n. 180 000 ajettu auto ja savuttaa mielestäni vähän liikaa.. välillä sitä ei niinkään huomaa mutta välillä liikkelle lähtiessä, (esim jos on käynyt 5 min tyhjää) Savuttaa todella pahasti kiihdyttäessä, mutta muutaman kilsan jälkeen savutus loppuu. Onkohan turbo menossa? ei äännä ei syö öljyä ja ahdot nousee normaalisti. Vai onkohan egr:n aiheuttamaa? Tai suutinvikaa? onko kenelläkään ollut vastaavaa? kiitos jo etukäteen!
320 d Touring -03 A Savutus
Collapse
X
-
Savutus?
moro
käytä testerissä ja katsokaa ruiskutus suutimien korjausarvot. INPAlla nopea katsoa.
tältä foorumilta löytyy varmasti joku avulias kunhan ilmoitat paikkakunnan.
luulisin tuon savutuksen johtuvan vuotavasta suuttimesta. Toki turbojakin näistä on mennyt
juuri noilla kilometri määrillä.
t:e46touring
Originally posted by make324 View Postn. 180 000 ajettu auto ja savuttaa mielestäni vähän liikaa.. välillä sitä ei niinkään huomaa mutta välillä liikkelle lähtiessä, (esim jos on käynyt 5 min tyhjää) Savuttaa todella pahasti kiihdyttäessä, mutta muutaman kilsan jälkeen savutus loppuu. Onkohan turbo menossa? ei äännä ei syö öljyä ja ahdot nousee normaalisti. Vai onkohan egr:n aiheuttamaa? Tai suutinvikaa? onko kenelläkään ollut vastaavaa? kiitos jo etukäteen!
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
-
Itsellä savutus kiihdytystilanteissa väheni roimasti kun otin EGR:n pois käytöstä (ts. tulppasin letkun). Tosin sun autosi saattaa mennä siihen ikäluokkaan missä ko. toimenpide herättää vikavalon mittaristossa. Kannattaa myös tosiaan tarkistaa ne korjausarvot, sekä MAF:n lukemia livedatasta.sigpic
Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89
Comment
-
Originally posted by Kurre View PostItsellä savutus kiihdytystilanteissa väheni roimasti kun otin EGR:n pois käytöstä (ts. tulppasin letkun). Tosin sun autosi saattaa mennä siihen ikäluokkaan missä ko. toimenpide herättää vikavalon mittaristossa. Kannattaa myös tosiaan tarkistaa ne korjausarvot, sekä MAF:n lukemia livedatasta.
Kiitos vastauksista! Olen jo jonkin aikaa aikonut tulpata egr:n mutta ei ole saanut aikaseksi.
Savu mielestäni vähän sinertävää ja perässätulijoiden mukaan käryää niinku "vanha diisseliauto" Joten kai se suuttimissa vika on.. onko tietoa kestääkö suuttimet tai muu ruiskutuskoneisto dieselin puhdistus aineita? niitä polttoaineen sekaan laitettavia?
Comment
-
Oletko kierrättänyt konetta ikinä kunnolla? Itsellä oli vastaava ongelma, auton edellinen omistaja oli naisimmeinen joka oli ajellut tasan 2000 kierroksella ja auto savutti kiihdytyksessä aikatavalla. Sitten ajelin kierrokset siellä päälle 3000 rpm moottoritieajoa niin savutuskin loppui ajan myötä. Varmaan karstat paloivat pois. Tietysti voi sinne tankkiin laittaa noita puhdistusaineita, eivät varmaan pahaa teeOriginally posted by make324 View PostKiitos vastauksista! Olen jo jonkin aikaa aikonut tulpata egr:n mutta ei ole saanut aikaseksi.
Savu mielestäni vähän sinertävää ja perässätulijoiden mukaan käryää niinku "vanha diisseliauto" Joten kai se suuttimissa vika on.. onko tietoa kestääkö suuttimet tai muu ruiskutuskoneisto dieselin puhdistus aineita? niitä polttoaineen sekaan laitettavia?
F40 -20
F20 -13
E46 320D Touring -01
E36 "nokivasara" Touring -99
Comment
-
Ja kannattaa myös tarkistaa ja vaihtaa huohottimen öljyerotin.
Edit. Näin uudessa se taitaa sittenkin olla Vortex-tyyppinen..? Joten tuskin silloin siinä vika.Last edited by Thuppu; 26-04-2010, 12:46.
Comment
-
Ompas outo reaktio, ilmeisesti egr oli jumittunut auki asentoon ennen tulppaamista. Mun käsitttääkseni egr on auki vaan osakuormilla, eli esim. kiihdyttäessä sen kuuluu olla kiinni joten normaalisti se ei vaikuta tehoihin eikä savutukseen millään lailla.Originally posted by Kurre View PostItsellä savutus kiihdytystilanteissa väheni roimasti kun otin EGR:n pois käytöstä (ts. tulppasin letkun). Tosin sun autosi saattaa mennä siihen ikäluokkaan missä ko. toimenpide herättää vikavalon mittaristossa. Kannattaa myös tosiaan tarkistaa ne korjausarvot, sekä MAF:n lukemia livedatasta.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
Tämä tuli yllätyksenä myös itselleni, kun ko. operaation teinOriginally posted by Esal View PostOmpas outo reaktio, ilmeisesti egr oli jumittunut auki asentoon ennen tulppaamista. Mun käsitttääkseni egr on auki vaan osakuormilla, eli esim. kiihdyttäessä sen kuuluu olla kiinni joten normaalisti se ei vaikuta tehoihin eikä savutukseen millään lailla.
Mutta kun tässä 2v aikana olen pari kertaa ottanut imusarjan irti (putsailua, läpät pois, hehkut, jne), niin ainakin egr on näyttänyt ihan olevan kiinni ja suhtkoht puhdas. Voisiko asiaan vaikuttaa, että egr tulpattuna kone saa enemmän puhdasta ilmaa, eikä kierrätettyä sontaa :think Ja nyt kun talveksi laitoin taas egr:n käyttöön (kone lämpenee nopeammin, vaikka egr:ssä ei ole lämmönvaihdinta), niin savutus ilmaantui taas kuvioihin..että jotain tekemistä niillä keskenään on.
Ja itsellä tuo savutus oli kyllä ihan mustaa, eikä sinisen sävyistä..Tosin yksi suutin pitäisi vaihtaa ja sen jälkeen mahdollisesti MAF myös vaihtoon, että osasyytä niistäkin varmasti löytyy.sigpic
Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89
Comment
-
-
Itsellänihän oli -89 E34 535i, joka oli kolme vuotta ollut henkilön käytössä joka oli vain ja ainoastaan ajanut 60km/h töihin, kauppaan ja kotiin. Auto tuntu todella tunkkaselta, mutta kun motarilla annoin vähän happea ni pakoputki sylki mustaa savua jonkin verran ja auto piristyi. Eli lieneekö karstaantunut?Originally posted by erese View PostOletko kierrättänyt konetta ikinä kunnolla? Itsellä oli vastaava ongelma, auton edellinen omistaja oli naisimmeinen joka oli ajellut tasan 2000 kierroksella ja auto savutti kiihdytyksessä aikatavalla. Sitten ajelin kierrokset siellä päälle 3000 rpm moottoritieajoa niin savutuskin loppui ajan myötä. Varmaan karstat paloivat pois. Tietysti voi sinne tankkiin laittaa noita puhdistusaineita, eivät varmaan pahaa tee
I don't lose sleep over the opinion of sheep.
Comment
-
Haiskahtaa tänne asti suutinvialta tai kuuluisalta turbo-ongelmalta. Syökö öljyä? jos ei niin suutinvikaa? Testerillä selviää parhaiten, täältä ei sulle kukaan tule sanomaan mistä johtuu mikäkin ongelma. Mutta jos joudut suuttimen tai suuttimia vaihtamaan joudut myös ohjelmoimaan uuden suuttimen softaan että autos tunnistaa sen.Originally posted by make324 View PostSavu mielestäni vähän sinertävää ja perässätulijoiden mukaan käryää niinku "vanha diisseliauto" Joten kai se suuttimissa vika on.. onko tietoa kestääkö suuttimet tai muu ruiskutuskoneisto dieselin puhdistus aineita? niitä polttoaineen sekaan laitettavia?
Ja kannattee todellakin ottaa selvää kestääkö sinne tankkiin kippailla muuta dieselin lisäksi. Se on monasti tarkkaa touhua näissä commonrail vehkeissä.
Ei auta esim omassa vehkeessä kuin hetkellisesti. Kerää putkistoon/katteihin möhnää pidemmässä matka-ajossakin. Sit kun joutuu esim pysähtymään valoihin ja siitä lähtee reippaalla kiihdytyksellä niin näky taustapeileistä on lähinnä hävettävä, tanner mustana mut sitten taas ei samana päivänä savuttele kun "normaaleja pöläyksiä" jotka juuri huomaa sivupeilistä...Originally posted by erese View PostOletko kierrättänyt konetta ikinä kunnolla? Itsellä oli vastaava ongelma, auton edellinen omistaja oli naisimmeinen joka oli ajellut tasan 2000 kierroksella ja auto savutti kiihdytyksessä aikatavalla. Sitten ajelin kierrokset siellä päälle 3000 rpm moottoritieajoa niin savutuskin loppui ajan myötä. Varmaan karstat paloivat pois. Tietysti voi sinne tankkiin laittaa noita puhdistusaineita, eivät varmaan pahaa tee
Ja edelleen noista puhdistavista lisäaineista. Ottakaa selvää ennenku kippaatte.
Näissä dieselvehkeissä nämä savutusongelmat ovat aivan omissa sfääreissään joten bensavehkeet aivan eri asia.Originally posted by Pretoriaani View PostItsellänihän oli -89 E34 535i, joka oli kolme vuotta ollut henkilön käytössä joka oli vain ja ainoastaan ajanut 60km/h töihin, kauppaan ja kotiin. Auto tuntu todella tunkkaselta, mutta kun motarilla annoin vähän happea ni pakoputki sylki mustaa savua jonkin verran ja auto piristyi. Eli lieneekö karstaantunut?
Comment
-
Ihan oikeasti, kannattaa nyt ensin kattoa se huohotin ennen kuin alka vaihtaan mitään muita osia.
Originally posted by Antsah View PostItsellä ainakin -03:ssa oli huoparulla, joten kannattaa kyllä tarkistaa.
Comment
-
Sen aion tehdä ensimmäiseksi, samalla laitan EGR:n alipaineletkun tukkoon. Täytyy myös käyttää piuhan nokassa ja kattoa josko siellä jotain vikaa olisi.Originally posted by Thuppu View PostIhan oikeasti, kannattaa nyt ensin kattoa se huohotin ennen kuin alka vaihtaan mitään muita osia.
Kertoisitko missä huohotin on että en pura ylimääräistä kovin paljon.. varmaan se löytyy ku päältä ottaa muovit pois..?:think
Comment
-
huohotin
moroOriginally posted by make324 View PostSen aion tehdä ensimmäiseksi, samalla laitan EGR:n alipaineletkun tukkoon. Täytyy myös käyttää piuhan nokassa ja kattoa josko siellä jotain vikaa olisi.
Kertoisitko missä huohotin on että en pura ylimääräistä kovin paljon.. varmaan se löytyy ku päältä ottaa muovit pois..?:think
tässä realoem kuva http://www.realoem.com/bmw/showparts...12&hg=11&fg=15
osa n:o 11 alla oleva osa n:o 15 on huohotin
tässä kuvassa vortex mallinen joka sinne kannattaa vaihtaa ellei jo ole
EGR:n olen tukkinut purkamalla ensin egr: pois paikoiltaan ja tekemällä pakokaasun
tuloputken natsaan sisäkierteen R= 1" (tuuma) ja siihen hydrauliikan sulkutulppa R = 1"
Aivan 100 varma konsti eikä tule mitään alipaine ongelmia mahdollisen letkuvuodon tai ikäviä
"ryystäviä" alipaine ääniä auton sammumisen yhteydessä kuten ekoissa letkun tukkimis versioissa kävi.
t: e46touring__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Joo, ensin moottorin päältä sojamuovit pois. http://www.realoem.com/bmw/showparts...12&hg=11&fg=15 Osan nro. 11 alta paljastuu öljyerotin(osa nro. 15). Tuossa RealOEM:in kuvassa näyttää olevan vortexi-"häkkyrä", mutta jos on huoparulla niin ehdottomasti vaihtoon.
Tuossa ohje kuutosdieselin öljyerottimen vaihtoon: http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/hu...oljyerotin.htm ehkä siitä voi vähä soveltaa..? Vortexin osanumero on sit eri nelospyttyiseen.
Comment
Comment