. Oireet lähtivät tuosta sitten pahenemaan, kun vuodot paheni.
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • japee
                    Newbiemmer
                    • Jul 2009
                    • 11
                    • finland

                    #10
                    E46 328c -00

                    samanlaista vikaa pukkaa mullaki..
                    eli sytty moottorin vikavalo tehot hävis ja ravistaa autoa ko kaasua polkee ja kone ei käy kaikilla.
                    no eiku testerin päähän ja anto vika koodiks 241 BURNING FAIL CYLINDER 4.
                    Olisko nytte menny puola?? vai mikähän mahtaa olla vikana?
                    Olisko kellään tietoa mitkä on puolan vastusarvot ensiössä ja toisiossa?

                    Comment

                    • japee
                      Newbiemmer
                      • Jul 2009
                      • 11
                      • finland

                      #11
                      Originally posted by japee View Post
                      samanlaista vikaa pukkaa mullaki..
                      eli sytty moottorin vikavalo tehot hävis ja ravistaa autoa ko kaasua polkee ja kone ei käy kaikilla.
                      no eiku testerin päähän ja anto vika koodiks 241 BURNING FAIL CYLINDER 4.
                      Olisko nytte menny puola?? vai mikähän mahtaa olla vikana?
                      Olisko kellään tietoa mitkä on puolan vastusarvot ensiössä ja toisiossa?
                      tarkemmin selostettuna eli ensin sytty mootoorin vikavalo, ite en ajanu joten en tarkkaan tiedä mitä sillon teki. No nollasin viat(samat kuin alhaalla mainittu) ja löin auton käyntiin ei mitään ongelmaa, ei muutakuin ajamaan, nätisti kiihdyttäen ja ajaen ei mitään ongelmaa auto toimii niinkuin pitääkin mutta heti kun polkasee kaasua kunnolla niin vikavalo syttyy tehot ja veto häviää ja kone alkaa täristää, eli ei käy kaikilla. ajamaan pystyy sen verran ainaki että takas talliin,mutta ei ole mielekästä. no ei muutako auto piuhan päähän ja antaa vikakoodit
                      241 BURNING FAIL CYLINDER 4
                      2 IGNITION COIL FAIL (tai jotenki nuin se selitys oli)

                      vikä löydetty ja korjattu
                      nelos sylinterin puola oli sökö
                      samalla vaivalla kun sitten niitä auottiin vaihdoin myös kaikki tulpat

                      Comment

                      • Wages
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 41
                        • Raasepori

                        #12
                        Originally posted by K2Ri View Post
                        Mikähän mahtaa olla vialla?

                        Jos auton antaa käydä tyhjäkäyntiä vaihteenvalitsimen ollessa P -asennossa, niin hetken kuluttua (n. puoli minuuttia arviolta) alkaa käynti muuttua huonoksi ja vikavalo syttyy. Jos auton sammuttaa ja laittaa samantien tulille, käynti on jälleen normaali eikä vikavalo enää pala.

                        Jos auto käy tyhjäkäyntiä D -asennossa ja jalka jarrulla, niin ongelmaa ei esiinny.

                        Auto on E39 525iA vm. 2002
                        Mulla ihan sama juttu. Tosin ei ole väliä onko vaihteenvalitsin asennossa P- tai N-, ja tosiaan vain lämpimällä koneella esiintyy. Alle minuutissa auton pysähdyttyä rupeaa vatkaamaan, ja jäähdyttyää taas pelittää normaalisti.
                        Luin joltain ulkolaiselta E39 foorumilta että kuumuus hajoittaa puolat ajan myötä, ja osasyynä tähän varmaankin tuo moottorin suojamuovi jonka takia ei lämpö tuolta puolilta poistu. Tuli vihdoinkin hommattua vikakoodinlukija ja pitääkin nyt alkaa seuraamaan aina kun tuota esiintyy, sillä kun tuo koodienluku käy niin kätevästi kotipihassa. Auto 520iA -01
                        E39 520iA touring, -01 Schwarz II
                        Ex-,E36 316 touring, -97 Alpinweiss II

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎