Announcement

Collapse
No announcement yet.

e6x lastu kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwnoob
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 45
    • lahti

    e6x lastu kysymys

    moro

    minulla on e61 05 bmw jossa on ECU/lastu.. Onko tuon lastun yhteydessä laitettu jotain softaa autoon ? vai lukeeko auto vain tuota "boksia" ? Sillä nyt kun auto on päivitetty niin siinähän häviää kaikki "ylimääräiset" softat. Jos tuo lastu tarvitsee jotain koodia autoon - ja nyt kun se on hävinnyt - kertokaa hyvät foorumilaiset missä voin käydä uudestaan ohjelmoimassa tuon softan ?

    tämä lastu oli siis edellisen omistajan asentama, joten en tiedä missä tuo on tehty.

    kiitos ja kumarrus
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7520
    • Jyväshyvä

    #2
    "Lastu" on väärä termi, ennenvanhaan autoon vaihdettiin noita muistipiirejä eli lastuja.
    Nykyään pääsääntöisesti ohjelmoidaan uudelleen jo autossa oleva "lastu",
    tämä vain on jäänyt kansan kielessä "lastuttamiseksi".
    Jos Ecun softa vedetään yli niin ko. "lastutus" häviää.


    Toinen vaihtoehto on että autossa on erillinen boxi joka liitetään piuhasarjan väliin,
    se huijaa autoa antamaan enemmän syöttöä ja ehkä myös ahtopainetta.
    Tähän ei ohjelmoinnit vaikuta (muuta kuin välillisesti).
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • bmwnoob
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 45
      • lahti

      #3
      Originally posted by MajorDrake View Post
      "Lastu" on väärä termi, ennenvanhaan autoon vaihdettiin noita muistipiirejä eli lastuja.
      Nykyään pääsääntöisesti ohjelmoidaan uudelleen jo autossa oleva "lastu",
      tämä vain on jäänyt kansan kielessä "lastuttamiseksi".
      Jos Ecun softa vedetään yli niin ko. "lastutus" häviää.


      Toinen vaihtoehto on että autossa on erillinen boxi joka liitetään piuhasarjan väliin,
      se huijaa autoa antamaan enemmän syöttöä ja ehkä myös ahtopainetta.
      Tähän ei ohjelmoinnit vaikuta (muuta kuin välillisesti).
      kiitos korjauksesta (itse en tiedä näistä juuri mitään).. joo siis autossa on erillinen boksi vain puihalla kiinni.. käsittääkseni jos piuhan otan irti, käynnistän auton niin se "uudelleen ohjelmoi" auton parissa minuutissa ja päin vastoin ?? onko näin ?
      Last edited by bmwnoob; 19-08-2010, 14:33. Reason: typo

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7520
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by bmwnoob View Post
        kiitos korjauksesta (itse en tiedä näistä juuri mitään).. joo siis autossa on erillinen boksi vain puihalla kiinni.. käsittääkseni jos piuhan otan irti, käynnistän auton niin se "uudelleen ohjelmoi" auton parissa minuutissa ja päin vastoin ?? onko näin ?
        Jos otat piuhan irti (oletettavasti tuo on jossain piuhojen välissä), saat vikakoodin jos teet sen virrat päällä, ellet poista sitä kokonaan (ts. ota pois piuhojen välistä ja yhdistä piuhoja suoraan toisiinsa ilman boxia).

        Se boxi ei ohjelmoi mitään, se vain vääristää piuhassa kulkevaa dataa.
        Jos auto on menossa softien päivitykseen merkkiliikkeeseen, ota se boxi pois siksi aikaa.

        Poikkeuksiakin on, tullaisia OBC-liittimeen laitettavia ohjelmoivia purkkeja (BBR/Rica PPC tjsp.) mutta ei taida bemuihin noita olla...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎