Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D huippunopeus...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1399
    • Kuopio

    530D huippunopeus...

    Nyt uskaltaa jopa kirjoitella näistä koska laillisella paikalla pääsi testaamaan, eli poissa liikenteestä.

    Vajaa 3km suora, sain paikaltaan sen 225-228 km/h mittariin (tai hudiin) ja sitten piti vetää liinat kiinni jotta pysähtyminen tapahtuisi ennenkuin alkaa erinäiset valomuodostelmat koputella konepeltiä...

    Kulku oli tuonne 200 paremmalle puolelle joutuisaa , mutta sitten vitospykälää halusi huudattaa tappiin asti ja sitten, kun kutonen vaihtui sisään, piti jo jarruttaa.

    Kone muuttui aika tukkoiseksi tuossa 220 km/h kohdalla, kierrokset 4000+ ja ei enää oikein tehoja, tuntui että seinä vastassa.

    Mites te jotka olette saksassa päässeet testailemaan, mitens se jaksaa vetää nopeutta? Itsellä oli kuvitelma että kyllähän tuon pitäisi sinne mittari 240 asti tuolla pätkällä jaksaa vetää , onhan luvattu nopeus siinä 250 nurkilla siis oikeasti, eli mittari 265 tms.

    Edittiä: 30tkm ajettu ilmanputsarilla/pa-suodattimella/separaattorilla, ölkät 2tkm sitten. Vois tuon ilmanputsarin vaikka paineilmalla puhdistaa.. Sitten miettiä MAFfia..
    Last edited by Ceeray; 25-07-2010, 20:06.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3828
    • Nokia

    #2
    Ei kyllä tuollainen n. 230kmh mittariin pitäisi vaatia mitään synnytystä, E91 330xd ainakin keräsi sen 250kmh mittariin (johon mittarilukemaan pysähtyi) Saksan baanalla suht vaivattomasti.

    Toki kyllähän se matkaa varmaan otti jonkin verran Vähän eri juttu tiellä jota loputtomasti kuin lentokentällä.
    Last edited by Tomi T; 25-07-2010, 21:14.
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

    ex. 53*BMW

    Comment

    • viktor
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1272
      • ...

      #3
      530DA 160kW ilman m-sport puskureita kesällä 2008 kyllä heilahti sinne piirun vajaa 250kmh.
      Puutumista parin satkun kohdalla en muista, automaatin DS-asento oli käytössä. Matka oli ehkä hiukan pidempi. Kiitotiestä puhutaan kuitenkin eikä autobaanasta.
      ///M5
      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

      Comment

      • BMW
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 3822
        • California

        #4
        Originally posted by Ceeray View Post
        Nyt uskaltaa jopa kirjoitella näistä koska laillisella paikalla pääsi testaamaan, eli poissa liikenteestä.

        Vajaa 3km suora, sain paikaltaan sen 225-228 km/h mittariin (tai hudiin) ja sitten piti vetää liinat kiinni jotta pysähtyminen tapahtuisi ennenkuin alkaa erinäiset valomuodostelmat koputella konepeltiä...

        Kulku oli tuonne 200 paremmalle puolelle joutuisaa , mutta sitten vitospykälää halusi huudattaa tappiin asti ja sitten, kun kutonen vaihtui sisään, piti jo jarruttaa.

        Kone muuttui aika tukkoiseksi tuossa 220 km/h kohdalla, kierrokset 4000+ ja ei enää oikein tehoja, tuntui että seinä vastassa.

        Mites te jotka olette saksassa päässeet testailemaan, mitens se jaksaa vetää nopeutta? Itsellä oli kuvitelma että kyllähän tuon pitäisi sinne mittari 240 asti tuolla pätkällä jaksaa vetää , onhan luvattu nopeus siinä 250 nurkilla siis oikeasti, eli mittari 265 tms.

        Edittiä: 30tkm ajettu ilmanputsarilla/pa-suodattimella/separaattorilla, ölkät 2tkm sitten. Vois tuon ilmanputsarin vaikka paineilmalla puhdistaa.. Sitten miettiä MAFfia..
        No 3km suora ei todellakaan ole liian pitkä matka huippujen ottamiselle jos paikoiltaan lähdetty kiihdyttämään. Ihan terveiltä arvoilta vaikuttavat minun silmään...
        P
        R
        N
        D

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16419
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by Ceeray View Post
          Vois tuon ilmanputsarin vaikka paineilmalla puhdistaa..
          Kaupasta uusi.

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            #6
            Kolmella eri E60:llä ajettu Saksassa. Ekalla ajoin muistaakseni n 250 km/h, toisella meni suht helposti mittari tappiin = n 265 (epäilin, että oli lastutettu, vaikka liiike vakuutti, että ei ole) ja nykyisellä meni hädin tuskin 250 (siis tuokin vaati ihan järjettömän pitkän matkan). Tänä kesänä sama uudestaan, nyt uudella ilmanputsarilla (edellisvuotena oli varmaan joku 70 tkm ajettu), nyt meni mittari pohjiin = 260 km/h. Ja kaikki kokeilut tasamaalla, alamäessä en edes kokeillut paljonko menisi. Mutta: tuonne 220 - 230 menee suht ripeästi, sitten alkaa kyllä melkoinen hinkkaaminen viimeisiä kymppejä. Ei varmaan 3 km riitä lähellekään. Kiitotiellä ajamasi testi kuulostaa, että auto on hyvässä kunnossa.
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7518
              • Jyväshyvä

              #7
              535dTA 2008 otti 255 mittariin, gepsinopeus oli 245...
              Edellinen vakiota isommilla renkailla otti 249.xx Gepsiin, mittarissa ~samat ja olisi kulkenut kovempaakin mutta loppui kenttä kesken...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • jokes911
                Bimmer Fanatic
                • May 2008
                • 875
                • Espoo

                #8
                Pari vuotta sitten oma 2005 E61 otti 260 mittariin sakujen moottoritiellä. Tuntu että olis vielä voinut lisääkin saada mutta tie muuttui mutkaisemmaksi. Parimarkkaa saa mittariin kohtuu nopeasti ja sitten alkaa hyytymään ainakin jos vertaa 535:iin.

                Yli kahdensadan nopeutta pystyy ajamaan aika tavalla pintakaasulla mutta kiihdytykset vaatii jo melkein pedaalin pohjaan. Keskikulutus euroopan läpi oli about 7.4l vaikka vauhtia oli aina vähintään rajoituksen verran.
                2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                2022 X3 Charged Edition Msport
                1999 Honda CBR 900 SC33
                2009 Husqvarna SMR 510
                2017 KTM EXCF 350

                Comment

                • Ceeray
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1399
                  • Kuopio

                  #9
                  Joops, en ala huolestumaan tuosta tuon enempää. DPF alkoi kyllä polttojaan tekemään jo toisen vedon jälkeen, ilmeisesti tykkäsi lämmöstä.. Piti vielä ajella 10minuutin jäähdyttelyt tuohon kun alkoin lähennellä jäähynesteen lämmöt jo 100C..

                  Tulipahan puhdistettua tuota putkistoa ja turboa..

                  Pitää ottaa syksyllä ennen talvea uudestaan, ajella vaikka 20 min eestaas... on edes jotain stanan työpaikkaetuja..
                  Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                  Comment

                  • viktor
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1272
                    • ...

                    #10
                    Originally posted by Ceeray View Post
                    Joops, en ala huolestumaan tuosta tuon enempää. DPF alkoi kyllä polttojaan tekemään jo toisen vedon jälkeen, ilmeisesti tykkäsi lämmöstä.. Piti vielä ajella 10minuutin jäähdyttelyt tuohon kun alkoin lähennellä jäähynesteen lämmöt jo 100C..

                    Tulipahan puhdistettua tuota putkistoa ja turboa..

                    Pitää ottaa syksyllä ennen talvea uudestaan, ajella vaikka 20 min eestaas... on edes jotain stanan työpaikkaetuja..
                    Onko paljon ajettu auto? Tuo DPF voi olla myös aika iso kuristin jos alkaa olemaan tukossa. Omasta ajattelin sen pestä kunhan tulee sopiva hetki ettei autoa tarvitse ihan päivittäin. Tuntuu että kulutukset on nousseet kautta linjan ~desin satkulla, tosin saattaa se MAF alkaa myös väsymään jo, parisatkua kumminkin ajettu kiesillä.
                    ///M5
                    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1399
                      • Kuopio

                      #11
                      94tkm nyt mittarissa.. eli ei vielä juuri mitään.
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎