Announcement

Collapse
No announcement yet.

H&R vs Koni vs Eibach

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Powr
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2008
    • 1589
    • Kankaanpää

    H&R vs Koni vs Eibach

    Mietinnässä hyvä säädettävä alustasarja E36 325:seen.

    Yritin hakea tieto tältä foorumilta näistä alustasarjoista, mutta tuntuu että kovin monella niitä ei ole. Tai sitten ne joilla on, vaan ajavat

    H&R ja Koni ovat molemmat noin tonnin pintaan, mutta Eibach on vähän halvempi.

    Pääasiassa katseltu H&R josta kaverin autossa hyviä kokemuksia. Nyt haetaan vähän muitakin mielipiteitä näistä, takuuasioista, mistä tilattu, mitä maksoi, ym.ym.
    "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5546
    • Kankaanpää

    #2
    Mullakin on alla H&R:ää ollut ja pirun hyvää ollut.
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

    Comment

    • surface
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 257

      #3
      Tuskinpa noista mikään huono on, tai ei varmastikkaan ole. Katoppa mitä tuolta löytyy, vai löytyykö mitään: http://www.orange-tuning.de/shop/

      Itse tilasin tuolta H&R:n jouset hyvään hintaan ja toimituskin onnistu ilman onkkelmia.
      E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        #4
        H&R jouset ja Bilstein B8 Sprint pumput, tämä yhdistelmä ei jätä ketään kylmäksi.
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #5
          Mulla H&R jouset eivät koskaan asettuneet hyvin bilsteinin iskareihin. Vaivana oli ikuinen klonksahtelu ja satuinnainen kolina. Iskarin alajousilautanen ei vain istunut hyvin yhteen jousen kanssa.

          Comment

          • surface
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 257

            #6
            Originally posted by Dani View Post
            H&R jouset ja Bilstein B8 Sprint pumput, tämä yhdistelmä ei jätä ketään kylmäksi.
            Itsellä ihan sama ja alusta on ihan loistava
            E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

            Comment

            • mika68
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1966
              • ......

              #7
              ......
              Last edited by mika68; 17-10-2012, 00:41.

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15249
                • Ajamisen Iloa

                #8
                jos haluat ihan tonttiin ja kivireeksi niin KW alle. Ite semmosella jyräsin aikanaan 100tkm, mutta nykyään tiet on niin paskassa kunnossa että en kyllä voi edes huumorilla suositella.

                H&R varmasti mukavempi vaihtoehto.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • Kim
                  Bimmer Rookie
                  • May 2003
                  • 151
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by Dani View Post
                  H&R jouset ja Bilstein B8 Sprint pumput, tämä yhdistelmä ei jätä ketään kylmäksi.

                  Itse vaihdatin juuri viime viikolla e46 touringin H&R -35/20mm jouset ja Bilstein B8 Sprint iskarit. Aiemmin oli alkuperäinen M-Sport alusta.

                  Ko. kombinaatio on selvästi m-sporttia jäykempi. Ensimmäinen reaktio oli, että tämä setti on turhan jäykkä, mutta uskon sen pehmenevän ensimmäisten viikkojen käytön aikana.

                  M-sporttiin verrattuna kallistelu vähenee merkittävästi ja ohjaus on tarkempi. Haittapuolena tienpinnan pienetkin epätasaisuudet tuntuvat aiempaa selvemmin ja muutenkin mukavuus huonokuntoisella alfaltilla on selvästi aiempaa huonompi. Hyvänä puolena taas ajo-ominaisuuksien selvä parantuminen erityisesti suuremmissa nopeuksissa ja kaarre-ajossa.

                  Päivitän tilannetta myöhemmin, kunhan saan alustan ajettua kunnolla sisään.
                  Last edited by Kim; 05-05-2010, 15:41.
                  E53 X5 3.0d Sport Individual '07

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #10
                    Originally posted by Dani View Post
                    H&R jouset ja Bilstein B8 Sprint pumput, tämä yhdistelmä ei jätä ketään kylmäksi.
                    Ei tosiaankaan. b8 takaiskarit kesti puol vuotta, ja H&R -40/15 sarja pudotti edestä n.15mm ja takaa sen 40. Ihan ok ajaa, mutta takajouset liian löysät jos kyydissä on muitakin kuin kuski (=perä maassa).
                    Pienetkin epätasaisuudet kyllä tuntuu.
                    Takuusta tuli uudet takapumput, saa nähdä kestääkö. Tuohon hintaan luulis kestävän kauemmin ku halpis pumput.
                    Last edited by JJT; 05-05-2010, 17:07.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17522
                      • Turku

                      #11
                      Onko muilla rengasmelu kasvanut paljon madalluksen myötä?
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Hanza
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 1931
                        • Juvan Shell. Requiescat in pace

                        #12
                        Itsellä omalla kohdalla konin tuotteista vain pelkkiä hyviä kokemuksia ja ajotuntumaa. Vaimennus aina ollut sellainen ettei pompauttele lyhyilläkään jousilla.
                        Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                        t: luft waffel

                        "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                        Comment

                        • Powr
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2008
                          • 1589
                          • Kankaanpää

                          #13
                          Muuten olis hyvä yhdistelmä toi Bilstein b8 ja H&R, mutta täytys olla korkeussäädettävä. Vaihtuu noi vanteet varmaankin aika tiuhaan ja olishan se hyvä olla sit toi korkeussäätö jos nyt tonninki satsaa alustasarjaan. Eihän se enään misään tunnu ton projektin jälkeen

                          Nii ja sit vakaajat vaihtuu mut niistä ei ole enään mitään epäselvää. H&R
                          "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                          Comment

                          • Kim
                            Bimmer Rookie
                            • May 2003
                            • 151
                            • Uusimaa

                            #14
                            Originally posted by Laku View Post
                            Onko muilla rengasmelu kasvanut paljon madalluksen myötä?
                            Kyllä mulla ainakin rengasmeteli hieman nousi vahdettaessa alkuperäinen m-sport alusta H&R / Bilstein B8 -settiin. En sitten tiedä mistä moinen ilmiö johtuu. Ero ei ole häiritsevä, mutta selvästi havaittavissa.
                            E53 X5 3.0d Sport Individual '07

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17522
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by Kim View Post
                              Kyllä mulla ainakin rengasmeteli hieman nousi vahdettaessa alkuperäinen m-sport alusta H&R / Bilstein B8 -settiin. En sitten tiedä mistä moinen ilmiö johtuu. Ero ei ole häiritsevä, mutta selvästi havaittavissa.
                              Mulla ero on jopa häiritsevä. Toisaalta alkuperäinen olikin nelikon horokki .
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎