Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihteiden kytkeytyminen heikkoa rempan jälkeen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sukram
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 97

    Vaihteiden kytkeytyminen heikkoa rempan jälkeen?

    525 91vm. Autoon vaihdettu edellisen omistajan toimesta koko kytkin setti ja samalla todettu että kaksoismassavauhtipyörä on väljä. tämän jälkeen ajettu noin 2000tkm ja vaihteet meni hienosti päälle Eikä kertaakaan ole rusahtanu. ja nyt on vaihdettu kunnossa oleva käytetty vauhtipyörä, ja nyt 1 ja pakki menee heikoiten päälle ja pakki pakkaa rusahtaa. 1 +2 Pitää ihmeellisesti "painaa" sisään. keppi kyllä heiluu Siihen malliin että väljää on Mutta ei Tehnyt noin Ennen operaatiota. Ajatuksia? kylmälläkään ei ollut Ennen vaikutusta ... täytyneekö puslia alata vielä vaihtamaan Itse tuohon Vaihde hässäkkään? short shift samantien? Onko se hyvä arkiajos? ... ettei Käy laatikon päälle jos oikein kepittää....
    Last edited by sukram; 08-01-2010, 22:00.
    Kaikki kuntoon?? Pura, putsaa, voitele, kokoa.:think
    -Fiat 128-Ford Taunus 2,0-Pontiac Firebird SE 5,0-BMW 740-Volvo 960-Nissan sunny 1,6 BMW 525 e34 Audi 100 2,6 V6 Ford Mondeo MK3 2,5 V6
  • -Jarno-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1140
    • Salo

    #2
    Vivusto varmasti kasattu oikein?

    Comment

    • sukram
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 97

      #3
      kyllä niin kovaa väitti.
      Kaikki kuntoon?? Pura, putsaa, voitele, kokoa.:think
      -Fiat 128-Ford Taunus 2,0-Pontiac Firebird SE 5,0-BMW 740-Volvo 960-Nissan sunny 1,6 BMW 525 e34 Audi 100 2,6 V6 Ford Mondeo MK3 2,5 V6

      Comment

      • Pasi_K
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 686
        • Tyrnävä

        #4
        Ei mitään...
        Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

        Tsekkaa myytävät osat tästä

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1227
          • LAHTI

          #5
          Mikä kytkimen koko 228mm vai 240mm

          Originally posted by sukram View Post
          525 91vm. Autoon vaihdettu edellisen omistajan toimesta koko kytkin setti ja samalla todettu että kaksoismassavauhtipyörä on väljä. tämän jälkeen ajettu noin 2000tkm ja vaihteet meni hienosti päälle Eikä kertaakaan ole rusahtanu. ja nyt on vaihdettu kunnossa oleva käytetty vauhtipyörä, ja nyt 1 ja pakki menee heikoiten päälle ja pakki pakkaa rusahtaa. 1 +2 Pitää ihmeellisesti "painaa" sisään. keppi kyllä heiluu Siihen malliin että väljää on Mutta ei Tehnyt noin Ennen operaatiota. Ajatuksia? kylmälläkään ei ollut Ennen vaikutusta ... täytyneekö puslia alata vielä vaihtamaan Itse tuohon Vaihde hässäkkään? short shift samantien? Onko se hyvä arkiajos? ... ettei Käy laatikon päälle jos oikein kepittää....
          Minkä kokoinen kytkimesi on 228mm vai 240mm ja jos olet hommannut väärän vauhtipyörän on sen syvyys ero n. 1cm....onko laatikko Getrak vao ZF...

          Tosin teksistäsi lukien sinulla voi olla vaihdevivustoissa jokin väärin asenettu tai pois paikaltaan joko myös simmiprikat pois yms.

          Comment

          • sukram
            Bimmer Rookie
            • Dec 2005
            • 97

            #6
            Kuinka muuten tuon kytkimen työsylinterin kanssa toimitaan kun se irroitetaan? Huomasin vain ku jarrunestettä oli lähtenyt noin 4mm säiliöstä... olisko sinne jääny ilmaa tms? :think
            Kaikki kuntoon?? Pura, putsaa, voitele, kokoa.:think
            -Fiat 128-Ford Taunus 2,0-Pontiac Firebird SE 5,0-BMW 740-Volvo 960-Nissan sunny 1,6 BMW 525 e34 Audi 100 2,6 V6 Ford Mondeo MK3 2,5 V6

            Comment

            • Laakeri
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 983
              • Rovaniemi

              #7
              Minä veikkaan, että se painelaakeria painavan vivun toinen pää on irti paikaltaan ja viput on sen takia vinossa eikä paina asetelmaa kunnolla pohjaan. --> kytkin jää päälle ja vaihteet menee huonosti päälle
              E34 S38B38
              E36 S50B30us hx52 ->M50B32
              2gen RAM 5.9 cummins

              Comment

              • sukram
                Bimmer Rookie
                • Dec 2005
                • 97

                #8
                Originally posted by Laakeri View Post
                Minä veikkaan, että se painelaakeria painavan vivun toinen pää on irti paikaltaan ja viput on sen takia vinossa eikä paina asetelmaa kunnolla pohjaan. --> kytkin jää päälle ja vaihteet menee huonosti päälle
                Eli uusiks koko homma??
                Nyt on vaihdettu öljyt ja kaikki kepin puslat ja vähä parani mut kyl joskus 1 laittaa ikävästi hanttiin Auttaisko uusi työsylinteri jos vanha on vähä kulahtanu eikä paina tarpeeks? Polkimessahan mitää säätöä ei ole?
                Kaikki kuntoon?? Pura, putsaa, voitele, kokoa.:think
                -Fiat 128-Ford Taunus 2,0-Pontiac Firebird SE 5,0-BMW 740-Volvo 960-Nissan sunny 1,6 BMW 525 e34 Audi 100 2,6 V6 Ford Mondeo MK3 2,5 V6

                Comment

                • make324
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 60

                  #9
                  Originally posted by sukram View Post
                  Eli uusiks koko homma??
                  Nyt on vaihdettu öljyt ja kaikki kepin puslat ja vähä parani mut kyl joskus 1 laittaa ikävästi hanttiin Auttaisko uusi työsylinteri jos vanha on vähä kulahtanu eikä paina tarpeeks? Polkimessahan mitää säätöä ei ole?
                  '

                  Kannattaa koittaa ilmata kytkin. jos on ilmaa ja kytkin ei irroita kunnolla niin vaikeasti menee vaihteet päälle. Myös mahdollista että työsylinterin tiivisteet vuotaa joka selittäs myös nesteen vaipumisen. :think

                  Comment

                  • rainekoo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 294
                    • oulainen

                    #10
                    Mulla samanlainen ilmiö kytkinremontin jälkeen autona E39 1996

                    Comment

                    • sukram
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2005
                      • 97

                      #11
                      Kytkintä ilmattu, ei vaikutusta. Taidanpa vielä koittaa kääntää vaihdekepin toisinpäin ku siinähän on 2 sellaista kurvia jos se olisikin väärinpäin mut epäilenpä.. realOEM kuvan mukaan se kyl olis oikein päin.. Sit työsylinteri vaihtoon...:think
                      Kaikki kuntoon?? Pura, putsaa, voitele, kokoa.:think
                      -Fiat 128-Ford Taunus 2,0-Pontiac Firebird SE 5,0-BMW 740-Volvo 960-Nissan sunny 1,6 BMW 525 e34 Audi 100 2,6 V6 Ford Mondeo MK3 2,5 V6

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎