Announcement

Collapse
No announcement yet.

Päästöarvot vituillaan...Mitä tehdä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SKarttunen
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 57
    • Imatra

    Päästöarvot vituillaan...Mitä tehdä?

    Kysytyynpä nyt uudemman kerran, kun ei toi katin toiminta ole kovin selkeää...Katoin arkistosta vanhoja juttuja, mutta ei oikein yksimielisyyttä tuntunut olevan, että missä vika on. Noita 20 km 5000 rpm ajamista en kyllä oikein pidä korjauksena...Saattaa mennä niinkin läpi, mutta silloin kyllä jossain on ongelmaa. :roll:
    Elikkäs kone on siis m20b25, ja päästöarvot olivat seuraavat:

    co 0,83/0,71
    HC 222/168
    lambda 1,25
    co2 10,20/10,80
    o2 5,3/4,9

    ja joo, putkessa on reikä änkkärissä, joka vaihdetaan tänään, eli siitä toi korkea happiarvo... Autosäädössa sanoi, että ihan kuin siellä ei olisikaan kattia, eli se olisi paskana!? :| Autoliike, josta ostin auton lupaili korjata vian, mutta kun katin hinta selvisi (yli 900€) ehdottivat jotain yleismallin kattia (150€), joka pitää hitsata kiinni putkeen!?

    Kommentteja siis kiitos, eli voiko olla muuta vikaa kuin katti, ja tekeekö tuolla tarvikekatilla mitään!?
    Never say never...

    E34 525i -89
  • fender
    Newbiemmer
    • Jun 2004
    • 26
    • keski-suomi

    #2
    mulla oli bemun kans sama vika katastuksessa ja lambda arvo näytti samaa kun sulla... etsiskelyn jälkeen löysin vuodon putkesta ja hitsasin sen umpeen niin sit meni katastuksesta läpi... niin ja ensimmäisellä katastuksella ei annettu tarpeeks kierroksia.. toisella annettiin n.2000-2500
    ei ku hanaa!!!

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19178
      • -

      #3
      korjaa ensin kaikki vuodot.. lambda arvohan sulla on ihan perseellään. kokeile ottaa sitten uusi päästömittaus.

      ja huomaa se että tuollaisen vanhemman bmw:n katalysaattorin täytyy olla päästömittausta tehdessä KUUMA että päästöarvot alittuvat.. eli ennen mittausta kunnon rääkkiä motarilla.. ja tarvittaessa vielä sitten mittausta otettaessa huudata ensin korkeilla kierroksilla kone ja putkisto tarpeeksi lämpimäksi.

      jos ei mene läpi niin sitten vikoja voi olla lähinnä rikkinäinen lambda-anturi ja katalysaattori. jompi kumpi tai molemmat voi olla viallisia. ja tuo tarvikekatalysaattori on kyllä ihan toimiva vaihtoehto sinun autoosi.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        #4
        Sullahan saa säädettyä ilmamäärämittaria tossa, ei tartte ostella mitään katalysaattoreita.
        Retard Member

        Comment

        • /PETE/
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 430
          • Seutula City / Vantaa

          #5
          Originally posted by herja
          Sullahan saa säädettyä ilmamäärämittaria tossa, ei tartte ostella mitään katalysaattoreita.
          Mittari putken päähän ja ilmanmäärämittarin jousta kireemmälle tai löysemmälle (luultavasti kireemmälle)
          E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
          EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

          Comment

          • Mazai
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 67
            • Hamina

            #6
            Re: Päästöarvot vituillaan...Mitä tehdä?

            Originally posted by SKarttunen
            HC 222/168
            o2 5,3/4,9
            Ihan ohimennen tässä kerron että mitä mulla näyttivät aamupäivällä. Eli HC oli tyhjäkäynnillä noin 900, kierroksilla sitten tippui alle sadan. Hapet olivat nekin lähes 10. Vikaa selvitetään...
            http://www.btcf.fi/showcar.php?id=3254

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              #7
              Vuoto imupuolella.

              Comment

              • SKarttunen
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 57
                • Imatra

                #8
                Originally posted by /PETE/
                Originally posted by herja
                Sullahan saa säädettyä ilmamäärämittaria tossa, ei tartte ostella mitään katalysaattoreita.
                Mittari putken päähän ja ilmanmäärämittarin jousta kireemmälle tai löysemmälle (luultavasti kireemmälle)

                Kiitoksia tiedoista!
                Nyt vaan ettimään, et minkälainen härveli toi ilmamäärämittari on ja mistä löydän sen... :roll:
                Never say never...

                E34 525i -89

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by SKarttunen
                  Kiitoksia tiedoista!
                  Nyt vaan ettimään, et minkälainen härveli toi ilmamäärämittari on ja mistä löydän sen... :roll:
                  Eiköhän se tuosta selviä.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • sqxo
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 902
                    • no man's land

                    #10
                    Muista tutkia tarkkaan putkiston vuodot (mukaanlukien pakosarja), jos se vuotaa happea sekaan jostain ennen Lambdaa, niin se happi kusettaa sitä Lambda-anturia ts. seoksen säätö menee v**uilleen. Tai näin mä oon sen ymmärtäny, korjatkaa joku jos oon väärässä? :roll:

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎