Announcement

Collapse
No announcement yet.

K&N 57i- ilmanputsarijärjestelmä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuukkah
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 23

    K&N 57i- ilmanputsarijärjestelmä

    Alkoi kiinnostaa pienen ekstraväännön ja muutaman lisähumman hankkiminen tuohon Volvo T5:een. Onko kukaan kokeillut asentaa autoonsa tuollaista K&N 57i- induktiopakettia? Onko kovasti reilummin hyötyä kuin esim. BMC:n kartiosuodattimesta ( http://www.polarautovaruste.com/bmc.php )?

    K&N 57i- suodatinjärjestelmät alkuperäisen ilmansuodatinkotelon tilalle:


    K&N:n vastauksia kysymyksiin:


    Vastauksista kovasti kiitollisena: Tuukka
  • Laxa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1363
    • Tampere

    #2
    Ihan vinkkinä ekana, hommaa lastu siihen T5:seen. Toiseksi täältä ei hirveesti heru yleensä neuvoja volvoihin sillä tää on Bimmer Tuning Club Of Finland... :roll:
    Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

    E30 325i Cabrio M-Tech II -91

    EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
    EX: E61 530xdAT -07
    EX: E60 520dA Sedan -08
    EX: F30 320dA xDrive Sport -13
    EX: E39 530dAT -02
    EX: E36 320iA -91
    EX: R1150RT -03

    Comment

    • -Tate-
      Moderator
      • Jan 2004
      • 3210
      • Nurmijärvi

      #3
      volvolandia vai mikä onkaan on sulle oikea paikka, siellä saat varmasti hieman asiantuntevampaa apua. Ei sillä ettei täällä saisi kysellä..
      I Believed I Would Die.

      Comment

      • Tuukkah
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 23

        #4
        Kysyin Vollelandiastakin, mutta täältä taitaa löytyä aktiivisempaa virittelyporukkaa...

        Ihan yleisellä tasolla tiedustelin että onko kellään tuosta K&N:n kitistä kokemuksia.

        Ei viittis ruveta virilastuttamaan... motin kestävyys pelottaa (plus tietysti liiallinen rahanmeno).

        Comment

        • Wenom
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 66
          • Kankaanpää

          #5
          Ihan yleisellä tasolla ihmetyttää toi kohta MOTIN KESTÄVYYS, eikös noista T5:sista ole kumminkin vakio koneesta otettu saman verran kaakkeja, kuin ÄRRÄ volvoista :shock: ?! Joten ei tuon lastun pitäisi lyhentää metriäkään volvon elämää tai kannattaa vaihtaa Aktiivisemman clubin merkkiin, jos noin huonox on päässy meneen ..
          Siitä lähetään mihin muut jää...

          Comment

          • Sickness
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1923
            • Helsinki

            #6
            Varmaan olet tietoinen siitä, että nuo viriviriputsarit saattavat päästää huomattavastikin originaalia suurempia hiukkasia ilman mukana koneeseen, siten liaten moottoria ja lyhentäen sen käyttöikää? Ihan vaan ajattelin kysyä, kun olet sitten huolissasi lastun laittamisen vaikutuksesta koneen kestoon, niin ei tuo toinen virivirivirityskään ilman riskejä tapahdu.

            Ja nuo "valmislastut" taitaa maksaa sen 100-500€ riippuen valmistajasta, autokohtaisesti tehdyt sitten enemmän. Tuo 500 nyt on suunnilleen T5:n viikon bensalasku, joten ei pitäisi painaa liikaa kukkarossa? Vai olenko ihan väärässä? Lisäksi kunnollisella lastulla saatava teholisä on aika paljon viriputsaria suurempi.
            E39 520iA -02

            Comment

            • antti79
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 2499
              • Littoinen

              #7
              Jep, lastua vaan kehiin. Tuollaisella ahtimella varustetulla koneella siitä on jopa hyötyä. Teho nousu on varmaan jotain +15hp ja vääntö n. +30Nm (mun ihan vaan lonkalta heitetty arvio). Tuolla kartiosuodattimella vastaavat tehonnousut jotain +2hp +4Nm... :juo


              Sitten Volvoissa ei ole muuta hyvää kuin puskurit...
              :lol: :lol: Ei herneitä :lol: :lol:
              sigpic
              Originally Posted by jari kihlman
              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

              Comment

              • Zamppa
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 291
                • Jyväskylä

                #8
                Vaihat siihen putkiston turbolta lähtien, race katin ja käyt säädättämässä esim. Karalalla www.turbotec.com. Sit jos haluut sen vaimean sihahduksen kuuluviin, niin laitat ton kartion. Tehoa saat noin +50hv ja +100 Nm. Riippuen mikä T5 sulla on. Tarkkaa arvoa mahdoton sanoa. Ja kone kyllä kestää, jos on muuten huollettu ja kunnossa. Volvolandiasta noista moteista kyllä tietoa löytyy, kun osaa oikein kysyä. Näihin "paljonko tehoa kartiosuodattimilla" ei varmasti kovin moni joka oikeasti jotain noista tietää jaksa vaivautua.

                Comment

                • Tuukkah
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2004
                  • 23

                  #9
                  Originally posted by Zamppa
                  Vaihat siihen putkiston turbolta lähtien, race katin ja käyt säädättämässä esim. Karalalla www.turbotec.com. Sit jos haluut sen vaimean sihahduksen kuuluviin, niin laitat ton kartion. Tehoa saat noin +50hv ja +100 Nm. Riippuen mikä T5 sulla on. Tarkkaa arvoa mahdoton sanoa. Ja kone kyllä kestää, jos on muuten huollettu ja kunnossa. Volvolandiasta noista moteista kyllä tietoa löytyy, kun osaa oikein kysyä. Näihin "paljonko tehoa kartiosuodattimilla" ei varmasti kovin moni joka oikeasti jotain noista tietää jaksa vaivautua.
                  Osaatko heittää arviota paljonko tollainen putkisto töineen maksaa?

                  Paljos toi säädätys? Eikös se päivitys muuten tulis sitten alkuperäiseen lastuun...?

                  Comment

                  • LoudPipe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1434

                    #10
                    Originally posted by Sickness
                    Varmaan olet tietoinen siitä, että nuo viriviriputsarit saattavat päästää huomattavastikin originaalia suurempia hiukkasia ilman mukana koneeseen, siten liaten moottoria ja lyhentäen sen käyttöikää?
                    En tiedä millainen systeemi Volvossa mittaa ilmamäärää, mutta sellaista juttua olen kuullut, ettei ainakaan penarin kuumalankamittarit oikeen tykkäis noista puuvillafilsuista :?

                    Comment

                    • Zamppa
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 291
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by Tuukkah

                      Osaatko heittää arviota paljonko tollainen putkisto töineen maksaa?

                      Paljos toi säädätys? Eikös se päivitys muuten tulis sitten alkuperäiseen lastuun...?
                      Putkisto varmaan reilun tonnin, säädätys jossain 500-1000e:n välillä. Putkistossa maksaa eniten tuo katti.

                      Lastun malli riippuu autosi vuosimallista. Uudempiin voidaan ajaa softa orkkis lastulle.

                      Ainakin X70:ssä on läppämallinen toi ilmamääränmittari. Jos jännittää sen kesto, niin Apeksilta löytyy kuiva malli kartiosta. Se öljy sen langan tappaa.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎