Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmamassamittarin puhdistus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • leed
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 31
    • Hki

    Ilmamassamittarin puhdistus

    Tämmönen löytyi netin syövereistä



    Itse en tosin uskaltais lähteä toimivaa anturia sörkkimään. Testatkoon ken uskaltaa
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    #2
    Originally posted by leed View Post
    Tämmönen löytyi netin syövereistä



    Itse en tosin uskaltais lähteä toimivaa anturia sörkkimään. Testatkoon ken uskaltaa
    Juu no jos on mittaria vaihtamassa muutenkin niin ei tolla ainakaan paljoa menetä, mut oon kyl sitä mieltä, et on toi vähän "virittelyä". Ennenhän sytystulppiakin putsattiin vaihtamisen sijaan.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

    Comment

    • leed
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 31
      • Hki

      #3
      Joo. Kyllä tällä varmaan lisää elinvuosia (lue. päiviä) saadaan lisää.
      Tosin jos pikku takkuamista rupee omassa koslassa ilmenee niin testaukseen crc menee.

      edit. mitähän jos tuon anturin asentaa hiemankin väärään asentoon takaisin?!
      Taitaa käydä samainen tehojen häviäminen kuin likaisessa maffissa.


      Originally posted by Carbonfiber View Post
      Juu no jos on mittaria vaihtamassa muutenkin niin ei tolla ainakaan paljoa menetä, mut oon kyl sitä mieltä, et on toi vähän "virittelyä". Ennenhän sytystulppiakin putsattiin vaihtamisen sijaan.
      Last edited by leed; 24-11-2009, 13:56.

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

        #4
        Ainakin e39 m5:ssa puhdistaminen auttaa ainakin jossainmäärin, riippuen maffin iästä. Itse tein juuri samoin kuin tuossa ohjeessa ja samalla puhdistusaineellakin, eroa en itse huomannut kska maffit olivat suht uudet muutenkin. Täältä btcf:llä myös teropa teki saman operaation ja taisi mainita siitä olleen jotain hyötyäkin
        M550d

        Comment

        • *makke*
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 884
          • Klaukkala

          #5
          Ehkä sopii topikkiin vaikka mondeosta onkin kyse Kaverin fordi ei oikein jaksanut kulkea/kiertää, putsattiin maffi brakecleanerilla niin ainakin vuoden kulki ihan malliikkasti.

          Vois itseasiassa omanki mittarin putsata (M50)

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            #6
            Kyllähän toi auttaa. Itselläni M43 kone alkoi viime keväänä hyytyä ja sytytteli moottorin vikavaloa. Syyllinen oli juurikin tuo IMM. Ostin purkin tuota CRC:n tavaraa ja puhdistin mittarin juurikin samanlailla kuin tuossa ohjeessa ja sen jälkeen ei (vielä) ole ongelmia ollut. Useita tuhansia kilometrejä kuitenkin jo sen jälkeen ajeltu. Paskaa siellä oli ihan silminnähden joten puhdistus oli paikallaan. Eikä tuon puhdistaminen nyt mitään rakettitiedettä ole jos joku sitä pelkää joten ei muuta kuin puhdistelemaan!
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎