Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kierrokset ei kanna rajoittimelle.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daylight
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 670
    • Helsinki

    Kierrokset ei kanna rajoittimelle.

    Hyvää iltaa,

    Pyytäisin apua henkilöiltä jotka tietävät auton moottorin toiminnasta.
    Eli oma autoni moottori (M20B20) ei kierrä millään rajoittimelle asti. Ei edes kun vaihde on vapaalla. Kierrokset menevät noin 5 tuhanteen ja meno hyytyy.

    Ajossa sama juttu... Jos lähden ensimmäisellä vaihteella liikkumaan, jaksaa auto mennä 50km/h asti, jolloin kierrokset jäävät seilaamaan tuohon 5 tuhanteen asti.
    2 vaihteella nopeutta 80km/h:n asti, samoilla kierroksilla.
    3 vaihde jaksaa kantaa noin 130km/h:n asti. (3 vaihteella 110-130 erittäin hidasta kierrosten nousua).

    Kaveri siinä kyydissä mainitsi, että hänen samallainen bemari kyllä meni rajottimelle oli se vaihde mikä tahansa...

    Missäs närästää? :think
    ///M3
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Onko autossa katti?
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Daylight
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 670
      • Helsinki

      #3
      Autossa ei ole kattia.
      Autoon on asennettu peltisarja ja järeämpi putkisto + vapaavirtaussuodatin.
      Unohdin mainita, että autossa on 316:n perä.
      Last edited by Daylight; 08-04-2010, 04:49.
      ///M3

      Comment

      • mulletti
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2587
        • Jyväskylä - Bra | bar base beach

        #4
        Sytytyspuolen osia vaihtoon, vj-kansi, pyörijä, ehkä jopa tulpat...
        E28 - E30

        HUNAJATA HUNAJATA

        Comment

        • JaHu85
          BTCF Member
          • Dec 2005
          • 607
          • vaasa

          #5
          mulla oli yhdessä volvossa samanlaista vikaa, paitsi kierroksia ei ottanu yli 3500. vikana oli tukossa oleva takavaimennin, takapöntön poiston jälkeen otti kierroksia rajoittajalle asti.
          E30 318i M43 -88

          Comment

          • larzu85
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 821
            • Mustasaari

            #6
            Itellä muuan m40 koneinen talviauto teki samaa koska nokka oli kulunut niin pahasti,että venttiilit eivät auenneet tarpeeksi mistä seurasi koneen tukehtuminen :think
            BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz

            BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic

            EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber

            EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber

            EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot

            EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic

            EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1204
              • GrassLake

              #7
              Venttiilinvälyksiä säädetty milloin viimeksi?
              Säädä ne, ja tarkista nokkien kuluneisuus samalla.
              Nuo sytytyspuolen osat, ilmanputsari, tulpat jne. perusjutut kuntoon kanssa.

              Jos kattia ei kerran ole, on tuskin putkikaan tukossa?:think

              Comment

              • Daylight
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 670
                • Helsinki

                #8
                En tiedä milloin venttiilit on säädetty, en itse taida tuota hommaa.
                ///M3

                Comment

                • bmwcruiser
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 412
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Onkos bensapumppu alkuperäinen tai bensan suodatinta vaihdettu millon viimeeks? Jos loppuu kakku kesken niin ei kierrä pata sillonkaan kovin veikeesti.
                  E30

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #10
                    Tässä eilen illalla tuli eteen juuri samanlainen ongelma, tosin M-merkkisessä riisikipossa. Ei ottanut kunnolla kierroksia ja syyksi löydettiin aivan tolkuttoman kuluneet sytytystulpat. Varmaan yli 100 000 km ajetut vaikiotulpat eivät yksinkertaisesti enää kovilla kierroksilla saaneet hyvää kipinää aikaiseksi. Uudet tulpat ja taas kiekuu niin pirusti ei tosin rajoittemelle mutta liki 9000 kuitenkin.

                    Joten puristuksien mittaus ja samantien uudet tulpat kehiin. Oma m20b20 ei ota kunnolla kierroksia kun 3-sta sylinteristä on puristukset huonot.

                    ...tai oikeestihan se on m60b20
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • sleepertuning
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 662
                      • Kotka

                      #11
                      Originally posted by Risto113 View Post
                      Venttiilinvälyksiä säädetty milloin viimeksi?
                      Säädä ne, ja tarkista nokkien kuluneisuus samalla.
                      Nuo sytytyspuolen osat, ilmanputsari, tulpat jne. perusjutut kuntoon kanssa.

                      Jos kattia ei kerran ole, on tuskin putkikaan tukossa?:think
                      Eikös M40 oo hydraulisilla nostajilla?

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #12
                        Originally posted by sleepertuning View Post
                        Eikös M40 oo hydraulisilla nostajilla?
                        on, mutta topicin aloittajan mosa on M20B20 jossa on keinuvivut...
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • BigBoost
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 27
                          • Turku

                          #13
                          Bensapunpusta siiveke poikki ---> b-pumppu vaihtoon
                          BMW - Elämää pidon äärirajoilla

                          Nykyisin:
                          -e34 535i -91 lowrider
                          -3000 24V A-Omena Thjurbo Farkku

                          Comment

                          • sleepertuning
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2006
                            • 662
                            • Kotka

                            #14
                            no niimpä näkyy olevan M20

                            Comment

                            • Daylight
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 670
                              • Helsinki

                              #15
                              Bensapumppu on juuri vaihdettu uuteen. En tiedä onko sitä säädetty...
                              Tänään tuli vaihdettua virranjakajankansi ja pyörijä.
                              Nyt ottaa vapaalla kierroksia 6500 asti, mutta ei kuulu rajoitin ääntä, vaan jää tasan 6500.
                              En ole vielä kokeillut, miten auto liikkuu 3 vaihteella, mutta informoin kyllä tänne, jos on muutosta tapahtunut.
                              Bensasuodattimen vaihdan huomenna.
                              ///M3

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎