Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d moottorista ihme ääni?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • virkhan
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 10
    • pohjois-pohjanmaa

    535d moottorista ihme ääni?

    Moottorista alkaa kuulua ihme tirinää aina kun kierrokset 3000r/min tai yli.Auton ollessa paikallaan ääntä ei saa kuulumaan vaikka moottoria kierrättää. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa?
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by virkhan View Post
    Moottorista alkaa kuulua ihme tirinää aina kun kierrokset 3000r/min tai yli.Auton ollessa paikallaan ääntä ei saa kuulumaan vaikka moottoria kierrättää. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa?
    Ei ole mutta noilla kierrosluvuilla pienempi turbo putoaa pelistä pois ja suurempi astuu mukaan (tosin lienee nuo jonkin verran toimii päällekkäin).
    Joten johtuisiko tuosta? Isomman turbon pakopesä halki?
    Onko kulkupuoli kunnossa?
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #3
      Ei se pienempi tipahda missään vaiheessa pois vaan toimii koko ajan rinnalla.
      ---

      Comment

      • virkhan
        Newbiemmer
        • Sep 2009
        • 10
        • pohjois-pohjanmaa

        #4
        kyllä tuo tuntuu hyvin vetävän. Autoon kyllä tulee pakokaasun haju jos jonkin aikaa käy tyhjäkäyntiä paikallaan. Oon yrittäny tutkia turbojen ja pakosarjan seutua mutta ei siellä ainakaan vielä nokea näy.

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7527
          • Jyväshyvä

          #5
          Originally posted by virkhan View Post
          kyllä tuo tuntuu hyvin vetävän. Autoon kyllä tulee pakokaasun haju jos jonkin aikaa käy tyhjäkäyntiä paikallaan. Oon yrittäny tutkia turbojen ja pakosarjan seutua mutta ei siellä ainakaan vielä nokea näy.
          Tarkista se pakosarjan ja catin välinen liitos, mun ex. -05 mallisessa 535d:ssä oli vuotanut tuostä välistä, irroitettaessa pantaa meni pultti poikki...
          Tosin tuossa aiheutti hivenen alempana ääntämistä...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            #6
            Niin joo ja ne alipaineletkut kannattanee katsoa että ovat mootorin suojamuovin alla ehjät siitä turbon yläpuolelta, ne tuppaa hapertumaan kun on kuuma paikka...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • virkhan
              Newbiemmer
              • Sep 2009
              • 10
              • pohjois-pohjanmaa

              #7
              Alipaineletkuista ei löytynyt vikaa. Nyt tuntuu että alkaa kulku hyytyä kun kierrokset nousee yli 3000rpm. Alle sen vetää hyvin. Onko kellään ideoita mikä vois olla vikana?

              Comment

              • Izzman
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 97

                #8
                Entäs isomman turbon laakerit? Minkä verran ajettu?
                BMW 135is Coupe manuaali

                Comment

                • virkhan
                  Newbiemmer
                  • Sep 2009
                  • 10
                  • pohjois-pohjanmaa

                  #9
                  Justiin 100 000km pyörähti mittariin. En oikein usko turbo vikaan. Luulis öljyä kuluttavan jos turbo mennyt. Välillä tuntuu vedot olevan kunnossa ja välillä ei.

                  Comment

                  • Izzman
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2008
                    • 97

                    #10
                    Persdynolla kun mittailee niin "tulokset" vaihtelee helposti planeettojen asennon mukaan. Parhaiten vetojen häviämisen voinee todeta, kun lähetät aivan täysillä 0-100 jossain ja aprikoit menikö suunnilleen yhtä rivakasti kuin ennenkin. Useimmiten menee vaikka ajossa välillä tuntuiskin vähän nuhaiselta.

                    Äänestä: onko se siis nyt alkanut kuulumaan vai aina kuulunut? Tuli vaan mieleen, että jos on aina kuulunut niin voihan se olla vain moottorin normaali ääni. Kyllä tuo omakin rasituksen alla pitää erilaista ääntä kuin tyhjäkäynnillä kierrättäessä, voisi sitä varmaan kuvata "ihme tirinäksi", etenkin jos ei ole dieseleihin tottunut.
                    BMW 135is Coupe manuaali

                    Comment

                    • jussi_r
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1655
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by Izzman View Post
                      Persdynolla kun mittailee niin "tulokset" vaihtelee helposti planeettojen asennon mukaan. Parhaiten vetojen häviämisen voinee todeta, kun lähetät aivan täysillä 0-100 jossain ja aprikoit menikö suunnilleen yhtä rivakasti kuin ennenkin.
                      Aprikointi lienee syytä suorittaa kellon kanssa. Rajoittamattomilla autoilla ja rajoittamattomilla ajopaikoilla paras kadunmiehen tehonmittaus on käydä kelaamassa huiput. Harmi vaan, ettei tämä metodi oikein sovellu 535d:lle tai varsinkaan Suomeen.
                      M3 Cabrio Individual
                      530d GT xDrive
                      GL420 CDI
                      ZX-12R

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎