m5 3.6 jakopää

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BASTARD
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 67
    • Liperi

    #16
    eipä ollutkaan ketju hypännyt vaan oli kampiakselilta ulompi kiila eli mikä pitää hihnapyörää ja trikkeri pyörää kohdallaan mennyt poikki. eli trikkeripyörä metsässä ja sytytys pielessä ja koska siinä trikkeri pyörällä on se ot merkki niin luulin jaon olevan pielessä kun ei merkit täsmänny. mut parin paivän päästä sais kiilan ja tiivisteet niin pääsee kokeilemaan. on vaan aika kovilla se kiila jos etupäästä pidetään kiinni kampiakselin pulttia kiristäessä koska tuskin sitä muuten mikään saisi poikki kun ei niin paljon luulisi laturin ja pumppujen ahistavan. että olisiko viisaampi pitää takaa kiinni?
    e30 m20 328 cäbi 532hv/608nm 1bar...

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7035
      • Uusikaupunki

      #17
      Originally posted by BASTARD View Post
      eipä ollutkaan ketju hypännyt vaan oli kampiakselilta ulompi kiila eli mikä pitää hihnapyörää ja trikkeri pyörää kohdallaan mennyt poikki. eli trikkeripyörä metsässä ja sytytys pielessä ja koska siinä trikkeri pyörällä on se ot merkki niin luulin jaon olevan pielessä kun ei merkit täsmänny. mut parin paivän päästä sais kiilan ja tiivisteet niin pääsee kokeilemaan. on vaan aika kovilla se kiila jos etupäästä pidetään kiinni kampiakselin pulttia kiristäessä koska tuskin sitä muuten mikään saisi poikki kun ei niin paljon luulisi laturin ja pumppujen ahistavan. että olisiko viisaampi pitää takaa kiinni?
      Se kiila menee paskaksi kun pultti löystyy ja kiila joutuu kantamaan dampperin kuorman, ei siis minkään apulaitteen vaan vääntövärähtelyn vaimennuksesta johtuvan. Mutu-tuntumalta peruja heinähattujen remonteista kun ei ole kiristetty kunnolla tai jätetty venyvä pultti vaihtamatta.

      Ei se kiristyksestä hajoa, ja etupää on ainoa oikea paikka kiinnipitämiseen.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • BASTARD
        Bimmer Rookie
        • Jun 2005
        • 67
        • Liperi

        #18
        Originally posted by Cell View Post
        Se kiila menee paskaksi kun pultti löystyy ja kiila joutuu kantamaan dampperin kuorman, ei siis minkään apulaitteen vaan vääntövärähtelyn vaimennuksesta johtuvan. Mutu-tuntumalta peruja heinähattujen remonteista kun ei ole kiristetty kunnolla tai jätetty venyvä pultti vaihtamatta.

        Ei se kiristyksestä hajoa, ja etupää on ainoa oikea paikka kiinnipitämiseen.
        täytyy tehdä siihen etupäähän sitten työkalu jos saisi viikonlopun aikaan kasaan. tuntuu vaan niin hengettömältä se kiila et vähän hirvittää vääntää.
        e30 m20 328 cäbi 532hv/608nm 1bar...

        Comment

        • Purni
          BTCF Member
          • May 2007
          • 915
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by tepabmw View Post
          ois kiva nähdä tollainen kansi,mikä on vääntynyt niin paljon että ketjukin on lähtenyt vääntymisen johdosta venymään...
          Niin ne tuolla korjaamolla väittivät. Ehtihän se auto olla siel melkein 6kk korjauksessa. Ketjun kun vaihtoivat niin ei jako enää hyppinyt. Ja ennen kannen vääntymistä auto kävi ja kukkui.
          Kesämiina: E39 M5 S/C
          Talvimiina: E70 X5 530sd

          Comment

          • tepabmw
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 834
            • LAITAMAA

            #20
            Originally posted by Purni View Post
            Niin ne tuolla korjaamolla väittivät. Ehtihän se auto olla siel melkein 6kk korjauksessa. Ketjun kun vaihtoivat niin ei jako enää hyppinyt. Ja ennen kannen vääntymistä auto kävi ja kukkui.
            perinteistä paskalöpinää...6kk...?tekikö ne kaikki osat käsityönä...?
            -Tepan Paja-
            Veikkola city
            0405203098
            Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

            Comment

            • Purni
              BTCF Member
              • May 2007
              • 915
              • Vantaa

              #21
              Originally posted by tepabmw View Post
              perinteistä paskalöpinää...6kk...?tekikö ne kaikki osat käsityönä...?
              Sitä en tiedä, hyvin mahdollista
              Kesämiina: E39 M5 S/C
              Talvimiina: E70 X5 530sd

              Comment

              • BASTARD
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 67
                • Liperi

                #22
                tehtiin järeestä kulmaraudasta työkalu etupäähän mikä pultattiin kolmella pultilla kiinni ja se maata vasten ja sit semmosella metrin varrella olevalla avaimella pultti kiinni. kestihän tuo vääntää ja kyllä tulee aika tiukkaan 60n+60+90ast. ja nyt käy ja kukkuu. nyt olis erikoistyökalu kaupan jos joku tarvii
                e30 m20 328 cäbi 532hv/608nm 1bar...

                Comment

                Working...
                X