Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbiinilukko ei aukea esim. risteyksessä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tertsoni
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 145
    • Satakunta

    Turbiinilukko ei aukea esim. risteyksessä.

    Eli on ilmennyt sellainen ominaisuus aika ajoin että kun himmailee risteykseen,
    niin jää veto päälle...
    Mistä moinen voi johtua?

    Myyjä keneltä ostin sanoi että tähän on tehty päivitys että heittää lukon herkemmin päälle... liekö edes mahdollista?
    sigpic
    EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d
  • Tontsa80
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 271
    • pori

    #2
    juu

    Mistäs ton huomaa risteyksessä et lukko on yhä päällä? :think
    Vikakoodien lukua porin suunnalla

    Comment

    • Tertsoni
      Bimmer Rookie
      • Dec 2009
      • 145
      • Satakunta

      #3
      Originally posted by Tontsa80 View Post
      Mistäs ton huomaa risteyksessä et lukko on yhä päällä? :think
      No talvella absit rutisee vaan vastaan ja takapää vetää risteys alueelle melkein väkisin....
      Jos on pitoja auto meinaa sammua ihan sama kun manuaali autolla et painais kytkintä pohjaan
      Tekee tuota satunnaisesti ja sen huomaa ihan selvästi ei mitää mielikuvituksen tuotetta
      sigpic
      EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        #4
        Ennenmin minusta kuulostaa siltä, ettei auto laske kierroksia tyhjäkäynnille. Silloin tietenkin veto päällä.:think

        Comment

        • Tertsoni
          Bimmer Rookie
          • Dec 2009
          • 145
          • Satakunta

          #5
          [quote=Luntti;1951968]Ennenmin minusta kuulostaa siltä, ettei auto laske kierroksia tyhjäkäynnille. Silloin tietenkin veto päällä.:think[/quote
          Kyllä laskee.
          Niinku sanoin se ei luistata normaalisti kun pysähtyy vaan veto jää päälle...
          Eikö näissä ollu jollakin releellä ohjattu tuo lukko? Tarkoitan sitä kun painaa jarrua niin avaa turbiinilikon, liittyisköhän siihen:think
          sigpic
          EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3571
            • Raisio

            #6
            Hmm, jos turbiinilukko oikeasti jää päälle eikä myöskään luista, kuten ei muukaan paikka laatikosta, siis vaihdepakka niin silloinhan auton pitää sammua jos valoissa on paikallaan koska voimansiirto on ns yhtä puuta.

            Aivan sama tilanne kuin yrittäis tulla ja jäädä liikennevaloihin paikalleen manuaalivaihteisella autolla vaihde päällä ja eihän se onnistu vaan auto sammuu.

            Jotain häikkää kuitenkin kysyjän autossa...
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • Tertsoni
              Bimmer Rookie
              • Dec 2009
              • 145
              • Satakunta

              #7
              Tuli mieleen et mitens tuo automaattovaihteisto ymmärtää et jos kylmänä on "ryyppy" päällä ja kierrokset hieman kohollaan et ei ole sillonki vedä?
              On vaikea selittää et millain käyttäytyy, itsellä se ei sammunut vielä ole..

              Kyllä se lukko periaatteessa kun on pitoja, niin luovuttaa, mut liukkaalla menee eteenpäin jarrupohjassakin kun absit rutisee...
              Emännällä oli kaupareissun jälkeen pompannu ku kenguru eteenpäin, kun oli laittanu vaihteen päälle ja auto oli sammunu ku oli painanu jarrua.?

              Oon maailman huonoin vaiko kovin selittäjä, mut jos joku ymmärtäs
              sigpic
              EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

              Comment

              • Tertsoni
                Bimmer Rookie
                • Dec 2009
                • 145
                • Satakunta

                #8
                Jatketaas yksin kirjoittelua, kun ei samanlaisia oireita muilta löydy.

                Eli miten se lukko edes voisi mennä päälle noin pienellä nopeudella??

                Nyt tuo on alkanu oireilemaan aika taajaan autolla ajellaan yleensä viikonloppuisin, eli voisko olla mahdollista et akussa virta vähissä eikä jaksa järki toimia?

                Eli kun tuo lukko jämähtää päälle niin auto nykii kiihdytyksessä ja "juristaa" jonkin verran, jos silloin kiihdyttää kovasti, niin kierrokset nousee samaa tahtia kun nopeusmittari eli yleensähän kierrokset nousee noin 700rpm ennen ku alkaa kiihtyä.

                Kaipa kohta saa lähteä pistämään laatikkoon uudet hilut sisälle...
                Oliko porissa joku automaattiguru?
                sigpic
                EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #9
                  Ei muuta kuin automaattipajalle, paskanahan se on.
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • Tertsoni
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2009
                    • 145
                    • Satakunta

                    #10
                    Originally posted by Rahu View Post
                    Ei muuta kuin automaattipajalle, paskanahan se on.
                    Ei auta muutakun toivoo et on sähköpuolella vika...
                    Muistan kuulleeni et 1700e maksaa uudet sisuskalut.
                    Onko alakanttiin?
                    sigpic
                    EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by Tertsoni View Post
                      Oliko porissa joku automaattiguru?
                      http://www.autotransmission.fi/
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • Tertsoni
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2009
                        • 145
                        • Satakunta

                        #12
                        Noniin tuli käytyä bmw liikkeessä piuhan päässä, vikalista oli jostain kumman syystä pitkä kuin nälkävuosi.. koska lie nollattu..
                        Joten ei osannu analysoida tarkemmin. Sanoivat että ajele muutama päivä ja katsotaan mitkä viat tulee takaisin muistiin...

                        Ei kuulemma laatikko pitäisi olla paskana kun muuten vaihtelee ok ja tuo lukkiutuminen satunnainen.. Nässä on sähkö vikoja ollut kuulemma laatikkopuolella.

                        En päässyt kauaskaan kun lukko jäkitti taas.
                        Siitä menin tutun luo kuka sattu omaamaan diagnostiikka hepenit..
                        En muista koodia, mutta voimantunnistinpotentiometristä herjas joko mekaaninen vika eli jumittaa jotenkin tai sähkövika.

                        Tuosta potentiometristä sanoi huollossa että niissä on jonkin verran ollu vikoja..

                        Nyt sitten pitäisi saada lisää tietoa kyseisestä/ kyseisistä tötteröistä.

                        Eikö se ole tuossa imuläppä paketin kyljessä?
                        Ja uskaltaako ite avata ja putsata?
                        sigpic
                        EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by Tertsoni View Post
                          Ei auta muutakun toivoo et on sähköpuolella vika...
                          Muistan kuulleeni et 1700e maksaa uudet sisuskalut.
                          Onko alakanttiin?
                          ...vieläkään emme vain tiedä mistä autosta/laatikosta onkaan kyse?

                          Comment

                          • Tertsoni
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2009
                            • 145
                            • Satakunta

                            #14
                            Eli auto on -95 e38 750 5.4v12 5vaihteinen automaatti ei steppilaatikko..
                            sigpic
                            EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

                            Comment

                            • Tertsoni
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2009
                              • 145
                              • Satakunta

                              #15
                              Uppia
                              sigpic
                              EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎