Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kolaroitu BMW 328 Ci Coupe -99

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    Originally posted by m1g3 View Post
    ...., vyön kiristin saatiin nollattua mutta sitten olikin ilmaantunut toinen vikakoodi. Olisko ollu joku kuskin tyrvatyyny vaihe 2? Korjaamon mieskään ei oikein osannut neuvoa muuta kuin että katsoisin turvatyynyn liittimet läpi. Auttakaa nyt viisaammat!! Tuli myös mieleen että voisin ostaa tietokoneeseen usb - 20 pinnisen johdon ettei aina tarvitsisi korjaamolle mennä nollaamaan. Mistähän niitä sais kohtuu hintaan? Ja varmaan jonkinlaisen ohjelmiston myös tarttisin....
    Siis tarvitset joka tapauksessa katsastuksellaluotettavan huoltokorjaamon Ok todistuksen airbagjärjestelmästä, joten juuri tässä kohtaa kuitenkin pitää testi bagijärjestelmästä ottaa muualla.
    Vaihdoitko keskusyksikköä? Eli ettei siellä nyt olisi uudemman kaksivaiheisen systeemin boxi tai sitten bagitestaaja on iskenyt testeriinsä uudemman kaksivaiheisen systeemin ohjelman?
    Sinulla siis joka tapauksessa on yksivaiheinen järjestelmä, jolloin tuon
    2-vaiheen herjaa ei pitäisi tulla?
    Miten oli sen penkin piuhojen liittämisen kanssa?

    Comment

    • m1g3
      Bimmer Rookie
      • Nov 2009
      • 66
      • Tampere

      #32
      Originally posted by Hemi View Post
      Kyllä se on oikea/hyväksytty korjaustapa niin bemareissa kuin monissa muissakin automrkeissä kun ko.liitin alkaa vetelemään viimeisiään.
      m1g3:lle, eli ensin, kuinka juotit ko.johdot kiinni? Kolvilla vai liekillä/juotosliittimillä?
      Kolvilla.. Ei kotoa edes löydy muita vehkeitä. Hyvin tuntui kuitenkin onnistuvan.
      Volvo V40 2.0T -04

      Comment

      • m1g3
        Bimmer Rookie
        • Nov 2009
        • 66
        • Tampere

        #33
        Originally posted by Hemi View Post
        Siis tarvitset joka tapauksessa katsastuksellaluotettavan huoltokorjaamon Ok todistuksen airbagjärjestelmästä, joten juuri tässä kohtaa kuitenkin pitää testi bagijärjestelmästä ottaa muualla.
        Vaihdoitko keskusyksikköä? Eli ettei siellä nyt olisi uudemman kaksivaiheisen systeemin boxi tai sitten bagitestaaja on iskenyt testeriinsä uudemman kaksivaiheisen systeemin ohjelman?
        Sinulla siis joka tapauksessa on yksivaiheinen järjestelmä, jolloin tuon
        2-vaiheen herjaa ei pitäisi tulla?
        Miten oli sen penkin piuhojen liittämisen kanssa?
        Katsastusmies sanoi että pelkästään auton näyttäminen hänelle riittää, ettei valo pala. Bägithän eivät lauenneet ja mitään osia sinne en ole vaihtanut. Ja noista järjestelmistä en tiedä mitään... :think

        Edit: Hieman kyllä haiskahtaa siltä että tosiaan niissä bägin liittimissä vois olla vikaa kun se ei sitä ensimmäisellä vikakoodin luku kerralla löytynyt..?
        Volvo V40 2.0T -04

        Comment

        • m1g3
          Bimmer Rookie
          • Nov 2009
          • 66
          • Tampere

          #34
          Tuo laite tuntuu aika hyvältä.. Tosin toimii vaan bemmissä. Onko kellään kokemuksia?
          Volvo V40 2.0T -04

          Comment

          • wexfly
            Newbiemmer
            • Feb 2008
            • 19

            #35
            Originally posted by m1g3 View Post
            Tuo laite tuntuu aika hyvältä.. Tosin toimii vaan bemmissä. Onko kellään kokemuksia?
            Lueskelin säikeen ja asia kiinnosti juuri nuo airbackien toiminta. Omassa E46 tuo hanttarin sivutörmäystyyny temppuilee, ja aika ajoin syttyy varoitusvaloihin airback valo palamaan. Mikä tarkoittaa että koko järjestelmä ei toimi. Käytin auton testerissä joka saa kuitattua ongelman. Olen tutkinut ja lueskellut täältä käyttäjiltä, mikä vian aiheuttaa. Luultavammin sivutörmäys airbackin häiriö tulee anturista, joka aktivoituu, jos hanttimiehen penkillä on matkustaja. Turvavöiden kiristimistä ei löytynyt vikaa, kuten ei näemmä sinunkaan tapauksessa (Korjattuna). Noita diagnosiikka testereitä on myös myynnissä suomessa, löytyy jopa huuto. netistä. Kannattaa katsoa. Olen myös haaveillut hankkia moisen testerin.
            Ex:bemarit

            E46 316i
            E30 320i
            E30 316i
            E28 518i
            E34 520i

            Nyt: E39 523ia touring

            Comment

            • m1g3
              Bimmer Rookie
              • Nov 2009
              • 66
              • Tampere

              #36
              Ongelma korjattu Benkaralla Tampereella. Kaveri vaihtoi ratin alla olevan lätkän johon airbagin piuhat tulevat, nollasi systeemin ja täts it..
              Volvo V40 2.0T -04

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #37
                Originally posted by m1g3 View Post
                Katsastusmies sanoi että pelkästään auton näyttäminen hänelle riittää, ettei valo pala. Bägithän eivät lauenneet ja mitään osia sinne en ole vaihtanut. Ja noista järjestelmistä en tiedä mitään... :think

                Edit: Hieman kyllä haiskahtaa siltä että tosiaan niissä bägin liittimissä vois olla vikaa kun se ei sitä ensimmäisellä vikakoodin luku kerralla löytynyt..?
                Sori. Jostain sain päähäni että sieltä oli jotain lauennut, eli siinä tapauksessa ei erillistä bagivalvontaakaan tietenkään ole määrätty. Eli vikanha oli ratin spiraalikehässä kuten pitikin.
                Vastaisuuden varalle niiden piuhojen kolvailuista muillekkin, eli niitähän ei missään tapauksessa pidä mennä kolvaamaan/juottamaan kolvilla, vaan butaaniliekillä lämmittäen tai juotettavilla liittimillä.
                Nimittäin lauetakseen bagi ei tarvitse kuin 3-4volttia ja mikäli se kolvi lyö vähänkään läpi, on mahdollista että saadaan tuhottua keskusyksikkö tai bagit/vyönkiristimet laukaistua.
                Eli EI KOLVILLA, vaan likillä juottaen.

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #38
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Sori. Jostain sain päähäni että sieltä oli jotain lauennut, eli siinä tapauksessa ei erillistä bagivalvontaakaan tietenkään ole määrätty. Eli vikanha oli ratin spiraalikehässä kuten pitikin.
                  Vastaisuuden varalle niiden piuhojen kolvailuista muillekkin, eli niitähän ei missään tapauksessa pidä mennä kolvaamaan/juottamaan kolvilla, vaan butaaniliekillä lämmittäen tai juotettavilla liittimillä.
                  Nimittäin lauetakseen bagi ei tarvitse kuin 3-4volttia ja mikäli se kolvi lyö vähänkään läpi, on mahdollista että saadaan tuhottua keskusyksikkö tai bagit/vyönkiristimet laukaistua.
                  Eli EI KOLVILLA, vaan likillä juottaen.
                  Turvavyön paukussahan on liitin. Itse olen nähnyt juottamisen täysin turvalliseksi kun ensin nappaseen liittimen paukulta irti ja tietysti akku muuten irti.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #39
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Nimittäin lauetakseen bagi ei tarvitse kuin 3-4volttia ja mikäli se kolvi lyö vähänkään läpi, on mahdollista että saadaan tuhottua keskusyksikkö tai bagit/vyönkiristimet laukaistua.
                    Eli EI KOLVILLA, vaan likillä juottaen.
                    EI nämä mitään rakettitekniikkaa ole. Jos saat bägin tai kiristimen lojahtamaan kolvilla tai yleismittarilla niin..... Jos teoriasi "vuotavista" mittareista ja kolveista pitäisi paikkansa niin ei niitä voisi käyttää lähelläkään esim pintaliitos tekniikalla toteutettua tietokoneen emolevyä. Yhtään elektroniikka laitetta en ole saanut pamahtamaan vaikka niitä olen kolvaillut ja yleismittarilla sorkkinut.....

                    Totta tietysti että esim airbag kytkennät tehtävä akku irti ja vieläpä vartuttava että airbag modulista konkat purkaantuvat.
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • koz-528
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2008
                      • 339
                      • Ylivieska

                      #40
                      tuolta löytyy myös nollaus/lukulaite jos ei halua läppärin kanssa kikkailla... http://www.sixtek.fi/koodiesitt.php: sieltä bmw b200
                      f11 520 da m-sport
                      ex e61 530 da
                      ex e39 530 da
                      ex e38 725 tdsa
                      ex e39 528i m5-look

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #41
                        Originally posted by Supa View Post
                        Turvavyön paukussahan on liitin. Itse olen nähnyt juottamisen täysin turvalliseksi kun ensin nappaseen liittimen paukulta irti ja tietysti akku muuten irti.
                        Kyllä, mutta "linja" on vielä auki boxin suuntaan.

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #42
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Kyllä, mutta "linja" on vielä auki boxin suuntaan.
                          Kyllähän aina varovainen kannattaa olla mutta mikä on todennäköisyys seuraaville:
                          a) Kolvi vuotaa pahasti läpi, jos oletetaan että käytetään asiallista kolvia, esim kunnon asemaa, eikä halpahallin pistokemallia.
                          b) Vuoto pääsee airbag moduulin läpi johonkin toiseen bägiin räjäyttäen sen.

                          Ja kummassakin tapauksessa pitää olla jokin maapotentiaali minkä suhteen kolvi vuotaisi.
                          Kyllä itse ainakin luotan siihen että bägi moduuli on suuniteltu niin ettei jännite bägin piiriltä pääse toiselle kovin helposti.
                          Johan siitä seuraisi se että jos vaikka kolarissa ratin bägi räjähtää niin joku muukin voi räjähtää ihan sattumanvaraisesti samalla.

                          Toki teoria on ymmärrettävä siinä tapauksessa jos vaikka tuollainen verkkovirtakolvi jostain kumman syystä vuotaa puolet syöttöjännitteestä kärkeen niin moduulissa piirissä olevia komponentteja tuhoutuu ja tän seurauksena jännite pääsee muihinkin piireihin.
                          Eli loppupeleissä en minkään kyllä juota tuollaisia (tai yhtään minkäänlaisia) liitoksia millään verkkovirtakolvilla vaan ihan vaikka wellerin asemalla.
                          Last edited by Supa; 09-02-2010, 17:02.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #43
                            Originally posted by Supa View Post
                            Kyllähän aina varovainen kannattaa olla mutta mikä on todennäköisyys seuraaville:
                            a) Kolvi vuotaa pahasti läpi, jos oletetaan että käytetään asiallista kolvia, esim kunnon asemaa, eikä halpahallin pistokemallia.
                            b) Vuoto pääsee airbag moduulin läpi johonkin toiseen bägiin räjäyttäen sen.

                            Ja kummassakin tapauksessa pitää olla jokin maapotentiaali minkä suhteen kolvi vuotaisi.
                            Kyllä itse ainakin luotan siihen että bägi moduuli on suuniteltu niin ettei jännite bägin piiriltä pääse toiselle kovin helposti.
                            Johan siitä seuraisi se että jos vaikka kolarissa ratin bägi räjähtää niin joku muukin voi räjähtää ihan sattumanvaraisesti samalla.

                            Toki teoria on ymmärrettävä siinä tapauksessa jos vaikka tuollainen verkkovirtakolvi jostain kumman syystä vuotaa puolet syöttöjännitteestä kärkeen niin moduulissa piirissä olevia komponentteja tuhoutuu ja tän seurauksena jännite pääsee muihinkin piireihin.
                            Eli loppupeleissä en minkään kyllä juota tuollaisia (tai yhtään minkäänlaisia) liitoksia millään verkkovirtakolvilla vaan ihan vaikka wellerin asemalla.
                            Toki vahingon mahdollisuus on pieni, mutta ei suinkaan mahdoton, nimittäin minunkin tiedossa on viimeisen 15-vuoden ajalta muutamakin tapaus kun bagi/vyönkiristin on saatu laukeamaan kolvilla.
                            Nimittäin niissä autoissa missä sivubagi sijaitsee penkeissä ompeleiden alla, ei bagin liitintä saa mitenkään järkevästi irroitettua ja olen muutamankin rellun penkin myynyt mistä on bagi lähtenyt kesken kolvailun.
                            Näissähän kun kaikissa on tuo penkin liitin ohitettava poistamalla liiti++juottamalla johdot.
                            Bemareissa ei tietenkään tätä ongelmaa ole mikäli vyönkiristimen johdon irroittaa. Tästä siis varoitin.
                            Toisaalta niitäkin tapauksia on tiedossa kun kolvausoperaation jälkeen boxi on mykkä tai herjaa esim.sen kovatun penkin vyönkiristintä niin että vikaa ei enään saa kuitettua pois.
                            Eli vaikka siihen suuntaan ei mitään laukaisua saataisikaan aikaiseksi, voi boxi ottaa itteensä.
                            No, jos kuitenkin täällä suuri yleisö on taas sitä mieltä että mitään riskiä ei ole, niin sitähän ei sitten ole ja kukin tekee juuri niin kuin itse parhaaksi näkee.
                            En vain ymmärrä miksi tuon läpi vuotavan kolvin mahdollinen pienikin riski pitäisi ottaa ja/tai lisätä omaa työmääräänsä irroittelemalla mm.vyönkiristinpaukun johtoja hankalasta paikasta paukusta, kun johdot voi kätevästi juottaa pienellä butaanipolttimella tai juotosliittimillä?
                            Silloin ei kuitenkaan ole mistään mitään riskiä ja samalla saa sen välttämättömän kutistesukankin lämmitettyä kiinni?

                            Comment

                            • m1g3
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2009
                              • 66
                              • Tampere

                              #44
                              Itelle ei tullu mieleenkään että bägi vois laueta, mutta onneks ei nyt niin käynyt. Kilvet sain tosiaan haettua eilen ja hyvin tuntuu auto pelittävän Ainoa homma mikä ihmetyttää on että tuollainen merkkivalo syttyy aina välillä Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa? Ja ei keltään sattuis löytyä ylimäärästä navigaattorin cd:tä? Olis kiva sitäkin härpäkettä koitella..
                              Volvo V40 2.0T -04

                              Comment

                              • Carbonfiber
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 5226
                                • Hki 43

                                #45
                                Originally posted by m1g3 View Post
                                Itelle ei tullu mieleenkään että bägi vois laueta, mutta onneks ei nyt niin käynyt. Kilvet sain tosiaan haettua eilen ja hyvin tuntuu auto pelittävän Ainoa homma mikä ihmetyttää on että tuollainen merkkivalo syttyy aina välillä Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa? Ja ei keltään sattuis löytyä ylimäärästä navigaattorin cd:tä? Olis kiva sitäkin härpäkettä koitella..
                                Taitaapi olla rengaspaineenvalvonnan varoitusvalo.
                                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                                Z3 Roadster 2.8 '98
                                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎