Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä varoitusvalo kyseessä?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teamwerner
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 175
    • Tampere/Kangasala

Mikä varoitusvalo kyseessä?

Kyseinen varoitusvalo rävähti tänään ruudulle ja kun kyseessä tuontiauto, niin ranskalainen huoltokirja ei auttanut. Tai auttoi sinänsä, että kyseessä on avertisseur de crevaison, mutta tuo ranska ei taivu lainkaan.
    Laitoin liitteeksi kuvan kyseisestä merkkivalosta, joten ehkä joku voisi minua auttaa?

Autona X3 diesel.
    Attached Files
    Last edited by teamwerner; 22-12-2009, 10:17.
  • Ha2
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1786
    • Oulu

Originally posted by teamwerner View Post
    Kyseinen varoitusvalo rävähti tänään ruudulle ja kun kyseessä tuontiauto, niin ranskalainen huoltokirja ei auttanut. Tai auttoi sinänsä, että kyseessä on avertisseur de crevaison, mutta tuo ranska ei taivu lainkaan.
    Laitoin liitteeksi kuvan kyseisestä merkkivalosta, joten ehkä joku voisi minua auttaa?

Autona X3 diesel.
    Sanaakaan en ranskaa osaa, mutta sain 10 sekunnissa selville, mistä on kyse vaikka liittämäsi kuvakaan ei näy (ainakaan mulle). Rengaspainevalvonta varoittelee tyhjästä renkaasta.

E61 525d LCI

Comment

• teamwerner
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 175
      • Tampere/Kangasala

Sähän nopea olit. Mä ajauduin googlen kautta pariin ranskalaiseen foorumiin jo niin syvälle, että ihan hirvitti mistä tässä on kyse...heh!

Suhteellisen erikoinen oli tuo merkkivalo, loogisesti ajateltuna en kyllä osannut yhdistää sitä tähän asiayhteyteen.

Mutta taas kerran viisaampi ja foorumi todisti jälleen kerran olevansa hakukoneita nopeampi...heh!

Kiitos vielä!

Comment

• teamwerner
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 175
        • Tampere/Kangasala

Kävin tarkistamassa rengaspaineet ja pientä eroa oli. Paineet korjattu, mutta varoitusvalo ei mihinkään poistunut.

Voiko olla jostain muusta kyse?

Comment

• wta
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 641
          • ------

Mulla ainakin on koelaudassa nappi mistä tuo nollataan. Pitele sitä pohjassa ja katso mitä tapahtuu. Minä olen nollaillut ihan ajossakin, koska kuulin, että tuo mittaa rengaspaineta jotenkin renkaiden pyörimisnopeuden tms. perusteella ja nyt liukkailla nuo renkaat välillä pyörähtelee miten sattuu.

Comment

• Janne-90
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 246
            • Naantali

autossa pitäisi olla kalibrointi nappi jossain etupäässä. paina sitä vähä aikaa nii pitäisi sammua..

Comment

• Janne-90
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 246
              • Naantali

se mittaa tosiaan renkaan pyörimisnopeudesta sen että suomeksi sanottuna turha systeemi..

Comment

• tmth
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 2194
                • Kangasala

Originally posted by Janne-90 View Post
                se mittaa tosiaan renkaan pyörimisnopeudesta sen että suomeksi sanottuna turha systeemi..
                On tuo ainakin luotettavamman oloinen kuin vaikka E39:ssä olevat anturit vanteessa. *bling* tyre control inactive *bling*

F10 & R55
                ex:
                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

Comment

• teamwerner
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 175
                  • Tampere/Kangasala

Ajattelin vielä kuitata, että ongelma tosiaan korjaantui.
                  Löysin merkkivaloa vastaavan nappulan luistonestonamiskan vierestä.
                  Aluksi hieman ihmettelin, että miksi ei nollaa varoitusvaloa pois auton ollessa käynnissä, mutta tämä pitikin tehdä vain virtojen ollessa päällä.
                  Mutta jälleen ollaan viisaampia ja autosta tiedetään enemmän.

Kiitos avusta kaikille!

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎