Hyvää päivää arvon raati !
Nyt tarttis pientä neuvoa, forumilta ja Googlesta on yritetty etsiä, mutta selvää vastausta en ole löytänyt.
Eli kyseessä otsikon mukainen 525TDS Touring -96.
Katsastuksessa tuli hylky, kun savutusarvo oli 4.36 ja saisi olla vain 3.
Katsastusmies polki konetta kuin vierasta sikaa ja arvot laski ensimmäisen yrityksen n. 5.0:sta noin viiden yrityksen jälkeen tuonne 4.36:een.
No ensimmäisenä tietty vaihdoin sitten ilmanputsarin, olikin vanha kyllä vaihtokunnossa, mutta kuinka paljon sillä voisi olla vaikutusta savutusarvoon ?
Toiseksi ajattelin täältä forumilta hakujen jälkeen tarkistaa tuon EGR:n, josko se olisi jumiutunut auki. En eilen lähtenyt koko EGR:ää irroittelemaan, mutta sen verran kurkkasin, että miltä se näyttää.
Pitäisikö tuon EGR:n tangon liikkua ihan sormivoimin, omani ei liikkunut käsin mihinkään suuntaan. Ainakin tuon alipaineletkun kaliiperista päätellen siellä ei mitään hirveitä voimia synny.
Liitteenä vielä kuva, pitäisikö venttiilin olla ko. asennossa koneen ollessa sammuksissa ja miltä tuo näyttäisi, onko se auki, kiinni vai jotain siltä väliltä ?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
Nyt tarttis pientä neuvoa, forumilta ja Googlesta on yritetty etsiä, mutta selvää vastausta en ole löytänyt.
Eli kyseessä otsikon mukainen 525TDS Touring -96.
Katsastuksessa tuli hylky, kun savutusarvo oli 4.36 ja saisi olla vain 3.
Katsastusmies polki konetta kuin vierasta sikaa ja arvot laski ensimmäisen yrityksen n. 5.0:sta noin viiden yrityksen jälkeen tuonne 4.36:een.
No ensimmäisenä tietty vaihdoin sitten ilmanputsarin, olikin vanha kyllä vaihtokunnossa, mutta kuinka paljon sillä voisi olla vaikutusta savutusarvoon ?
Toiseksi ajattelin täältä forumilta hakujen jälkeen tarkistaa tuon EGR:n, josko se olisi jumiutunut auki. En eilen lähtenyt koko EGR:ää irroittelemaan, mutta sen verran kurkkasin, että miltä se näyttää.
Pitäisikö tuon EGR:n tangon liikkua ihan sormivoimin, omani ei liikkunut käsin mihinkään suuntaan. Ainakin tuon alipaineletkun kaliiperista päätellen siellä ei mitään hirveitä voimia synny.
Liitteenä vielä kuva, pitäisikö venttiilin olla ko. asennossa koneen ollessa sammuksissa ja miltä tuo näyttäisi, onko se auki, kiinni vai jotain siltä väliltä ?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
Comment