Miten menee prosenttien kanssa kun on tekniikanvaihto (318) 39%. Meneekö prosentit yli?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325>m3
Collapse
X
-
E30 varmaan kyseessä ja muutos tv.325->m3? Jos autossa on jo 325-mallia vastaavat jarrut/muut kilkkeet, ei m3:n konetta varten tarvitse päivittää enää mitään. Näinollen prosentteja ei tule yhtään lisää, kun konekin on jo kertaalleen vaihdettu. Kanta-autotarkastus on muuten jo tehty 318->325-muutoksen yhteydessä jos prosentteja on otteessa 39.Ducati 998 -02 //
Comment
-
-
Re: m3
Originally posted by jannmannen ole varma mutta käsittääkseni m3 moottorin kohdalla pitää myös jarrut ja akselit olla kolmosesta, eli siis 325i:n jarrut ei kelpaa....
320is kone kyllä menee 325i:n jarruin...
en tosin ole 100% varma, kannatta selvittää katsastus asemalta.- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
-
s14
sitten on syytä että lohkosta ei löydy merkintää 23 4S 2 vaan merkintä on
23 4E A , silloin koneessa on joko 200hv tai 195hv...
siltikin luulen että juuri 2,3 koneen kyseessä ollessa pitää autosta löytyä kolmosen akselit, vai tietääkö joku varmuudella jonkun auton jossa on s14B23 moottori 325i:n akselein ja jarruin.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Jos lohkossa lukee 23 4S 2, onkos se sitten tuo 215hp-versio vai peräti joku evo? Hyvä pointti kyllä, tuollaistahan ei sitten enää saa laittaa normaaliin E30-koppaan.
Mun mielestä täällä oli ainakin yksi jannu jolla oli 316/M3, sehän tähän jarruasiaan voisi valottaa hieman lisäinfoa. Mutta edelleen AKEn mielestä normaalista E30-korisesta ei voi rakentaa M3:a vastaavaa, se toimii myös tähän suuntaan. Tehokkain/parhain/uljain E30 heidän mielestään on 325, ei siihen enää voi vaatia toisen mallisarjan jarruja. S14 on tässä tapauksessa kuin mikä tahansa muu mallisarjan ulkopuolelta otettava moottori..
Jos on todella tekemässä tuollaista muutosta ja nämä foorumikeskustelut tuntuu sekavilta eikä oikein tiedä kehen uskoa, ei muuta kuin sähköpostilla kysymystä osoitteeseen [email protected], sieltä löytyy sitten se viimeinen sana.Ducati 998 -02 //
Comment
-
-
Re: s14
Originally posted by jannmannsitten on syytä että lohkosta ei löydy merkintää 23 4S 2 vaan merkintä on
23 4E A , silloin koneessa on joko 200hv tai 195hv...
siltikin luulen että juuri 2,3 koneen kyseessä ollessa pitää autosta löytyä kolmosen akselit, vai tietääkö joku varmuudella jonkun auton jossa on s14B23 moottori 325i:n akselein ja jarruin.
Veikkaampa että Suomesta ei pahemmin löydy e30 tv jossa m3-kone ja 325 akselistot ja jarrut. Pari hassua tv.tä löytyy mutta niissä on pelattu varman päälle ja laitettu m3 akselit ja jarrut. AKE:n mukaan e30 m3 ja e30 316-325 ovat eri mallisarjaa, niin 325 akselit ja jarrut silloin käy tuohon tekniikan vaihtoon. Ja kuten tuli selväksi niin m3 evo3.sen ( S14B25 ) konetta ei e30 (316-325) koriin saa laillisesti suomessa laitettua, jos tiellä halajaa ajella.318iA Touring -02
ex 316 2.5l -87
ex 525tdsA Touring -95
Comment
-
-
Re: s14
Originally posted by jannmann23 4S 2 merkintä koneessa tarkoittaa juuri sitä 215hv versiota.
Comment
-
-
Sitä % sääntöö tossa sovelletaan. Teho saa nousta 20% ja iskutilavuus 25% eli suurimmillaan
Eli max kuutiotilavuus 2494 cm3 * 1.25 =3125,25
ja max teho 170 bhp * 1.20 = 204hp
Niinkauan kuin noiden alle menee (ja painot ei mee liikaa yli, oliko nyt sit 10%) niin se on aivan sama että onko se kone M3:sesta, Opelista tai vaikk Uazista, ei väliä (paitsi jos vähäp. auto, silloin päästöhyväksynnät täyttävä = samanikäinen / uudempi) ja jo kertaalleen vaihdetusta koneesta ei mee niitä prosentteja
Toi % sääntö on niin helvetin yksinkertainen että mä en tajua että minkätakia sitä jankataan jatkuvasti joka ikisellä nettifoorumilla, kannattais varmaan laittaa joku kestotopikki missä aken säännöt ja vaikka vielä suomenkielelle selvennettynäE70 3.0SD -08
.................................................. ................................
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
Comment
-
-
tallissa sattuu olemaan 325 korinen vm 85 ja tekniikka M 3 vm 89. kone+akselit+jarrut+laatikko+perä on M3:sta.auto suomikilpinen ja ilman prosenttimerkintää rekisteriotteessa.etupään osat kuten navat on 5 pulttiset,jarrut isommat kuin 325.alatukivarret erit kuin 325. autoon on vaikea löytää varaosia muualta kuin metrosta,ja hinnoittelu on törkeää.
esim termostaatti 115e,pakosrj tiivisteet 100e,tulpanjohdot tarvikkeena720e ja silleen. :juos14 rally
Comment
-
Comment