Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voiko luistonesto vaikuttaa käynnistämiseen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3426
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    Voiko luistonesto vaikuttaa käynnistämiseen?

    Auto on E39 540iA -97 ja tänään kävi sillä tavalla, että auto ei meinannut käynnistyä. Startti pyöritti, auto käynnisty, mutta sammui saman tien. Teki näin noin 5 kertaa jonka jälkeen annoin hieman kaasua ja autolähti käyntiin mutta heitti luistoneston pois päältä.

    sammutin auton ja käynnistin uudestaan, luitoneston ollessa pois päältä, koska oli edelleen vika tilassa ja auto lähti aivan moitteetta käyntiin.

    Olen aikaisemmin huomannut, että tyhjäkäynnillä välillä kun on itsestään luistonesto kytkeytynyt vikatilaan, niin on heittänyt kierroksia alas/ylös. Lisäksi olen tietoinen että takarenkaissa olevat vanhat anturinkannat (edessä siis uudet abs anturit) ovat todella huonossa kunnossa ja muutaman kerran olen saanut vikatilanteen päälle laskemalla painepesurilla vettä vanteisiin/pyöräkoteloihin. Myöskin nyt keväällä muutaman kerran on käynyt niin, että kun olen ajanut isommasta vesilätäköstä on luistonesto lähtenyt pois päältä. Ei myöskään tule takaisin päälle muutakuin käyttämällä auton virratta.

    Kysymys kuitenkin on, että voiko tuo jotenkin aiheuttaa oikosulkua? tai jotain muuta häiriötä sähköjärjestelmään joka heijastuu sitä kautta käynnistämiseen?
    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Luulee takarenkaiden sutivan ja rajoittaa moottorin tehoa näinollen estäen käynnistymisen, ota luistonesto pois päältä virtojen ollessa päällä ja käynnistä vasta sitten, ja laita anturit kuntoon jossain vaiheessa!

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #3
      Originally posted by reekoon View Post
      Auto on E39 540iA -97 ja tänään kävi sillä tavalla, että auto ei meinannut käynnistyä. Startti pyöritti, auto käynnisty, mutta sammui saman tien. Teki näin noin 5 kertaa jonka jälkeen annoin hieman kaasua ja autolähti käyntiin mutta heitti luistoneston pois päältä.

      sammutin auton ja käynnistin uudestaan, luitoneston ollessa pois päältä, koska oli edelleen vika tilassa ja auto lähti aivan moitteetta käyntiin.

      Olen aikaisemmin huomannut, että tyhjäkäynnillä välillä kun on itsestään luistonesto kytkeytynyt vikatilaan, niin on heittänyt kierroksia alas/ylös. Lisäksi olen tietoinen että takarenkaissa olevat vanhat anturinkannat (edessä siis uudet abs anturit) ovat todella huonossa kunnossa ja muutaman kerran olen saanut vikatilanteen päälle laskemalla painepesurilla vettä vanteisiin/pyöräkoteloihin. Myöskin nyt keväällä muutaman kerran on käynyt niin, että kun olen ajanut isommasta vesilätäköstä on luistonesto lähtenyt pois päältä. Ei myöskään tule takaisin päälle muutakuin käyttämällä auton virratta.

      Kysymys kuitenkin on, että voiko tuo jotenkin aiheuttaa oikosulkua? tai jotain muuta häiriötä sähköjärjestelmään joka heijastuu sitä kautta käynnistämiseen?
      Kuullostaa sähköisen kaasuläpän vialta, tosin luistonestohan ohjaa sitäkin jos tuossa on DSC.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • reekoon
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 3426
        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

        #4
        Kiitoksia vastauksista. Itse veikkaan kyllä enemmän tuonne abs anturinpuolelle kun on suoraan yhteydessä tuohon kierroksiin ainakun vika ilmenee. Muuten auto käy todella tasaisesti, ei ongelmia kulkemisessa tai muutakaan. Töistä kun lähdin niin ei mitään ongelmaa enää. Luiston esto pelaa ja auto käynnistyy. Kosteudella on kyllä oma osuutensa asiaan koska pesun ja vesilätäköisen yhteydessä tosiaan ilmenee tämä ongelma.

        Vaihtelen taakse ne uudet anturit tuossa ensi viikolla. Jotain vinkkiä miten saisi noi laakereiden vastapinnat putsattua irroittamatta/rikkomatta laakeria?
        Last edited by reekoon; 26-03-2010, 16:54.
        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


        E36 316i Compact Hellrot

        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #5
          Originally posted by reekoon View Post
          Vaihtelen taakse ne uudet anturit tuossa ensi viikolla. Jotain vinkkiä miten saisi noi laakereiden vastapinnat putsattua irroittamatta/rikkomatta laakeria?
          Anturin reiästä jarrukliineriä kehälle napaa pyörittäen. Takana ei muistaakseni ollut kunnon valumareikää toisin kuin edessä. Niinpä kannattaa suhauttaa paineilmalla kuivaksi.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • aripaa
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 520
            • Kuhmo

            #6
            Originally posted by Supra^ View Post
            Kuullostaa sähköisen kaasuläpän vialta, tosin luistonestohan ohjaa sitäkin jos tuossa on DSC.

            Tuota.. ei kait 97:ssa vielä ole sähköinen kaasuläppä, mulla oli 7/98 mallissa vielä vaijerivetoinen, vaihtui 9/98 sähköiseen malliin.
            Ext. bmw:t
            e28 518i -87
            e34 518i -92
            e39 540ia sedan 7/98
            e39 540ia sedan 9/98
            e39 540ia tour. 12/98
            E34 525i Touring 7/92

            Vikakoodien lukua/nollausta.

            e39 540 ia sedan 7/96

            Comment

            • reekoon
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 3426
              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

              #7
              Näin on. Todellakin kaasuläppä on ihan vaijerilla.
              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


              E36 316i Compact Hellrot

              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

              Comment

              • Muuli
                Bimmer Rookie
                • Mar 2007
                • 115

                #8
                Eikös tuossa ole DSC:en säädölle oma moottori mistä menee vaijeri kaasuläpälle.Poikki tai takertelee?

                Comment

                • reekoon
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 3426
                  • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                  #9
                  autossa on pelkkä ASC.
                  E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                  JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                  E36 316i Compact Hellrot

                  Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                  Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎