Announcement

Collapse
No announcement yet.

pörinäpöntöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • only BMW
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 67

    pörinäpöntöt

    Pakoputken etu vaimennin alkaa olla siinä jamassa että helpompi vaihtaa kun ruveta ruosteeseen hitsaamaan. Eli rälläkällä pönttö pois ja uusi tilalle. Saisko siihen hyvät pörinät jos siihen laittais jonkimmoisen teho pöntön? Putkisto on ihan vakio.
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Re: pörinäpöntöt

    Originally posted by only BMW
    Pakoputken etu vaimennin alkaa olla siinä jamassa että helpompi vaihtaa kun ruveta ruosteeseen hitsaamaan. Eli rälläkällä pönttö pois ja uusi tilalle. Saisko siihen hyvät pörinät jos siihen laittais jonkimmoisen teho pöntön? Putkisto on ihan vakio.
    Ja auto oli? Varmaan e30 316(i)?

    Comment

    • only BMW
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 67

      #3
      Kyllä, auto on E30 ja siinä on vain 1,6 moottori. Ei köyhällä varusmiehellä vielä voi varaa olla uudempaan ja tehokkaampaan, kuten itselläsi varmaan on. Autolla on kyllä teini rassin maine, mutta minulle se on hyvä ensiauto jolla pääsee luotettavasti paikasta A paikkaan B. Siinä ei ole mitään hävettävää vaikka auto onkin E30 316i.

      Comment

      • only BMW
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 67

        #4
        Niin ja jäi vielä sanomatta, että olen myymässä tätä "teinirassia" ja pikku pörinät putkessa peittäisi hyvin pientä venttiilinakutusta ja toisi tehon tunnetta kun juuri ajokortin saanut amis poika tulee suu vaahdossa ostamaan tämän upean ja tehokkaan teinirassin.

        Comment

        • biimer327
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1928
          • Eastside

          #5
          Laita suora putken pätkä sen etupöntön tilalle niin tehot tuplaantuu ja äänet o komiat. :shock:
          "Suck my dick!"
          -Ron Jeremy

          Comment

          • Sickness
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1923
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by only BMW
            Niin ja jäi vielä sanomatta, että olen myymässä tätä "teinirassia" ja pikku pörinät putkessa peittäisi hyvin pientä venttiilinakutusta ja toisi tehon tunnetta kun juuri ajokortin saanut amis poika tulee suu vaahdossa ostamaan tämän upean ja tehokkaan teinirassin.
            Tässä on todella hienoa myyntiasennetta. Muista myös banaani ja sahanpurut jos perästä sattuu kuulumaan ikäviä ääniä

            Villelle pussillinen pisteitä nappiin osuneesta arvauksesta :lol:
            E39 520iA -02

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by only BMW
              Kyllä, auto on E30 ja siinä on vain 1,6 moottori. Ei köyhällä varusmiehellä vielä voi varaa olla uudempaan ja tehokkaampaan, kuten itselläsi varmaan on. Autolla on kyllä teini rassin maine, mutta minulle se on hyvä ensiauto jolla pääsee luotettavasti paikasta A paikkaan B. Siinä ei ole mitään hävettävää vaikka auto onkin E30 316i.
              Eipäs kiukutella tyttömäisesti.

              Olipahan vain mielestäni aika oleellinen tieto, se putki kun on siellä tekemässä muutakin kuin vain siirtämässä kaasua paikasta toiseen. Itse laittaisin etupöntöiksi vaikka tarvikemallisen vakiopöntön ja hakisin ne äänet sitten läpivirtaavalla takapöntöllä. Ei pääse meteli kasvamaan liian kovaksi.

              t.Ville

              Comment

              • only BMW
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 67

                #8
                Laita suora putken pätkä sen etupöntön tilalle niin tehot tuplaantuu ja äänet o komiat.
                Joo, ei ne tehot mihinkään nouse, eikä katsastus mieskään varmaan tykkää jos pönttö puuttuu.

                Mutta nyt asiallisia vastauksia. Riittääkö pelkän etu pöntön vaihto pörinöihin vai vaatiiko se molempien pönttöjen vaihdon sekä avaramman putken? Ei ole tarkoitus hirveitä ääniä saada vaan ihan vaan pikkusen.

                Vai tyydynkö vaihtamaan vaan ihan perus walkkerssin.

                Comment

                • only BMW
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 67

                  #9
                  Itse laittaisin etupöntöiksi vaikka tarvikemallisen vakiopöntön ja hakisin ne äänet sitten läpivirtaavalla takapöntöllä. Ei pääse meteli kasvamaan liian kovaksi.
                  Takapönttö kun on ihan hyvässä kunnossa niin ei viitsisi siihen vaihtaa mitään. Etupönttö pitää joka tapauksessa vaihtaa uuteen. Mitä eroa tulee jos sen läpivirtaavan pöntön vaihtaa eteen eikä taakse?

                  Tälläisia läpivirtaavia pönttöjä ei ilmeisesti saa ihan tavallisista varaosa kaupoista? Mitä maksaa ja mistä?

                  kiinnostaako katsastusmiestä tälläiset hommat? entä vaikuttaako se moottorin käyttäytymiseen mitenkään?

                  Comment

                  • Kyytsis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 3472
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by only BMW
                    Takapönttö kun on ihan hyvässä kunnossa niin ei viitsisi siihen vaihtaa mitään. Etupönttö pitää joka tapauksessa vaihtaa uuteen. Mitä eroa tulee jos sen läpivirtaavan pöntön vaihtaa eteen eikä taakse?

                    Tälläisia läpivirtaavia pönttöjä ei ilmeisesti saa ihan tavallisista varaosa kaupoista? Mitä maksaa ja mistä?

                    kiinnostaako katsastusmiestä tälläiset hommat? entä vaikuttaako se moottorin käyttäytymiseen mitenkään?
                    Katsastusmiestä ei kiinnosta yhtään, kunhan meteli pysyy säädyllisellä tasolla. Kyllä sen kuulee sitten jo omallakin korvalla jos rajat alkaa ylittymään. Onkos tuossa katalysaattori? Sen poistaminen sitten kyllä alkaa kiinnostamaan.

                    Bemarin vakioputket on aika hyviä, putkea kovasti vaihtamalla luultavammin huonontaa moottorin ominaisuuksia kuin parantaa niitä. Se putkihan on suunniteltu siten että pakopulssit putsaisivat sylinterit mahdollisimman tehokkaasti palokaasuista. Siinä hommassa etupöntöt on kriittisemmässä asemassa kuin takapöntöt, jotka ovat enemmänkin äänenvaimentimia.

                    Comment

                    • opelmies
                      Newbiemmer
                      • Jan 2004
                      • 16

                      #11
                      kannattaa varmaan pysytellä ihan std osissa sen nelos koneen putken kanssa! tahtoo olaa vähä sillee et nelos koneen pörinä kannattaa tappaa kaikkien mahdollisuuksien mukaan! kutoskoneeseenhan ei saa ruhia ääniä tekemälläkään varsinkaan jos muutokset on alotettu oikeasta päästä=ahtimen asennus!

                      Comment

                      • biimer327
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1928
                        • Eastside

                        #12
                        Originally posted by lepomies
                        kannattaa varmaan pysytellä ihan std osissa sen nelos koneen putken kanssa! tahtoo olaa vähä sillee et nelos koneen pörinä kannattaa tappaa kaikkien mahdollisuuksien mukaan! kutoskoneeseenhan ei saa ruhia ääniä tekemälläkään varsinkaan jos muutokset on alotettu oikeasta päästä=ahtimen asennus!
                        Mut saa siitä kuutoskoneelisestakin hirveen kuulosen,(paljon melua tyhjästä) Kuten omanikin... :oops:
                        "Suck my dick!"
                        -Ron Jeremy

                        Comment

                        • only BMW
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 67

                          #13
                          putkea kovasti vaihtamalla luultavammin huonontaa moottorin ominaisuuksia kuin parantaa niitä. Se putkihan on suunniteltu siten että pakopulssit putsaisivat sylinterit mahdollisimman tehokkaasti palokaasuista. Siinä hommassa etupöntöt on kriittisemmässä asemassa kuin takapöntöt, jotka ovat enemmänkin äänenvaimentimia.
                          Autossa ei ole katalysaattoria. Pitää sitten etupöntöksi vaihtaa ihan tavallinen ja miettiä jaksaako/raaskiiko sitä takapönttöä ruveta vaihtamaan.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎