Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensanpaineensäätimen toiminta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1764
    • Honkajoki

    Bensanpaineensäätimen toiminta.

    Mulla on eräässä ikuisuusprojektissa malpassin säädin ja se toimii seuraavasti: Tyhjäkäynnillä paine on säädetty 3bar ja kierroksia nostettaessa paine laskee 2,5kiloon. Jotenkin tuo tuntuu olevan päinvastoin, tai muuten vaan väärin. Ymmärtäisin, että säädin pitäisi paineen vakiona, tai korottaisi sitä kierrosten noustessa?

    Toimiiko tuo säädin oikein, vai onko mulla bensapumppu liian heikko?
    Vapari koneesta on kyse.
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1764
    • Honkajoki

    #2
    Käykää joku pellin alla kurkkaamassa mitä mittarissa seisoo. Tietäs vaan lähteekö hakeen toista pumppua, vai säädintä, vai onko suuttimet ahtaat. Soppaa ei tunnu menevän tarpeeksi.
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • 525 TD
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 281
      • IISALMI

      #3
      Originally posted by okko View Post
      Mulla on eräässä ikuisuusprojektissa malpassin säädin ja se toimii seuraavasti: Tyhjäkäynnillä paine on säädetty 3bar ja kierroksia nostettaessa paine laskee 2,5kiloon. Jotenkin tuo tuntuu olevan päinvastoin, tai muuten vaan väärin. Ymmärtäisin, että säädin pitäisi paineen vakiona, tai korottaisi sitä kierrosten noustessa?

      Toimiiko tuo säädin oikein, vai onko mulla bensapumppu liian heikko?
      Vapari koneesta on kyse.
      eikös tuo toimi ihan oikein?

      haluttu bensanpaine pitäisi säätää auto sammuksissa ja virtaa bensapumpulle

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Säätimen tehtävä on pitää polttoaineen paine vakiona suhteessa imusarjassa vallitsevaan paineeseen eli imusarjan paineen laskiessa laskee myös polttoaineen paine. Jos mittaat sen imusarjan paineen niin huomaat että se paine-ero pysyy samana koska moottorin käydessä imusarjan paine menee "pakkaselle". Näin siis vaparissa, ahdetussa päinvastoin.
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • sleepertuning
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 662
          • Kotka

          #5
          Originally posted by Jürgen_ View Post
          Jos mittaat sen imusarjan paineen niin huomaat että se paine-ero pysyy samana koska moottorin käydessä imusarjan paine menee "pakkaselle". Näin siis vaparissa, ahdetussa päinvastoin.
          Tyhjäkäynnillä imusarjassa kova alipaine-> keventää paineensäätimen kalvon jousivastusta, jolloin polttoaineenpaine putoaa. Kierroksilla kovempi paine (vapari)

          Comment

          • Oksanen
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 701
            • Nokia

            #6
            Ja vielä selvennyksenä että se toimii tasan samalla tavalla niin vaparissa kuin ahdetussa, pitää paine-eron suuttimien yli vakiona. Oli siellä imusarjassa sitten ali- tai ylipaine. Vaparin ja ahdetun bensanpaineensäätimissä ei ole mitään rakenteellista eroa ja sama säädin käy molempiin. Alipaineen puolella kalvolle johdettu alipaine keventää jousikuormaa ja ahdoilla se lisää sitä.

            Jos haluaa leikkiä vakioruiskuilla ja haluaa hieman lisää soppaa ahdoilla voi käyttää vuotavia kertovia paineensäätimiä. Mutta heti kun siirtyy käyttämään oikeaa moottorinohjausta voi ne tulevat autonpolttajat eli malpassit heittää olan yli hittoon ja hommata riittävän kokoiset suuttimet ja laittaa se vakio 3bar boschin säädin takaisin bensakiskon päähän. Tai jos haluaa tehdä bensalinjat kunnolla niin sitten täytyy hankkia jokin laatusäädin (esim Aeromotive)jossa myös tankkilinjaan saa kierrettyä letkukaran kiinni.
            E28 535 1985 (S38B36+K31)

            E36 323 1996

            E46 Compact 2001

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎