Announcement

Collapse
No announcement yet.

325>m3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    #16
    ainakin aiemmin ake:lla oli sellainen käytäntö asioihin että jos laitetaan jonkun tietyn BMW:n mallin moottori niin täytyy myös vaihtaa sitä mallia vastaava akselisto, jarrut ja voimansiirto. eli jos laitetaan m3 moottori niin täytyy olla samat jarrut ja akselistot ja voimansiirto kuin m3 mallissa. huolimatta siitä menisikö tehot ja iskutilavuus noiden prosenttisääntöjen mukaan. näin siis oli ainakin aiemmin!!!

    eli jos aletaan muuttaa tiettyä mallia vastaavaksi niin kaikki täytyy muuttaa!

    jos moottori oli peräisin jonkun muun mallisarjan vehkeestä niin silloin sovellettiin tehojen yms mukaan. mutta jos samasta mallisarjasta niin täytyi muuttaa vastaavaksi. kannattaa kysyä asiaa ake:lta ja katsastusasemalta missä meinaa katsastaa!
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • dunkelblau
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 1151
      • Uusimaa

      #17
      Originally posted by MikkoV
      Sitä % sääntöö tossa sovelletaan. Teho saa nousta 20% ja iskutilavuus 25% eli suurimmillaan

      Eli max kuutiotilavuus 2494 cm3 * 1.25 =3125,25

      ja max teho 170 bhp * 1.20 = 204hp
      Ohessa oli virheellinen prosenttilasku, johon valitettavasti myös virkavalta saattaa epähuomiossa syyllistyä.

      Mikäli lisätään 2494cm3:n 25 prosenttia kuuluu kaava virallisesti 2494/(1-0,25)=3325,3

      Sama juttu teholaskennassa +20%, 170/(1-0,20)=212,5 joka menee harmillisen lähelle mutta jää kuitenkin niiiin kauas 215hp:sta...

      :wink:
      "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #18
        Originally posted by markov7
        tallissa sattuu olemaan 325 korinen vm 85 ja tekniikka M 3 vm 89. kone+akselit+jarrut+laatikko+perä on M3:sta.auto suomikilpinen ja ilman prosenttimerkintää rekisteriotteessa.etupään osat kuten navat on 5 pulttiset,jarrut isommat kuin 325.alatukivarret erit kuin 325. autoon on vaikea löytää varaosia muualta kuin metrosta,ja hinnoittelu on törkeää.
        esim termostaatti 115e,pakosrj tiivisteet 100e,tulpanjohdot tarvikkeena720e ja silleen. :juo
        No NYT on pakko olla joku virhe :shock:
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • 0u†Law
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 944

          #19
          Originally posted by dunkelblau
          Originally posted by MikkoV
          Sitä % sääntöö tossa sovelletaan. Teho saa nousta 20% ja iskutilavuus 25% eli suurimmillaan

          Eli max kuutiotilavuus 2494 cm3 * 1.25 =3125,25

          ja max teho 170 bhp * 1.20 = 204hp
          Ohessa oli virheellinen prosenttilasku, johon valitettavasti myös virkavalta saattaa epähuomiossa syyllistyä.

          Mikäli lisätään 2494cm3:n 25 prosenttia kuuluu kaava virallisesti 2494/(1-0,25)=3325,3

          Sama juttu teholaskennassa +20%, 170/(1-0,20)=212,5 joka menee harmillisen lähelle mutta jää kuitenkin niiiin kauas 215hp:sta...

          :wink:
          Siis... mitä :?: :shock:

          Jos tuon haluaa matemaattisesti esittää, niin (esim. iskutilavuuslaskennassa):
          b = a + 0,25a = 1,25a
          , missä a on suurimman vertailumoottorin iskutilavuus ja b suurin sallittu iskutilavuus.

          Tosin kyllä tuossa MikkoV:n laskussa pieni virhe on, nimittäin 2494*1,25 = 3117,5
          ????????????????????

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #20
            osat

            omaani ostin tulpanjohdot, virranjakajan ja pyörijän ja ne maksoi alkuperäisenä sen 350e...

            kannattaa vähän kysellä kuka tuo osia suoraan saksasta, saa kohtalaisen paljon halvemmalla meinaan.
            Turha on muuten parkua e30 m3 osien hinnoista, se kun on taatusti halvin motorsport laite ylläpitää. jos lompakkoa ei kestä ajaa m3 tekniikalla, kannattaa ostaa sitten se 316, siihen saa halvalla pilipali osia....
            Faktaa vain se että eksotiikka ja teho maksaa aina!!!
            Aprilia RSV4

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎