Diesel viritys

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuomasTee
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 529
    • Kotka

    #31
    Miten pelkkä nestepään vaihto isompaan vaikuttaisi?
    Siten, että muuten toimisi normaalisti, mutta lisäpolttoaine tulisi käyttöön kun polkaisisi tallan pohjaan? Miten tuo vaikuttaisi koneen kestoon ja toimintaan?

    Voiko/kannattaisiko noin tehdä vakioturbolla ja vakiocoolerilla?
    Entä, jos lisäisi syöttöjä softan kautta, niinkuin Diisel sanoi joku aika sitten?
    Piuha kiinni ja tietokoneelta vaihdetaan parametreja...

    Vakioturbolla ja -coolerilla ainakin tulee ihan törkeästi tehoa lisää pelkästään syöttöjä nostamalla tuolla nappulavirityksellä. Eikö sama olisi vähän turvallisemmin ja virallisemmin isommalla nestepäällä tai softan kautta lisäämällä?
    BMW F15 X5 M50d -14

    Comment

    • JayJay-
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 625
      • jkl

      #32
      Originally posted by xela
      Tuossa e46 320d:ssä on Boschin VP44 säteismäntäjakajapumppu. Ruiskutusaika säädetään solenoidiventtiilillä sylinterikohtaisesti. Tuon VR44 pumpun "huijaaminen" ei onnistu yhtä helposti kuin vanhemman mallisten "port controlled" pumppujen, VP37 ja VE..EDC. Käytännössä jos syöttöjä halutaan lisätä niin se pitää tehdä ecun softaa päivittämällä. Pumpussa on vielä oma säätöyksikkö, joka tekee osan säätöarvojen laskennasta ecun antamien tietojen perusteella.

      Aihetta ja ko. autoa sivuten yhdessä Boschin dieselpumppukirjassa oli artikkeli 320d:stä jolla voitettiin v. -98 Nurburgringilla 24 tunnin kestävyysajo. Autolla kilpailtiin samassa luokassa bensiiniautojen kanssa. Suoritusarvot oli aika kovat. Auton paino 1040kg, 0-100km/h = 4,5s, suurin teho [email protected], vääntö [email protected]. Normaaliin tuotantoversioon verrattuna tuohon oli tehty seuraavat muutokset: nestepää vaihdettu isommaksi ja 4-mäntäiseksi, suuttimet vaihdettu, ecu softa muutettu. Turbon/välijäähdyttäjän suurentamisesta ei puhuttu mitään, mutta vois kuvitella että näitäkin on ropeloitu. Keskikulutus 24 tunnin aikana oli 23l/100km (noin puolet vastaavan bensa auton kulutuksesta) ja keskinopeus 160.
      XELA KIITOS!
      Autoton..
      ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

      Comment

      • TuomasTee
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 529
        • Kotka

        #33
        Kumpaan suuntaan hukkaportin karaa pitää ruuvata, että ahtopaineet nousee? Lyhyemmäksi vai pidemmäksi?
        BMW F15 X5 M50d -14

        Comment

        • bmw harrastelija
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 761
          • -

          #34
          324td:n appelsiinissä lukitiin melkein niin lyhyeksi ku saa, jos oli "auki" nii ei nostanu juurikaan ahtoja....Imupuolelta tulevaan letkun väliin, joka menee ventiilille voi laittaa turboruuvin ja sillä pystyy kabiinista säätää ahtoja....
          thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
          Alex von Falkenhausen

          Comment

          • Lakeson
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 649
            • Jyväskylä

            #35
            Lyhyemmäksi kun ruuvaat tankoa niin ahtopaineet kasvaa. Itse en paljoa tuota ruuvailisi jos ei ole ahtopainemittaria pelissä että näkisi paineet.
            Ei mopolla mahottomia..

            Comment

            • BestMotorWith
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 382
              • Hämeenlinna

              #36
              Millanen homma on sit turbottaa m21 2.4 vaparidiesel? Mitä kaikkee siis tarvii muutella? Syöttöä ja ajotusta ainakin mutta mihin suuntaan ja miten?
              Turbo siis löytyisi tuolta vanhojen romujen kaskeltä (En tiiä mikä mut iso ainakin) ja tietysti cooleri tulis väliin.
              Mut miten toi ite pumppu ois paras säätää kohilleen? Ja päästöistä ei tarvii välittää ku ei oo tulossa leimalle.
              Ja miten on kestääkö noi normaalit diesel laitteet jos ajetaan polttoöljyllä?
              If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

              http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

              Comment

              • TuomasTee
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 529
                • Kotka

                #37
                Hävettää muuten noi mun vanhat postaukset, tyhmiä kysymyksiä! No, pakko se on jokaisen jostain alottaa...

                Ajotuksien muuttamisesta en tiedä mutta ainakin kone tarvii kovasti lisää soppaa kun turbo tulee mukaan, ja varsinkin jos meinaat laittaa ison sellaisen. Sun pitää viedä se pumppu pajalle laitettavaksi ja se maksaa sen n.1000 euroa... En tiedä sitten niillä tehoilla koneen kestävyydestä, eikö tuon vaparikoneen rakenne ollut vähän kevyempi kuin sillä turbomallilla, oliko siinä muuta eroa kuin mäntien öljyjäähdytyksen puuttuminen?
                BMW F15 X5 M50d -14

                Comment

                • Jaska.T
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1518
                  • TaNpere

                  #38
                  Neuvoja voi kysellä hyvin täältäkin

                  G30 530e Msport
                  -------------------------------------------------
                  F30 330e Msport
                  E60 525d Msport LCI
                  E39 530d Touring
                  Ex E46 320i coupé
                  Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                  Ex ALPINA B6
                  Ex E34 525i Touring
                  Ex E36 328i Coupe
                  Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                  Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                  Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                  Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                  Never Drive Faster Than
                  Your GuardianAngel Can Fly

                  Comment

                  Working...
                  X