Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensapumpun säätö/virittäminen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biimer327
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1928
    • Eastside

    #16
    Itse pumppua ei paljon viritellä kuin vaihtamalla isompaan mutta säädettävä bensapaineensäädin on varmaan ratkaisu asiaan, sitä ennen toki täytyy saada pakoputki tiiviiksi että sieltä saa järjellisiä arvoja mitattua.
    Laajakaistalambda ja seosmittari on melko ehdoton seoksien säätelyyn.
    "Suck my dick!"
    -Ron Jeremy

    Comment

    • Daylight
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 671
      • Helsinki

      #17
      Autossa ei ole lambdaa, eikä kattia. Suht suora putki, yhdellä vaimentimella. Voiko tuo putken vuoto aiheuttaa tuon nuhaisuuden isommilla kierroksilla? Vai onko mahdollisesti seos liian laihalla?
      ///M3

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #18
        Originally posted by Kepale View Post
        Autossa ei ole lambdaa, eikä kattia. Suht suora putki, yhdellä vaimentimella. Voiko tuo putken vuoto aiheuttaa tuon nuhaisuuden isommilla kierroksilla? Vai onko mahdollisesti seos liian laihalla?
        Ei. Imuvuoto/seokset muuten, sytty perseellään tai jotain muuta vikaa/kuluneisuutta.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Daylight
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 671
          • Helsinki

          #19
          Välillä kuuluu räkimistä putkesta vaihdetta vaihtaessa.
          ///M3

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #20
            Se happi vaan yksinketaisesti sotkee sen mittauksen, putki kuntoon ja arvot ovat kautta linjan toisen näköiset. Siihen ei vaikuta putkien muodot eikä pönttöjen määrät. Ei myöskään säätöä tehdä pumpun tuottoa lisäämällä.
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • bmwcruiser
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 412
              • Lappeenranta

              #21
              Originally posted by Kepale View Post
              On vaihdettu, ja sen jälkeen autossa on esiintynyt nykimistä pintakaasuissa.
              Immiä on säädetty muutama pykälä rikkaammalle.
              Eikös nämä ilmamäärämittarin "säädöt" ole niitä millä ne päästöt saadaan sekasin ja putket paukkumaan?

              Eikös täälläkin foorumilla ole useampaan otteeseen mainittu ettei niitä ole tehty purettaviksi/säädettäviksi?
              E30

              Comment

              • Daylight
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 671
                • Helsinki

                #22
                Onhan niistä puhuttu paljon. Mm. Yksi maininta oli, että säätämällä pari pykälää rikkaammalle tipahtaa kulutus, ja nousee suorituskyky.
                Suorituskyvystä en itse tiedä, mutta kulutus laski.
                ///M3

                Comment

                • metake
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2008
                  • 331
                  • Janakkala

                  #23
                  Vuotava putki ei vaikuta yleensä lambdaan millään lailla, lambda on putken alkupäässä ja vuoto taas yleensä jossain huomattavasti taempana, eri asia sitten jos putki vuotaa alkupäästä.

                  No se offtopicista, tässähän ei lambdaa ollut, vaikka joku niin jo varmaksi kertoikin

                  Päästöarvoilla ei kuitenkaan tee mitään, ennen kuin saat putken tiiviiksi, jotta sen mittauksen voi tehdä sieltä putken päästä.

                  Tarkasta kaasuläppäanturi, siinä voi olla E30:n tyyppivika, eli tinaukset irronneet ja täyskaasuasento ei toimi. Jos auto kiihtyy hyvin/normaalisti kaasu pohjassa, niin sitten vika ei ole tuossa. Viallinen ilmamäärämittari tekee myös tuota samaa. Jos hiilipinta on kulunut niin imm ei tunnista läpän avautumista ja kierrosten nousu kestää kauan, kunnes läppä on ohittanut tuon kuluneen kohdan. Yhtään avattua ja itse säädettyä imm:ää en ole nähnyt joka olisi parempi kuin uusi.

                  Imuvuotoa näissä on usein, mutta vika ei oikein viittaa siihen, yleensä oireulua on silloin tyhjäkäynnilläkin, ja noilla happiarvoilla jos co on 2 niin se viittaisi siihen että kone käy rikkaalla. Koskas ilmansuodatin ja tulpat on vaihdettu viimeksi?

                  Comment

                  • Daylight
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 671
                    • Helsinki

                    #24
                    Ilmansuodatin on vapaastivirtaava. Tulpat pitäisi olla vaihettu vuoden alusta. Ei voisinpa katsoa niiten kunnon.

                    Olen siirtänyn ilmamäärämittarin piirilevyä vähän eteenpäin, että neula saa taas kosketuspintaa.

                    Kaasuläppäkotelon alapuolelta irrotettava töpseli ei vaikuta auton toiminnallisuuteen. Ainakaan jos vähän pihalla kenkii.
                    ///M3

                    Comment

                    • metake
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2008
                      • 331
                      • Janakkala

                      #25
                      Originally posted by Kepale View Post
                      Kaasuläppäkotelon alapuolelta irrotettava töpseli ei vaikuta auton toiminnallisuuteen. Ainakaan jos vähän pihalla kenkii.
                      No niin, sitä sitten tarkemmin tutkimaan. Siinä liittimessä on 3 nastaa, 1 nasta on yhteinen, jonka kuuluu yhdistyä toiseen nastaan tyhjäkäyntiasennossa, ja yhdistyä siihen kolmanteen nastaan täyskaasuasennossa. Olikohan riittävän epäselvästi selitetty..

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #26
                        Ilmansuodatin on vapaastivirtaava. Tulpat pitäisi olla vaihettu vuoden alusta. Ei voisinpa katsoa niiten kunnon.

                        Olen siirtänyn ilmamäärämittarin piirilevyä vähän eteenpäin, että neula saa taas kosketuspintaa.

                        Kaasuläppäkotelon alapuolelta irrotettava töpseli ei vaikuta auton toiminnallisuuteen. Ainakaan jos vähän pihalla kenkii.
                        __________________
                        E30 320(ex316) Projekti "antiamis"



                        Ei oikein sovi tuo korostettu osa tohon sun siguun. Samaa sarjaa on vian korjaaminen IMM "säädöllä" pa-pumpun virittelyllä.

                        -Jarno
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Daylight
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 671
                          • Helsinki

                          #27
                          No se on sinun mielipiteesi. Auto toimi alunperin ihan päin persettä, ja nyt olen saanut sen käymään nätimmin ja kuluttamaan vähemmän. Koko keskusteluaiheen kysymys syntyi siitä, kun ihmeteltiin kaverin kanssa, että miksi isoimmilla kierroksilla meno hyytyy.
                          Juttelin autokorjaajan kanssa ja sanoi syyksi, että auto ei saa tarpeeksi ruokaa. Johon hän myös lisäsi, että isompi bensapumppu tai bensapumpun"viritys", jotta ruokkis paremmin. IMMin korjasin siksi, että autoon on muutenkin kulunut helvetisti rahaa, eikä viitsisi rupea maksamaan uudesta immistä hunajaa.

                          Enkä itse ole muuttanut autoa mitenkään. Pikemminkin korjannut aina ilmentyneet viat. Alkuperäistä putkistoa, ja ilmaputsarikoteloa vieläkin ostamassa.
                          Last edited by Daylight; 14-04-2010, 23:11.
                          ///M3

                          Comment

                          • M.Kytölä
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2008
                            • 225
                            • Lehtimäki/Seinäjoki

                            #28
                            Originally posted by Kepale View Post
                            On vaihdettu, ja sen jälkeen autossa on esiintynyt nykimistä pintakaasuissa.
                            Immiä on säädetty muutama pykälä rikkaammalle.
                            Onko vikaa löytyny? itellä sama vika!
                            e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
                            e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
                            e21 315i

                            ex:
                            e36 318is -94
                            / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              #29
                              Originally posted by _-Mika-_ View Post
                              Onko vikaa löytyny? itellä sama vika!
                              Melko varmasti mennään laihalla. Paineensäädin/imm linjalla mennään aluksi, eli onko käytössä esim. säädettävää b-paineensäädintä? Ja onko rukattu mittaria?
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • Daylight
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 671
                                • Helsinki

                                #30
                                Autossa on alkuperäinen b-paineensäädin. Mitä tarkoitat "rukattu mittaria" ?
                                ///M3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎