Announcement

Collapse
No announcement yet.

525TDS -96 savutusarvo ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TiSar
    Newbiemmer
    • Mar 2010
    • 1
    • Salo

    525TDS -96 savutusarvo ?

    Hyvää päivää arvon raati !

    Nyt tarttis pientä neuvoa, forumilta ja Googlesta on yritetty etsiä, mutta selvää vastausta en ole löytänyt.
    Eli kyseessä otsikon mukainen 525TDS Touring -96.
    Katsastuksessa tuli hylky, kun savutusarvo oli 4.36 ja saisi olla vain 3.

    Katsastusmies polki konetta kuin vierasta sikaa ja arvot laski ensimmäisen yrityksen n. 5.0:sta noin viiden yrityksen jälkeen tuonne 4.36:een.
    No ensimmäisenä tietty vaihdoin sitten ilmanputsarin, olikin vanha kyllä vaihtokunnossa, mutta kuinka paljon sillä voisi olla vaikutusta savutusarvoon ?

    Toiseksi ajattelin täältä forumilta hakujen jälkeen tarkistaa tuon EGR:n, josko se olisi jumiutunut auki. En eilen lähtenyt koko EGR:ää irroittelemaan, mutta sen verran kurkkasin, että miltä se näyttää.
    Pitäisikö tuon EGR:n tangon liikkua ihan sormivoimin, omani ei liikkunut käsin mihinkään suuntaan. Ainakin tuon alipaineletkun kaliiperista päätellen siellä ei mitään hirveitä voimia synny.

    Liitteenä vielä kuva, pitäisikö venttiilin olla ko. asennossa koneen ollessa sammuksissa ja miltä tuo näyttäisi, onko se auki, kiinni vai jotain siltä väliltä ?

    Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
    Attached Files
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 923
    • Sotkamo--Oulu

    #2
    Taitaa olla EGR tuossa kuvassa kiinni. Se on vain hyvä jos se on kiinni vaikka koko ajan, niin pysyy paikat puhtaampana. Itse olen tukkinut alipaineletkun niin pitäis mielestäni pysyäkin koko ajan kiinni. Ainakin imusarja pysynyt ihan siistinä.


    Ilmanputsarin vaikutus voi olla suurikin, jos se on oikeasti tukossa.
    Kannattaa mennä nyt jonnekin pikkupajalle polkasemaan ne savut( moottorin pitää muuten olla kunnolla normaalilämpöinen) ja kattoa, josko menis jo tuolla suodattimen vaihdolla alle kolmosen. Jos ei niin mahdollisesti autosta on syöttöpumpun välikantta hieman siirretty, jotta saatu enemmän syöttöjä.
    Mahdollisest myös venyneen jakoketjun aiheuttama ruiskuennakon myöhästyminen nostaa savutusarvoa.

    Tuollaisella yli nelosen savutusarvolla pitäis jo kiihdyttäessäkin nähdä pienoinen savupilvi peilistä. Omassa -95 TDS koneessa oli savutusarvo viime viikolla noin 2.3 kun testerissä kävin. Pumpun kantta olen hieman säätänyt.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎