Eli ongelma seuraavanlainen: pakkasella moottorin lämpötila ei nouse kun ensimmäiseen viivaan. Ilmeisesti tästä johtuen kulutus noussut n. 1.5 litralla. Ei oo meinaan kovin mukava kun saa puolituntia ajella ennenkuin alkaa sisältä edes vähän lämpenemään. Minkälainen homma tuo termostaatin vaihto on, ja minkä hintainen? Kyseessä 330d vm 2004 touring.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330D ei lämpene
Collapse
X
-
Ei se termostaatin vaihto tohon auta mitään. Ja ihan normaalia diisselille että kovilla pakkasilla ei nosta lämpöjä. Vai mimmosissa pakkaslukemissa onkelma esiintyy?Nyt:
MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
E38 725tdsA vm96, käyttis
E36 316i vm98, latolöytö
HD Spora 883/1200 vm91
EX:
E39 525tdsA
E36 320
MB w210 220d
MB w210 270cdi
MB w201 Avatgarde azzurro
MB w124 300d
+paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista
-
-
Ei se kyllä normaalia ole, itelläki menee 15min ennenku lämmöt noussu täysin viisarin mukaan, mutta salavalikko näyttää vaan 75 celsiusta, eli omaankin pitäs termostaatti vaihtaa, ei jollain sattuis kuvia olemaan e39:sin termarin vaihdosta?F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by powder View PostEi se termostaatin vaihto tohon auta mitään. Ja ihan normaalia diisselille että kovilla pakkasilla ei nosta lämpöjä. Vai mimmosissa pakkaslukemissa onkelma esiintyy?
No mitä täällä Helsingissä on ollu..semmosta 20-25 pahimmillaan. Kyllä kaverin Diesel A6:ssa lämpöä riittää aivan erilailla.
Comment
-
-
Kyllä täällä ainakin lämpömittarin viisari nousee asteikon puoliväliin, vaikka pakkasta on ollut pahimmillaan -35.
Eli jompikumpi termostaatti sinun tapauksessa on viallinen, tai sitten se sähköinen lisälämmitin ei toimi...e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Vanhemmalla tekniikalla oleva 2002 330D touring lämpeää kovemmillakin pakkasilla (-20) ensimmäisten 10km jälkeen täyteen lämpöön. Laatikko on manuaali, ja lämmönvaihdinta/termostaatta/etc. ei löydy EGR-putkesta. Ei ilmeisesti automaattilaatikonkaan lämmönvaihdinta.
Ei ehkä osu täysin tämän topikin ongelmaan, mutta liittyy automalliin ja lämpöihin: omassa 32' C automaatti-ilmastoinnin asetuksella olisi huoletta voinut ajaa koko päivän putkeen ilman, että sisälämpö mitenkään erikoisesti nousi yli 20' C. Ongelma korjaantui vikakoodeistakin selvinneellä sähköisen kiertovesipumpun vaihdolla. Pumppu taisi maksaa 250 euroa ja sen vaihdosta selvisi letkuklemmarimeisselillä. Edustusliike Oinosella ainakin on ollut valikoimassaan pelkkiä pumppua. Ehkä sellaisen vaihdonkin olisi voinut jotenkin modifioida tuohon.
En ole 330D:n kanssa tuntenut kärsiväni energiatehokkaille dieseleille ilmeisesti tyypillisestä kylmän kabiinin syndroomasta tuon jälkeen. Eri asia lie alle 2-litraiset koevedokset oikeista moottoreistaE39 540iA M62TUB44
Comment
-
-
EI OLE AUTON OMINAISUUS!
Mulla on 330d Touring 6/2003 eli M57N koneella, lämmityslaitteena säteilylämmitin, eli moottorin yläkertaa ei juurikaan tällä lämmitetä.
Täällä "Pohjoisessa" on tuntuva talvi, nytkin mittari näyttää -25c ja voin sanoa, että nykyinen Touring on yksi lämpimimmistä autoista, mitä olen omistanut.
Ajan 9km työmatkaa ja lämmöt on normaalissa jo puolessa välin matkaa, eli kyllä lämpenee ja tarkenee myös hytissäkin erinomaisesti.325iA Cabriolet 3/1987
330d 6/2003
Comment
-
-
Originally posted by Tepe_ View PostEli ongelma seuraavanlainen: pakkasella moottorin lämpötila ei nouse kun ensimmäiseen viivaan. Ilmeisesti tästä johtuen kulutus noussut n. 1.5 litralla. Ei oo meinaan kovin mukava kun saa puolituntia ajella ennenkuin alkaa sisältä edes vähän lämpenemään. Minkälainen homma tuo termostaatin vaihto on, ja minkä hintainen? Kyseessä 330d vm 2004 touring.
Termostaatti maksoi muistaakseni n. 40€ motonetistä. Itse en sitä vaihtanut, joten vaikea sanoa onko hankala vaihtaa. Niin ja auto oli 330d vm.2004
Comment
-
-
Ei ole todellakaan normaalia.
Termostaatista tuo aiheutuu, joko moottorin termostaatista tai EGR:n termostaatista (jos sellainen autossasi on).
Tällä foorumilla on useampikin viestiketju aiheesta "ei nosta lämpöjä" "egr termari" jne.. Vähän hakua kehiin, niin jopa alkaa selviämään!
Näet helposti että onko sinulla jäähdytetty egr (eli onko siinä termostaattia) kun katsot imusarjaan tulevaa pakokaasun kierrätysputkea, joka kulkee moottorin etuosassa ja menee imusarjan kylkeen EGR venttiilin kohdalle.
Jos se on sileä, pyöreä metalliputki, ei ole jäädytetty EGR. Jos taas nelikulmainen, aluvalua oleva putki, niin on jäähdytin ja EGR termari on mahdollinen syyllinen.
Tuossa EGR ilman jäähdytystä
Ja EGR jossa jäähdytys ja termostaatti
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/330d-M57N/LHD/N/2003/june/browse/engine/emission_reduction_cooling-2/
Ja tuossa näkyy tuo EGR termostaattikin, numero 8
--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
-
Noniin. Nyt on testattu piuhan päässä (kiitos Marko.k)
Kaikki arvot kohdallaan, paitsi ainut mikä pisti silmään niin moottorin lämpö ei nouse kuin 74"c asteeseen. Olisiko tässäki tapauksessa sitten kyse siitä kuuluisasta egr-termostaatista. Ainut mihin tuo nyt vaikuttaa niin tosiaan nuo lämmöt ei meinaa nousta ja siitä johtuen ilmeisesti kulutus on yli 9l/100km!!
Comment
-
Comment