Lueskelin näitä " ei käynnisty " ongelmia, mutten päässyt ymmärrykseen mikä olisi viisainta minun tapauksessani. Eli näin pääs käymään: Auto unohtui tyhjäkäynnille pitkäksi aikaa ja nyt puhutaan tunneista ei minuuteista. Kun menin autolle niin se kävi hieman epätasaisesti johtuen varmaankin bensan loppumisesta.. ( ? ) Sammutin auton, jonka jälkeen koitin startata sitä aamulla uudestaan.. Tärähti käyntiin kuin pitääkin, mutta vain vähäksi aikaa. Noin pariksi sekunniksi jonka jälkeen auto sammui. Ajotietokone näytti bensaa olevan 9km jäljellä. Lähdin hakemaan 10 L kanisterin ja kaadoin tankkiin. Sama homma, mutta vähän vaisummin. Sen jälkeen auto ei edes ole yrittänyt käyntiin, ei edes apuvirralla. Startti kyl toimii moitteettomasti niin kauan kuin akkua vain riittää. Akku on uusi n. 3 kk vanha Vartan 100 amph. Pakkasta oli sillä hetkellä lähemmäks -20. Eli mitähän tuhoa tällä yhtälöllä voi saada aikaan? Voiko olla, että pitkäkestoinen tyhjäkäynti on rikkonut jotain? Myös jonkinlainen jäätyminen on käynyt mielessä, autohan on kuitenkin ollut käynnissä hyvin kauan jonka jälkeen seisonut ulkona.. Lisään vielä, että auto on aina pelannut kuin unelma. Jopa noin pari viikkoa sitten -32 kovissa pakkasissa ei ongelmia ole ollut. Moottorinlämmitintä ei autossani ole. Korimalli E39.
Pitkäaikainen tyhjäkäynti = ei käynnisty Bmw 528 A -97
Collapse
X
-
Itse viasta en osaa sanoa mutta karstaa siellä voi olla aika kiitettävästi... Sitten kun saat tulille niin moottoritielle polttamaan turhat pois.Last edited by gRt; 26-01-2010, 05:48.Projektit: BMW e39 530i & BMW Z4 3.0si
https://www.youtube.com/@gerttiih
-
-
Taitaapas olla sinulla sellainen tilanne, että on kondensoitunut vettä löpötankkiin ja polttoainejärjestelmään. Ja siitähän luonnollisesti täällä napapiirillä seuraa jäätymistä. Eli kokeileppas tökätä joku 10 litraa tuoretta bensaa tankkiin ja siihen sopivasti jäänestoa sekaan. Sitten parit startit päälle. Annat olla pari tuntia siltäänsä ja tökkäät pyörimään.
Comment
-
-
Originally posted by Lancester View PostTaitaapas olla sinulla sellainen tilanne, että on kondensoitunut vettä löpötankkiin ja polttoainejärjestelmään. Ja siitähän luonnollisesti täällä napapiirillä seuraa jäätymistä. Eli kokeileppas tökätä joku 10 litraa tuoretta bensaa tankkiin ja siihen sopivasti jäänestoa sekaan. Sitten parit startit päälle. Annat olla pari tuntia siltäänsä ja tökkäät pyörimään.Last edited by Juuppe; 26-01-2010, 23:07.
Comment
-
-
Originally posted by Juuppe View PostOliko tosiaan näin huonosti tietoa tästä tapauksesta..
bensan kohdalla, tuleeko bensa kiskolle, suodattimelle, pyöriikö edes pumppu?
kipinän kohdalla, jonkun puolan johtoihin sopiva led merkkilamppu -> vilkkuuko startatessa?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postitse lähtisin purkamaan ongelmaa siitä että selvittäisin mikä palamisen edellytyksistä puuttuu -> happi, palava aine (=bensa) ja riittävä lämpötila (=kipinä + puristus)
bensan kohdalla, tuleeko bensa kiskolle, suodattimelle, pyöriikö edes pumppu?
kipinän kohdalla, jonkun puolan johtoihin sopiva led merkkilamppu -> vilkkuuko startatessa?
Comment
-
-
Originally posted by Juuppe View PostEi ole ollut. Juuri sen takia koitin löytää tietoa mitä voisi tehdä, jotta välttyisin hinaukselta. Bemu on kuitenkin nyt hinattu tallin lämpöön. Saa nähdä mitä se sanoo ku on sulanu..
Comment
-
-
Originally posted by Radon View PostKyllä se sillä tokenee luultavasti, nimittäin jos on esimerkiksi kosteusjäätynyt filttereihin/putkiin ei sitä oikein muullatavoin saa sulaksiKiitoksia kaikille, jotka uhrautuivat vastaamaan!
Comment
-
Comment