Originally posted by _-Mika-_
View Post
Bensapumpun säätö/virittäminen.
Collapse
X
-
On säädettävä paineensääsiidin ja oon kokellu tuolla 2,5-3:lla bar:illa.. Imm ei pitäisi olla koskettu ja näyttää avaamattomaltakin..Originally posted by Jasu View PostMelko varmasti mennään laihalla. Paineensäädin/imm linjalla mennään aluksi, eli onko käytössä esim. säädettävää b-paineensäädintä? Ja onko rukattu mittaria?
Leave a comment:
-
Miksipä niitä ei voisi itse opetella? En ole sanonut että IMM on alkuperäisessä säädössä. Vaan merkkasin alkuperäisen säätökohdan IMM:stä ja säädin sitä itse 2 pykälää rikkaammalle.Originally posted by Peltsii View PostTuntuu olevan hommat senverran hukassa, että olisko aiheellista viedä se auto remonttiin jollekin asiansa osaavalle ennenkun tapahtuu mitään pahempaa?
Leave a comment:
-
Tässä sanot että on säädetty rikkaammalle. Myöhemmin kuitenkin sanotaan että imm on alkuperäisellä säädöllään? Tiedä miten sitten on, mutta suosittelisin että lainaat joltain toimivan ilmamäärmittarin ja testaat toimiiko paremmin (vaikka sitä vikaa nyt muualta metsästetäänkin).Originally posted by Kepale View PostOnhan niistä puhuttu paljon. Mm. Yksi maininta oli, että säätämällä pari pykälää rikkaammalle tipahtaa kulutus, ja nousee suorituskyky.
Suorituskyvystä en itse tiedä, mutta kulutus laski.
Leave a comment:
-
Originally posted by Kepale View PostJuuri nuo ovat. Mikä jakaja, ja millä rattaalla? Luulenpa, että sytytysennakkokin on päin persittä. Katson jos vailla illalla koittais säätää kohdilleen.
Tuntuu olevan hommat senverran hukassa, että olisko aiheellista viedä se auto remonttiin jollekin asiansa osaavalle ennenkun tapahtuu mitään pahempaa?
Leave a comment:
-
Juuri nuo ovat. Mikä jakaja, ja millä rattaalla? Luulenpa, että sytytysennakkokin on päin persittä. Katson jos vailla illalla koittais säätää kohdilleen.Originally posted by Tuiske View PostJos on L-jetronic ruiskulla ja lohkon kyljessä olevalla jakajalla niin onko jakaja varmasti oikealla rattaalla ja ennakot kohdillaan?
Leave a comment:
-
Jos on L-jetronic ruiskulla ja lohkon kyljessä olevalla jakajalla niin onko jakaja varmasti oikealla rattaalla ja ennakot kohdillaan?
Leave a comment:
-
IMM kotelo oli avattu, kun ensimmäisen kerran autoa tutkin. Ja merkkasin alkuperäisen kohdan mittarista, ennen kuin lähdin sitä itse säätämään.Originally posted by Jasu View PostEttä onko imm kopeloitu, mutta nyt vasta hokasin että oli. Huomasitko että oliko imm:n kantta ennen avattu? Jos ei ollut, kai merkkasit oikean paikan kiekkoon?
Edit. Eli vika alkoi b-suodattimen vaihdon jälkeen? Mitä muuta silloin tehtiin?
Vaihdoin b-suodattimen kanssa virranjakajan kannen ja pyörijän.
Voisiko mahdollisesti paineet olla liian pienet?
Silloin auton ostettuani viikon sisällä rupesi b-paineensäädin vuotamaan bensaa(O- rengas oli rikki). Ostin laakkoselta uuden, ja kun yritin kiinnittää sitä takaisin, jatkoi vuotamista edelleenkin. Sain sitten loppujenlopuksi paineensäätimen kiinni, ottamalla O renkaan eteen tulevan muovirinkulan pois.
Leave a comment:
-
Että onko imm kopeloitu, mutta nyt vasta hokasin että oli. Huomasitko että oliko imm:n kantta ennen avattu? Jos ei ollut, kai merkkasit oikean paikan kiekkoon?Originally posted by Kepale View PostAutossa on alkuperäinen b-paineensäädin. Mitä tarkoitat "rukattu mittaria" ?
Edit. Eli vika alkoi b-suodattimen vaihdon jälkeen? Mitä muuta silloin tehtiin?Last edited by Jasu; 15-04-2010, 12:32.
Leave a comment:
-
Autossa on alkuperäinen b-paineensäädin. Mitä tarkoitat "rukattu mittaria" ?
Leave a comment:
-
No se on sinun mielipiteesi. Auto toimi alunperin ihan päin persettä, ja nyt olen saanut sen käymään nätimmin ja kuluttamaan vähemmän. Koko keskusteluaiheen kysymys syntyi siitä, kun ihmeteltiin kaverin kanssa, että miksi isoimmilla kierroksilla meno hyytyy.
Juttelin autokorjaajan kanssa ja sanoi syyksi, että auto ei saa tarpeeksi ruokaa. Johon hän myös lisäsi, että isompi bensapumppu tai bensapumpun"viritys", jotta ruokkis paremmin. IMMin korjasin siksi, että autoon on muutenkin kulunut helvetisti rahaa, eikä viitsisi rupea maksamaan uudesta immistä hunajaa.
Enkä itse ole muuttanut autoa mitenkään. Pikemminkin korjannut aina ilmentyneet viat. Alkuperäistä putkistoa, ja ilmaputsarikoteloa vieläkin ostamassa.Last edited by Daylight; 14-04-2010, 23:11.
Leave a comment:
-
__________________Ilmansuodatin on vapaastivirtaava. Tulpat pitäisi olla vaihettu vuoden alusta. Ei voisinpa katsoa niiten kunnon.
Olen siirtänyn ilmamäärämittarin piirilevyä vähän eteenpäin, että neula saa taas kosketuspintaa.
Kaasuläppäkotelon alapuolelta irrotettava töpseli ei vaikuta auton toiminnallisuuteen. Ainakaan jos vähän pihalla kenkii.
E30 320(ex316) Projekti "antiamis"
Ei oikein sovi tuo korostettu osa tohon sun siguun. Samaa sarjaa on vian korjaaminen IMM "säädöllä" pa-pumpun virittelyllä.
-Jarno
Leave a comment:
-
No niin, sitä sitten tarkemmin tutkimaan. Siinä liittimessä on 3 nastaa, 1 nasta on yhteinen, jonka kuuluu yhdistyä toiseen nastaan tyhjäkäyntiasennossa, ja yhdistyä siihen kolmanteen nastaan täyskaasuasennossa. Olikohan riittävän epäselvästi selitetty..Originally posted by Kepale View PostKaasuläppäkotelon alapuolelta irrotettava töpseli ei vaikuta auton toiminnallisuuteen. Ainakaan jos vähän pihalla kenkii.
Leave a comment:
Leave a comment: