Announcement

Collapse
No announcement yet.

750 ei käy kaikilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MGT
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 360
    • Mynämäki-

    750 ei käy kaikilla

    osaakos joku kertoa mikä mahtaa vikana olla tuossa omassa e32 750:ssä?

    Oireena on ettei ilmeisesti käy kaikilla. Tyhjäkäynnillä putkenpäästä kun kuuntelee kuuluu röpöttävä ääni ja vähän kierroksia antaa alkaa kone ja auto täristä. Jos ajaa maantiellä tasaista nopeutta niin tärinä tuntuu selkeänä. Vetoja on kyllä hyvin tallella ja lähtee aina heti käymään.
    Olen jo vaihtanut tulpat, jakajan kannet sekä pyörijät ja huollon puitteessa ilmansuodattimet mutta mikään ei ole tuntunut auttavan.
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    #2
    Minulla oli toissa kesänä kanssa poissa pelistä 1 tai 2 sylinteriä, paljastui katsastuksessa kun meni hieman liikaa palamatonta ainetta putkeen ja myös höpötti pakoputkesta kuunneltuna.

    Minä olin kanssa vaihtanut kaikki sytkän osat ennen tätä ja vasta uuden tulpanjohdot poistivat ongelman ja "höpötys" pakoputken päästä loppui! Jos haluat edullisen vaihtoehdon niin motonetistä vaan m20b25 tulpanjohtoja kaksi sarjaa ja siirtää vaan vanhoista johdoista sen anturin uusiin. Motonetin johdoista kun saa ruuvattua pään irti tuon anturin asennusta varten!
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94

    Comment

    • allu72
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 78

      #3
      kauheen vahvaa mutua ei m70 koneesta vielä ole mutta veikkaan imuvuotoa :think
      E12 520 Automatic -76 (RIP)
      E23 735iA -84 (myyty)
      E32 750iA -88 (ajopeli)

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        Imuvuoto ois yleisin vika, mutta ota nyt alkuun selville irrottamalla lohkojen suuttimet että kummalta puolelta vika tulee. Ja sitten kun puolisko selvillä, niin kokeile irrotella lisää suuttimia josko viallinen pytty selviäisi. Tämän jälkeen jos yksi tai kaksi selkeetä vikakohdetta, niin imusarjantiivisteiden imuvuoto ilmeinen. Jos ei niin selkeitä vikapyttyjä, niin vaihda maffit keskenään ja etsi muuta mahdollista imuvuotoa. Lopuksi kokeile irrottaa lambdat.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • JJanne
          Bimmer Rookie
          • Feb 2008
          • 73
          • Riihimäki

          #5
          Joo ne tulpanjohdot kannattaa kattoa tarkkaan itellä ainaki tuntuu olevan jatkuvia ongelmia niiden kanssa, ennen oli alkuperäiset jotka olivat päällepäin ihan ehjät mutta muutama kuitenkin anto huonoa kipinää, no uudet johdot hain sitten motonetistä ja ongelmaa ei ollut sitten hetkeen.

          Itselläni on noi motonetin johdot vaan alkaneet löystyä jostain syystä sieltä tulpanpäässä olevista kierteistä ja oon saanu niitä sitten välillä pyöritellä tiukemmalle kiinni...
          EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

          Comment

          • MGT
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 360
            • Mynämäki-

            #6
            Uusia johtoja ajattelin, mutta motonetista ei löytynyt ja alkuperäiset maksavat 600e niin ei näillä intin budjektilla viitti viel hommata

            Imusarjat ollu koneesta irti jonka jälkeen vaihdettu tiivisteet.

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #7
              M20B20 johdot sopii paikoilleen, yhteen vaan vaihtaa sen anturin. (tai ainakin varma huhu kertoo näin)
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14439
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Morkai View Post
                M20B20 johdot sopii paikoilleen, yhteen vaan vaihtaa sen anturin. (tai ainakin varma huhu kertoo näin)
                Mulla oli käsitys, että M30 johdot käy, kun vaihtaa sen anturin.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by zener View Post
                  Mulla oli käsitys, että M30 johdot käy, kun vaihtaa sen anturin.
                  ei, kyllä se M20 oli passeli.. m30 on ~15cm pidempi kuin M20, johon M70 pohjautuu
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14439
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by peto2 View Post
                    ei, kyllä se M20 oli passeli.. m30 on ~15cm pidempi kuin M20, johon M70 pohjautuu
                    Juujuu, näyttäs kyllä pahasti myös siltä että M30 johtoja on noihin laiteltu.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8262
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #11
                      Originally posted by zener View Post
                      Juujuu, näyttäs kyllä pahasti myös siltä että M30 johtoja on noihin laiteltu.
                      niin siis kyllähän pelkät johdot käy vaikka ovatkin hiukka liian pitkiä mutta se johtojen suojakouru on selkeästi liian pitkä
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Morkai
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 3197
                        • Saarijärvi

                        #12
                        Jos ostaa pelkät johdot ilman suojakourua, niin yleensä samaa mallia tarjotaan M20 ja M30 tms. (motronicilla).
                        sigpic
                        E23 728iA V8-projekti
                        E38 730D -projekti
                        E39 540iA -projekti
                        I01 i3 -projekti

                        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                        Comment

                        • JJanne
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2008
                          • 73
                          • Riihimäki

                          #13
                          motonetistä käy ainakin tämä: 11-2151 730/735i 87->94 (M30-moottori) ilman anturia! [1987 - 1994] 47.50 €
                          EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎