Kokeilin ottaa toisesta 530d:stä myös putkea auki keskeltä ja kyllähän sieltä kuului ihan samanlainen kumaus. Tästä voidaan päätellä että auto on kunnossa ja ääni kuuluu valitettavasi moottorin ominaisuuksiin. Nyt on olemassa 3 vaihtoehtoa asian ratkaisemiseksi: 1. Kokeilen jotain kammiovaimenninta esim. Magnaflow XL3. 2. Laitan alkuperäisen pöntön takaisin mutta hienommalla ulostulolla. 3. Ostan esim. Eisenmannin mallikohtaisen pöntön (en todellakaan osta ku on niin kallis)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d pakoäänet
Collapse
X
-
Nyt on homma ratkennut sen verran että on Magnaflow 13216 kammiovaimennin kiinni (hinta 93e) ja tuollaisena saa toistaiseksi pysyä. Enää ei pöräytä häiritsevästi ja sopivan hillityn kuulonen muutenkin. Simonssi korosti jotain kuminaa siten että oli kovemmat äänet kun kokonaan ilman takapönttöä.BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
Itsellä on 330dA:ssa putkisto vaihdettu paremmin virtaavaan: kolmen tuuman downpipe ja etupenkkien kohdalta vaihtuu 2,5 tuumaan - ilman katteja. Vaimentimena oli aluksi Simonsin pönttö.
Äänet olivat mielestäni liian kovat, yllättäen vain "100 km/h+" -nopeuksissa. Osakaasulla sisään kantautuu aivan jäätävä kumina, jota ei mielellään pitkään kuuntele. Muuten äänet todella jees, varsinkin kaupungissa ajelee mielellään ikkunat auki kun turbokin vinkuu tuolla putkistolla iloisesti.
Luulin että se johtui palaneista vaimenninvilloista, (putkesta tuli nimittäin kuulemma kipinää kiihdytyksissä) joten vaihdoin vaimentimen johonkin vastaavaan tarvikevaimentimeen, mutta äänet pysyivät edelleen samanlaisina.
Kun nostaa kaasun kiihdytyksen jälkeen, kuuluu myös kuvaamasi "kumahdus". Toisaalta eri auto kyseessä, en tiedä miten paljon nuo sitten tekniikaltaan eroavat.
Auttaisikohan, jos puoleenväliin hitsaisi toisen perusvaimentimen? Käsittääkseni vakioputkistossakin on kaksi(?) vaimenninta?
Comment
-
-
Joku toinenkin ongelman kanssa pelannut sanoi että kaasua laskettaessa tää kumahdus eli käytännössä pakoäänen koveneminen vaan yksinkertaisesti kuuluu tähän moottoriin. En sit tiedä muuttaako esim. ahtimen vaihto sitä johonkin suuntaan mutta hankala siitä taitaa olla muuten päästä eroon kun käyttämällä vakioputkea... Itsellä tuo kammiopönttö auttoi aika hyvin kun se vaimentaa paremmin niitä matalia taajuuksia joita kumahdus sisältää.
Kun otin putken auki keskeltä autoa niin se selvensi hyvin sitä mistä ääni on peräisin, eli suoraan pakoäänen mukana moottorista. Jäljelle jäävät vaihtoehdot on sitten joko vaimentaa pakoäänet kokonaan tai pyrkiä vaimentamaan häiritsevimpiä matalia taajuuksia.BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
vanha keskustelu mutta sanompa että kumahdus on enemmänkin vnt ahtimen ominaisuus. vakioputkellakin kun nostat kierrokset 2900 - 3000rpm ja päästät kaasun niin ujahdus kuuluu. tätä ei kuulu esim 535d mallissa koska ahtimien siipien geometriat on muuttumattomatPesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
E39 523i köyrinki
_____________________________________________
Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1
Comment
-
-
Omaan E39 530d tein 3" rosterirännin + 1kpl simons turbonett 3" keskellä ja 1kpl simons turbotight 3" takana johon vielä ympätty päähän simons rondo 3" pakoputkenpää jossa absorptiovaimentimenkin vikaa -> kyllä sieltä se ahtimen kumahdus kuuluu kun kaasun höllää nopeesti. Muuten kyllä kohtuu sivistynyt ja matala ääni, downpipe ja katit ihan orkkikset. Joustot ja laipan tietty uusin downpipeenkin kun vanhat oli vallan päreinä.
Comment
-
Comment