Announcement

Collapse
No announcement yet.

lasikuitu ö-pohjan korjaus??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    lasikuitu ö-pohjan korjaus??

    eli olis lasikuituinen öljypohja, johon on tullut särö, ei puutu palaa mutta vuotaa kummiskin... Millähän mahdollisesti olisi paras korjata ö-pohja, että vuoto loppuu... lasikuitukitti pietti suht kauan mut alkoi vuotaa..
    Mikähän voisi olla parempaa?? miten laminointi oikiaa lasikuitua.. vaatisi vissiin ö-pohjan irroituksen?
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20
  • Hammu
    Moderator
    • Nov 2006
    • 3971
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by jmp2002 View Post
    eli olis lasikuituinen öljypohja, johon on tullut särö, ei puutu palaa mutta vuotaa kummiskin... Millähän mahdollisesti olisi paras korjata ö-pohja, että vuoto loppuu... lasikuitukitti pietti suht kauan mut alkoi vuotaa..
    Mikähän voisi olla parempaa?? miten laminointi oikiaa lasikuitua.. vaatisi vissiin ö-pohjan irroituksen?
    Vuotaako kuinka pahasti ja millaisesta kohtaa?

    Comment

    • Rockford
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 8028
      • Pinsiö

      #3
      ...öljypohja veks. Kunnon pesu, että kipale on rasvaton ja öljytön. Kevyt karhennus 40-80:llä ja laminoit runsaalla hartsilla alueen - ei yhtään huono veto, vaikka laminoisi koko pohjan. Kannata kittailla, kun hikoilee kuitenkin. Rasvaton ja puhdas karhea pinta on päivän sanat.
      -Dodge Charger -73
      -Mercedes-Benz GLK
      -VW Transporter

      Comment

      • Hammu
        Moderator
        • Nov 2006
        • 3971
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Rockford View Post
        ...öljypohja veks. Kunnon pesu, että kipale on rasvaton ja öljytön. Kevyt karhennus 40-80:llä ja laminoit runsaalla hartsilla alueen - ei yhtään huono veto, vaikka laminoisi koko pohjan. Kannata kittailla, kun hikoilee kuitenkin. Rasvaton ja puhdas karhea pinta on päivän sanat.
        Mä duunaisin ehkä mielummin epoksilla laminoiden, mutta kyllä se varmaan hartsillakin menee.

        Kun haet kuitua, älä osta sit mitään katkokuitupaskaa vaan ihan punottua mattoa.

        Comment

        • kuukankorpi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 634

          #5
          Originally posted by Hammu View Post
          Mä duunaisin ehkä mielummin epoksilla laminoiden, mutta kyllä se varmaan hartsillakin menee.

          Kun haet kuitua, älä osta sit mitään katkokuitupaskaa vaan ihan punottua mattoa.
          Hartsi ei ainakaan kestä bensaa joten tuskin öljyäkään.Eli epoksi kyseiseen hommaan.

          Comment

          • Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

            #6
            Originally posted by kuukankorpi View Post
            Hartsi ei ainakaan kestä bensaa joten tuskin öljyäkään.Eli epoksi kyseiseen hommaan.
            ?
            Epoksi on asiallista, ei sillä, mutta ei hartsi kyllä tähän asti ole sulanut bensasta - saatika öljystä. Jos kyseessä on snadi halkeama ja koko pohjan alan laminoi uudestaan, niin uskon vahvasti pitävyyden puolesta seuraavat kymmenen vuotta, vaikka käyttäisi hartsiakin. Rasvaton työkohde tuossa enemmän on mielestäni huomionarvoisin asia.
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #7
              Originally posted by kuukankorpi View Post
              Hartsi ei ainakaan kestä bensaa joten tuskin öljyäkään.Eli epoksi kyseiseen hommaan.
              Löytyy hartseja jotka kestävät liuottimia ja löytyy myös lasikuitumattoa joka on tarkoitettu polttoaine jne. jne. käyttöön.

              Soitto Kevraan tai Terpoliin niin saat oikeat aineet korjaukseen.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Kilpuri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 831
                • Tampere

                #8
                Pakko nyt sen verran päteä, että "hartsi" on yleisnimitys. Epoksi ja Polyesteri (Fenoli...) on sitten materiaaleja. Kaikkia näitä (kuten esim. Epoksi-hartsi) on sitten useaa tyyppiä.

                Ts. jos soittaa johonkin pitää tietää mistä puhuu. "Hartsi" ei vielä sano mitään.

                Epoksi on parhaiten kemikaaleja kestävää perus hartseista, lisäksi sillä on pieni kovetuskutistuma, joten käyttäisin sitä kohteessasi.
                Now: 525xd -09
                Ex: 330d -07
                Ex: 328i -96

                Comment

                • jmp2002
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 5727
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Kohta josta vuotaa on noin 2x1cm ja kohta on suoraan etupalkin yläpuolella että ei ole kosketusarka... Melkeen se pitää alkaa sitten näpläämään pois paikalta niin saisi kerralla kunnolla korjattua...
                  E30 325i Touring -89
                  E30 325i touring -88 m50tbo
                  G20 330e M-Sport -20

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎