Announcement

Collapse
No announcement yet.

Karala rules!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paapaa
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 194
    • Finland

    #76
    ??? mitä ihmeellistä 335i:ssä?

    335 bensa lähtee erilailla?


    335i vakio
    Kiihtyvyys 0 - 100 km/h (s)5.5
    Ohituskiihtyvyys 80 - 120 km/h 4./5. vaihteella5.2/6.2

    330d vakio
    Kiihtyvyys 0 - 100 km/h (s)6
    Ohituskiihtyvyys 80 - 120 km/h 4./5. vaihteella4,7/6

    bemarin mukaan siis kiisselin ohituskiihtyvyys on parempi kuin esimerkin bensaversion???vai???

    ei noiden numeroiden mukaan ole mikään ihmeellinen laitos 335i. Kyllä tuo ohituskiihtyvyys on mikä ainakin itselle enemmän merkitsee eikä 0-100 aika...harvemmin sitä paikaltaan revittelee





    nopeampihan tuo 335i on, mutta ei radalla kierrosaika paljoa eronnut 330d:stä.vielä enemmän ihmeissään mikä tuossa 335i:ssä on niin paljon parempaa...

    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Itse kun kellottelin vanhalla E60 D530 269 hp/610 Nm niin eipä se tuntunut minnekkään menevän.0-100 km/h 6,4 sek. 80-120 km/h n.3 sek.Kaikki se vääntö ja teho on suppealla alueella kumminkin käytettävissä...kun vertaa nykyiseen 335 bensaan...vaikkakin tehoa +37 hp vääntöä -210 Nm niin aivan erillailla lähtee.

    Dieselissä kiva vääntö sen pienen hetken,niin kauan kun kierrokset tulevat vastaan.Paikoiltaan lähteminen 285/25R20 takapyörillä noilla vääntölukemilla oli aika sutimista.Ei se kaikki mottoriteho...vaan se,miten sen kaikki välität tiehen!

    Comment

    • r.w.
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2510
      • Länsirannikko

      #77
      Originally posted by paapaa View Post
      bemarin mukaan siis kiisselin ohituskiihtyvyys on parempi kuin esimerkin bensaversion???vai???

      ei noiden numeroiden mukaan ole mikään ihmeellinen laitos 335i. Kyllä tuo ohituskiihtyvyys on mikä ainakin itselle enemmän merkitsee eikä 0-100 aika...harvemmin sitä paikaltaan revittelee
      Se ohituskiihtyvyys on niin paljon kiinni pelkistä välityksistä, ettei siitä voi päätellä yhtään mitään. Paljon enemmän todellisesta suorituskyvystä ja tuosta ohituskiihtyvyydestä kertoisi esim. 100-200 aika, tai mikä tahansa pidemmän vertailuvälin mittaus. Vaikka tuo 535d on hiukan nopeampi 80-120 -välillä, saattaa se olla useita sekunteja hitaampi esim. 70-150 -välillä. Asiahan on tietysti yhdentekevä, jos ohitat vain maantiellä suurinta sallittua ajavia aina tasan 120km/h maksiminopeuteen kiihdyttäen.
      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        #78
        Pakko laittaa täne vähän negatiivistakin. Puolitoista vuotta sitten Karalalla maksoi A4 1.8T lastutus ja suuttimet 700e. Nyt kun kaveri kyseli ohjelman päivitystä oli hinta pompsahtanut tonniin. Koneeseen oli tullut pikku muutoksia, muttei mitään kovin ihmeellistä. Lähinnä varotoimenpiteenä olis katseltu kartat udestaan vielä läpi. Alkaa olla melkoinen määrä rahnua ohjelman hienosäädöstä... Debil Lohjalla tarjosi monta sataa halvemmalla kokonaan uuden ohjelman teon. Tuskin tulee lähdettyä enää Jyskälään...

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2177
          • Kuopio

          #79
          Mmm. Minusta kyllä tuntuu, että tuo Karalan 3.0d (260hv/600nm) hyytyy jo ennen sitä 4000rpm:ää. Varmaan kannattais vaihtaa jo jossain 3750:ssä? Sportti asennolla on kyllä viimene virhe ajaa. Se kun pitää kierrokset koko ajan yli 4000 rpm:ssä. Mikä on sinänsä jo ihan älytöntä vakio ohjelmaiselle dieselille. Sais Karala samalla ohjelmoida tuon automaatin käyttämään tehokasta kierroslukualuetta (tietysti kun/jos ei voi, niin se on voi voi)...se kun luulee vissiin olevansa kiinni bensakoneessa.

          Omien kokemusten ja mieltymysten mukaan kannattaa todellakin käyttää käsivalintaa. Ensimmäiseksi siksi, että saa vaihdettua aikaisemmin isompaa kiihdytyksissä (ei hyydy). Toisaalta siksi, että saa ohitustilanteessa sen pienemmän vaihteen silmään _ennenkuin_ painaa kaasun "pohjaan". Muuten sekä D:llä että sportilla tulee sellane rykäsy, että niskat naksuu ja hätäsemmältä lähtee pelit käsistä (liekkö tuo rykäsy tekee gutaa lootallekaan?).
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

          Comment

          • b mutteri kasa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1462
            • Area 03

            #80
            Originally posted by paapaa View Post
            335 bensa lähtee erilailla?

            bemarin mukaan siis kiisselin ohituskiihtyvyys on parempi kuin esimerkin bensaversion???vai???

            nopeampihan tuo 335i on, mutta ei radalla kierrosaika paljoa eronnut 330d:stä.vielä enemmän ihmeissään mikä tuossa 335i:ssä on niin paljon parempaa...
            Bensa todellakin lähtee erillailla ja mikä tuolla aikaisemmin mainittiin,kun mennään esim. Autobahn vauhteihin (mihin BMW on suunniteltu) ja siellä tosiaan tehdään kiihdytys 100-250 niin ero diisseliin on selvä!

            Ja mtä esim moottorin luonteisiin tulee 330/335 D vs. 335i niin niissä aika iso ero.Minkä vasta huomaa kun itse ajaa kaikilla edellä mainituilla vehkeillä!

            Tosin jos käyttöautona riittää että siirtyy A->B paikkaan niin diisselit hyviä vehkeitä siihen,mutta jos haluaa autolta muutakin kuin pelkkää siirtymää,niin isokoneiset bensat ovat täysin omalukunsa siihen.

            335i antaa ison koneen vaikutelman juurikin turbojensa ansiosta ja sen myötä hyvällä alaväännöllä ja väännön laajuudella!...puhumattakaan sitten soundista kun syöttää heinää!Tosin V8 ja isommat,soundit sitten omaa luokkaansa

            Niin ja E9X 330D (uusi 245 hp) vs 335i (vakio)

            Kiihdytys,vapaa valintainen lähtövaihde, 60-180 km/h niin 330D jäi aika monta auton mittaa!
            Last edited by b mutteri kasa; 25-12-2009, 11:42.
            BMW F11 530 dA VOLL
            Carbon-schwarz Metallic

            BMW E30 325i Sport

            Comment

            • BMW
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 3823
              • California

              #81
              Aloittajalle: ota mittaristosta videokuvaa 100km/h-200km/h kiihtyvyydestä niin siitä näkee jo hyvin millä tavalla auto liikkuu.
              P
              R
              N
              D

              Comment

              • Gozilla
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2009
                • 268
                • Sipoo

                #82
                Originally posted by kt0510 View Post
                Dynolappua?
                Jep, nyt löytyy lappukin...



                Dynotettu Suomen historian kuumimpana päivänä Valkeekoskella Harisella, ulkolämpötila +31c

                298hp/4100rpm ja 594.6nm/3000rpm

                Modit: Läpät matkaan ja Karalan softa ( momentti rajoitettu 600nm )
                Last edited by Gozilla; 01-08-2010, 20:51.
                M135 F21 2013
                320d X-drive E90 2009





                Comment

                • väiski525
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2010
                  • 2572
                  • Vantaa

                  #83
                  sori ot mut suomen historian kuumin päivä oli torstai 29.7, jolloin lämpö nousi 37,2 asteeseen joensuussa (tarkalleen tais olla liimingissä)

                  ja joo edittinä liperissä
                  Last edited by väiski525; 01-08-2010, 21:21.
                  - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                  - MB s205 220cdi -15
                  - Volvo s80 2.5t -07
                  - mb s211 280cdi -08
                  - e46 320i -03
                  - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                  - e46 320d Individual "m-sport" -04
                  - e39 525i -01

                  Comment

                  • Slazha
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2284
                    • Joensuu/Syvyys

                    #84
                    Originally posted by väiski525 View Post
                    sori ot mut suomen historian kuumin päivä oli torstai 29.7, jolloin lämpö nousi 37,2 asteeseen joensuussa (tarkalleen tais olla liimingissä)
                    jospa kuitenkin liperissä
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    E36 318is class II, e30 turpo

                    Comment

                    • väiski525
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2010
                      • 2572
                      • Vantaa

                      #85
                      no aika lähellä oli
                      - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                      - MB s205 220cdi -15
                      - Volvo s80 2.5t -07
                      - mb s211 280cdi -08
                      - e46 320i -03
                      - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                      - e46 320d Individual "m-sport" -04
                      - e39 525i -01

                      Comment

                      • Gozilla
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2009
                        • 268
                        • Sipoo

                        #86
                        Originally posted by väiski525 View Post
                        sori ot mut suomen historian kuumin päivä oli torstai 29.7, jolloin lämpö nousi 37,2 asteeseen joensuussa (tarkalleen tais olla liimingissä)
                        Niin, X3 dynotettiin juuri tuona ennätyskuumana torstaipäivänä. ( en tarkoittanut että ennätys olisi ollut juuri Valkeekoskella... )
                        Last edited by Gozilla; 01-08-2010, 21:22.
                        M135 F21 2013
                        320d X-drive E90 2009





                        Comment

                        • robstu
                          Newbiemmer
                          • May 2008
                          • 3
                          • Espoo

                          #87
                          edelliseltä sivulta:
                          Audi A5 3.0 TDI Quattro --> 0-100 6,1 sek
                          Ja speksit 1720kg, 240hp ja 500Nm.
                          Ainakin esitteessä A5 3.0TDI Q coupe kiihtyisi 0-100km 5,9 sek
                          ..itsellä sattuu tuollainen olemaan puutarhajyrsimenä ja piristytin hivenen softaa ym. pientä muuttamalla siten, että pysyy muiden traktoreiden kyydissä (nyt 309hv/594Nm).

                          Ihan kuin keväällä olisin Vihdintiellä kohdannut Mäkkärin valoissa Gozillan X3.. jos se on X3 3.0SD (M-sport)?
                          BMW F30 328i TwinTurbo Sedan, 6-vaiht.manuaali, M-sport alusta, M-performance putkisto, BMS Tuning Stage 1, ym. & X3 2.5i M-sport

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            #88
                            Hieman epäilen noiden G-tech mittareiden luotettavuutta kun itsellä oli joskus Volvo V70 2,5TDI, joka siis oli Klonksvaakkenin 140hv motilla. Autossa ei ollut mitään muuta viritystä kuin huijausvastus ruiskupumpulla ja vastus myös ahtopaineanturissa ja kiihtyvyydeksi saatiin monella otoksella 6,5 0-100km/h!! Kyllähän laite noilla vireillä kulki, mutta ei nyt sentään ihan noin hyvin... Pääteltiin, että laite sekoilee kun Voggeli keuli sen verran paljon, että mittaus häiriintyi, mene ja tiedä...
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • Gozilla
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 268
                              • Sipoo

                              #89
                              Originally posted by walde View Post
                              "G-Tech mittalaitteella paras 0-100km/h ( D:llä ) 6.16s ja 1/4mile 14.6s/153km/h."
                              Tuon paikkansapitävyyteen suhtautuisin varauksella, mutta varmasti mukavaa kyytiä antaa.
                              Väännön pitäisi riittää arkitarpeisiin.
                              Niin, tais mennä G-techiin verrattuna jopa vähän paremmin. Alastarossa aikakorttiin kirjattiin...

                              201m 9.14s /123kmh

                              402m 14.28s /154kmh
                              M135 F21 2013
                              320d X-drive E90 2009





                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎