Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rekisteri otteessa A kirjain?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Golde
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 149
    • nilsiä

    #16
    katsastusasemalta sanottiin että voit laittaa vaikka koripallon kokoisen ahtimen kuhan kuutiotilavuus ei ylity, muuten virittely vapaata
    E39 530d, E39 540ia.

    Comment

    • 69ville
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 375
      • kiiminki-casa-neidari

      #17
      Originally posted by Golde View Post
      katsastusasemalta sanottiin että voit laittaa vaikka koripallon kokoisen ahtimen kuhan kuutiotilavuus ei ylity, muuten virittely vapaata
      saahan toki olla vaikka rantapallon kokoinen ahdin mut ei sekään vielä kaada tuota mallisarja tehokkain+20%?

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #18
        Originally posted by 69ville View Post
        saahan toki olla vaikka rantapallon kokoinen ahdin mut ei sekään vielä kaada tuota mallisarja tehokkain+20%?
        Nuo A:t on vanhojen lakien aikaan sinne saatu ja niitä eivät nämä nykyiset rajoitukset koske, usko nyt.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Dillinger
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 511
          • Lappeenranta/Kotka

          #19
          Mites jos sinne saa laittaa vaikka sääpallon kokoisen turbon, mutta mites saako jälkeenpäin laittaa kaksi ahdinta ?
          sigpic

          Jetta Mk2 -89

          ex.E34 535i -89

          ex.E34 525i -88

          Comment

          • 69ville
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 375
            • kiiminki-casa-neidari

            #20
            Originally posted by _nixu_ View Post
            Nuo A:t on vanhojen lakien aikaan sinne saatu ja niitä eivät nämä nykyiset rajoitukset koske, usko nyt.
            ok. hieno homma

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #21
              Originally posted by 69ville View Post
              ok. hieno homma
              Niin kauan, kun et mene mitään moottoriin muutoskatsastamaan.
              Olli.

              Comment

              • unatco
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 55
                • Vehmaa

                #22
                Originally posted by _nixu_ View Post
                Nuo A:t on vanhojen lakien aikaan sinne saatu ja niitä eivät nämä nykyiset rajoitukset koske, usko nyt.

                verrattaen samaan, kuin päästöissäkin. alle -78 (muistaakseni) ei tartte päästömittauksia.. sen ajan lait oli silloin, koska auto on muutoskatsastattu/rekisteröity niin pätee tänäpäivänäkin.

                esimerkki:

                A: olen nähnyt rek. ottelappuja tämän päivän muutoskatsastuksista teho kohdass: A

                B: ja toisessa autossa voi olla samana aikana muutettu ahdetuksi ja siinä on taas: A 130kw

                molemmat autot muutoskatsastettu +2004.

                kumpi on tehorajaton? vai onko se vaan katsastusasemasta kiinni?
                on se vaan vaikeaa tietää.. tarttis kysyy naapurilta, kun se on katsastusinssi =)
                Last edited by unatco; 03-12-2009, 22:08.

                Comment

                • jani
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 5175
                  • Kuopio

                  #23
                  Mitäpä merkitystä tuolla tehorajalla jälkiahdetussa autossa oikeastaan on todellisuudessa? Veikkaan että 99% jälkiahdetuissa on enemmän tehoa kuin mitä muutoskatsastuksessa ilmoitetaan olevan

                  Eli todellisuudessa lienee täten ihan sama onko siella A, Ö vai 50kw ?
                  F33 435d Mineral-grau metallic
                  K40 K1200s sondermodell

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    #24
                    Originally posted by unatco View Post
                    kumpi on tehorajaton? vai onko se vaan katsastusasemasta kiinni?
                    on se vaan vaikeaa tietää.. tarttis kysyy naapurilta, kun se on katsastusinssi =)
                    Jos muutoskatsastus on suoritettu nykypykälien aikana, niin kumpikaan ei ole tehorajaton. Jos se A kuitenkin paperista löytyy niin ihan mutulla veikkaisin, että ahdettua sillä tarkoitetaan. Oon ite syönyt tissistä siihen aikaan, kun noita turboluvallisia A-autoja on tehtailtu ja väittäisin, että se tehorajattomuus tuli ihan vain siitä, että konttoreilla ei vaadittu tai voitukaan vaatia sitä dynolappua, kuten tänä päivänä. Ei teholukema luonnollisesti ollut myöskään se, mitä valmistaja ahtamattomalle moottorille lupasi, joten tehot jätettiin kokonaan huomiotta ja autot olivat vain "ahdettuja".

                    Erityiskohtelu nykyään johtuu siitä, että muuttuvia pykäliä ei voida takautuvasti soveltaa vanhan lain aikaan hyväksyttyihin rakennelmiin, minkä jokainen varmasti tajuaa. Jos joku C-Kadetti on vuonna '86 leimattu Scaniasta napatulla Schwitzerillä, eikä sen tehoa tiedä kukaan, ei kukaan voi tänä päivänäkään pompauttaa sitä leimalta tehopainosuhteeseen, vertailumalleihin tai mihinkään vedoten, vaikka esittelisi inssille 900hv teholappua.

                    Kyllä noi A-lapuilla olevat hirviöt ovat sellainen kansallisaarre, jota pitääkin vaalia!
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎