Announcement

Collapse
No announcement yet.

325>m3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • konma
    Newbiemmer
    • Feb 2004
    • 5

    325>m3

    Miten menee prosenttien kanssa kun on tekniikanvaihto (318) 39%. Meneekö prosentit yli?
  • tertsunen
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1343
    • JKL

    #2
    Jos on kanta-auto tarkastus tehty, niin ei mene. Muuten menee.

    Comment

    • eeki
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 1966
      • HKI

      #3
      E30 varmaan kyseessä ja muutos tv.325->m3? Jos autossa on jo 325-mallia vastaavat jarrut/muut kilkkeet, ei m3:n konetta varten tarvitse päivittää enää mitään. Näinollen prosentteja ei tule yhtään lisää, kun konekin on jo kertaalleen vaihdettu. Kanta-autotarkastus on muuten jo tehty 318->325-muutoksen yhteydessä jos prosentteja on otteessa 39.
      Ducati 998 -02 //

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #4
        m3

        en ole varma mutta käsittääkseni m3 moottorin kohdalla pitää myös jarrut ja akselit olla kolmosesta, eli siis 325i:n jarrut ei kelpaa....
        320is kone kyllä menee 325i:n jarruin...
        en tosin ole 100% varma, kannatta selvittää katsastus asemalta.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #5
          Re: m3

          Originally posted by jannmann
          en ole varma mutta käsittääkseni m3 moottorin kohdalla pitää myös jarrut ja akselit olla kolmosesta, eli siis 325i:n jarrut ei kelpaa....
          320is kone kyllä menee 325i:n jarruin...
          en tosin ole 100% varma, kannatta selvittää katsastus asemalta.
          No pitäis kelpaa. Nyt sovelletaan sitä +20% tehorajaa
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • eeki
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 1966
            • HKI

            #6
            Vielä sen verran että kyllä ne ämmäläisen jarrut sinne vaadittaisiin, jos m3 ja 325 olisivat samaa mallisarjaa (mitä ne eivät siis tunnetusti AKEn mielestä ole), nyt voidaan soveltaa tosiaan tuota +20% sääntöä kun päivitetään mallisarjan tehokkaimmasta vielä tehokkaampaan.
            Ducati 998 -02 //

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #7
              s14

              sitten on syytä että lohkosta ei löydy merkintää 23 4S 2 vaan merkintä on
              23 4E A , silloin koneessa on joko 200hv tai 195hv...
              siltikin luulen että juuri 2,3 koneen kyseessä ollessa pitää autosta löytyä kolmosen akselit, vai tietääkö joku varmuudella jonkun auton jossa on s14B23 moottori 325i:n akselein ja jarruin.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • eeki
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 1966
                • HKI

                #8
                Jos lohkossa lukee 23 4S 2, onkos se sitten tuo 215hp-versio vai peräti joku evo? Hyvä pointti kyllä, tuollaistahan ei sitten enää saa laittaa normaaliin E30-koppaan.

                Mun mielestä täällä oli ainakin yksi jannu jolla oli 316/M3, sehän tähän jarruasiaan voisi valottaa hieman lisäinfoa. Mutta edelleen AKEn mielestä normaalista E30-korisesta ei voi rakentaa M3:a vastaavaa, se toimii myös tähän suuntaan. Tehokkain/parhain/uljain E30 heidän mielestään on 325, ei siihen enää voi vaatia toisen mallisarjan jarruja. S14 on tässä tapauksessa kuin mikä tahansa muu mallisarjan ulkopuolelta otettava moottori..

                Jos on todella tekemässä tuollaista muutosta ja nämä foorumikeskustelut tuntuu sekavilta eikä oikein tiedä kehen uskoa, ei muuta kuin sähköpostilla kysymystä osoitteeseen [email protected], sieltä löytyy sitten se viimeinen sana.
                Ducati 998 -02 //

                Comment

                • apina
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 274
                  • Espoo

                  #9
                  Re: s14

                  Originally posted by jannmann
                  sitten on syytä että lohkosta ei löydy merkintää 23 4S 2 vaan merkintä on
                  23 4E A , silloin koneessa on joko 200hv tai 195hv...
                  siltikin luulen että juuri 2,3 koneen kyseessä ollessa pitää autosta löytyä kolmosen akselit, vai tietääkö joku varmuudella jonkun auton jossa on s14B23 moottori 325i:n akselein ja jarruin.
                  Miksi juuri 2.3l koneeseen tarvis akselit ja jarrut ja sitten 2l ei tarvis ?

                  Veikkaampa että Suomesta ei pahemmin löydy e30 tv jossa m3-kone ja 325 akselistot ja jarrut. Pari hassua tv.tä löytyy mutta niissä on pelattu varman päälle ja laitettu m3 akselit ja jarrut. AKE:n mukaan e30 m3 ja e30 316-325 ovat eri mallisarjaa, niin 325 akselit ja jarrut silloin käy tuohon tekniikan vaihtoon. Ja kuten tuli selväksi niin m3 evo3.sen ( S14B25 ) konetta ei e30 (316-325) koriin saa laillisesti suomessa laitettua, jos tiellä halajaa ajella.
                  318iA Touring -02
                  ex 316 2.5l -87
                  ex 525tdsA Touring -95

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #10
                    s14

                    2,0l versio oli käytössä 320is mallissa joka oli samoilla akseleilla kuin 325i...
                    siks se menee varmuudellam niillä akseleilla.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #11
                      s14

                      23 4S 2 merkintä koneessa tarkoittaa juuri sitä 215hv versiota.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • TONI_VAAN
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 210

                        #12
                        Re: s14

                        Originally posted by jannmann
                        23 4S 2 merkintä koneessa tarkoittaa juuri sitä 215hv versiota.
                        eiks siinnä vanhemassa versiossa pitänny olla vaan 200hp?? viittaan vuosimalliin 86-87 eli siis evo ykköseen. vaikka mielellään kyllä ottasin ton 2.0 version ku siinnäki on sen verran paljo tehoa jo vakiona ett virittäminen kannattas. kui paljo nuo koneet yleensä maksaa jos lähdetään käytettynä ostaan jotain purkuu autosta??

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #13
                          s14

                          tehoversiot menee jokseenkin näin:

                          stanu ilman kattia 200hv 23 4E A
                          stanu katilla 195hv 23 4E A
                          evo 1 ilman kattia aina 200hv 23 4E A
                          evo2 ilman kattia aina 220hv 23 4S 1
                          evo3 katilla 238hv 25 4S 1
                          stanu 9/89 ja uudemmat 215hv 23 4S 2
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • MikkoV
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 631
                            • Sastamala

                            #14
                            Sitä % sääntöö tossa sovelletaan. Teho saa nousta 20% ja iskutilavuus 25% eli suurimmillaan

                            Eli max kuutiotilavuus 2494 cm3 * 1.25 =3125,25

                            ja max teho 170 bhp * 1.20 = 204hp

                            Niinkauan kuin noiden alle menee (ja painot ei mee liikaa yli, oliko nyt sit 10%) niin se on aivan sama että onko se kone M3:sesta, Opelista tai vaikk Uazista, ei väliä (paitsi jos vähäp. auto, silloin päästöhyväksynnät täyttävä = samanikäinen / uudempi) ja jo kertaalleen vaihdetusta koneesta ei mee niitä prosentteja

                            Toi % sääntö on niin helvetin yksinkertainen että mä en tajua että minkätakia sitä jankataan jatkuvasti joka ikisellä nettifoorumilla, kannattais varmaan laittaa joku kestotopikki missä aken säännöt ja vaikka vielä suomenkielelle selvennettynä
                            E70 3.0SD -08
                            .................................................. ................................
                            Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                            Comment

                            • markov7
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2004
                              • 97

                              #15
                              tallissa sattuu olemaan 325 korinen vm 85 ja tekniikka M 3 vm 89. kone+akselit+jarrut+laatikko+perä on M3:sta.auto suomikilpinen ja ilman prosenttimerkintää rekisteriotteessa.etupään osat kuten navat on 5 pulttiset,jarrut isommat kuin 325.alatukivarret erit kuin 325. autoon on vaikea löytää varaosia muualta kuin metrosta,ja hinnoittelu on törkeää.
                              esim termostaatti 115e,pakosrj tiivisteet 100e,tulpanjohdot tarvikkeena720e ja silleen. :juo
                              s14 rally

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎