Announcement

Collapse
No announcement yet.

735 virittäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Volu-me
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 4
    • Suomi

    735 virittäminen

    Joo elikkäs voi olla että oon ihan väärällä topicilla mutta saisko vinkkiä mistä kannatas alottaa jos meinaa kevyesti piristää tommosts 735 e32:sta kyseinen auto on automaatti.jos sais vinkkiä kiitos
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by Volu-me View Post
    Joo elikkäs voi olla että oon ihan väärällä topicilla mutta saisko vinkkiä mistä kannatas alottaa jos meinaa kevyesti piristää tommosts 735 e32:sta kyseinen auto on automaatti.jos sais vinkkiä kiitos
    Eiköhän tämä mene aika nopeasti lukkoon, mutta... Aloita vaikka lukemalla Cell nimimerkin M30B34-viritystopikki niin saat aika paljon tietoa vaparina virittämisestä. Toki voit lyödä hyrskyttimenkin kylkeen, ja niitäkin tarinoita täällä riittää, jos vaan viitsii etsiä.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      ...... .........
      Last edited by petrolhead; 01-04-2016, 11:03.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        ....... .......
        Last edited by petrolhead; 01-04-2016, 11:03.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #5
          Originally posted by petrolhead View Post
          Miksi menisi lukkoon?
          Kuuluupi ehkä enemmän tuonne tekniikka-osastolle tämä, ja aiheesta on jo juttua, en mä muuta syytä keksi

          Ja itse asiaan, kannattaa tosiaan ekaksi tsekata kaikki alipaineletkut läpi, tulpat ja johtojen kunto, sekä IMM ja lambda-anturi.
          Ai niin, ja venttiilinvälykset kun siihen vielä säätää kohilleen niin on jo niin paljon tehoa että rikkoo perän (näin siis kävi serkun E32 735:ssa, tosin manuaalilootalla)


          EDIT: Ja unohda kaikki lastut ja vapaavirtaussuodattimet.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Juu ja sitten kun Supran mainitsemat basic vikakohteet on käyty läpi voi ottaa vaikka puristus ja ohivuotomittarin kouraan ja kattoo pysyykö se tavoiteltu isompi löyly oikeella puolella mäntää. Joku sanoo tähän että "ei tarvi noin paljon " , mutta varaa nyt muutama tonni siihen koneen virpomiseen.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • okko
              BTCF Honorary Member
              • Apr 2005
              • 1763
              • Honkajoki

              #7
              vapaavirtaussuodattimella, suoralla putkella ja tehovirityslastulla on näistä saatu todella huomattavia tehonlisäyksiä.
              Pitää oikeen ihmetellä, että insinöörit ei aikanaan oo tajunnu näitä juttuja laittaa jo valmiiksi sikahintaiseen autoon

              Oikeesti, huolla se moottori oikeen isosti ja sitten voit huoletta päästellä menemään.
              Mitä hyötyä on esim 20hv tehonlisäyksestä, kun auto painaa, kuin norsu ja voima välittyy automaatin kautta.
              Vaparista +20hv lisäys otetaan oikeella rahalla, eli kannattaa miettiä millaiseen aihioon ne rahat paasaa.

              Jos nyt kuitenkin haluat virittää, niin ekaksi kansi pöydälle ja hiomoon, sitte moottorinohjauksen kimppuun. Jonnekin pääsee omallakin, mutta mega, tai joku ostettu paketti vie pidemmälle. Sitte pakoputki ja imupuoli ajatuksella siihen päälle, niin avot!

              Maltillisesti virittää vaparia, on mun mielestä itsepetosta.
              Last edited by okko; 27-08-2010, 21:21.
              When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

              Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                #8
                Tämmösen viritys maksaa sellasen 2ke, sillä hinnalla saa uuden kannen ja lohkon sekä moottorinohjauksen. Myös laatikko ja ylimääräiset osat kuuluu kauppaan. Tätä virityspakettia nimitetään 740:ks ja niitä löytyy esim. ruotsista.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • Micce///M
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2008
                  • 3552
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Mieto viritysnokka, putkisto (liekö suurta vaikutusta) ja kyseiseen moottoriin ohjelmoitu lastu (ihan oikea lastu, ei mikään 20€ tuning chip) niin päästään sinne +230hp ja 325-330nm tasolle hienosti. Saahan näihin yllättävän jyrkkiäkin nokkia, joka taasen vaatii sitten mielellään muitakin muutoksia venttiilikoneistoon.

                  Miksei myös alpinan osia voisi pultata kiinni, jos sattuu löytämään esim hajonneen alpinan moottorin. Erona taisi olla ainakin nokka-akseli, imusarja, IMM (?) ja pakosarjat. Tehoja en nyt kirveelläkään muista, mutta oliko 240-250hp luokkaa luvanneet tehtaalta?

                  Comment

                  • BMW
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 3822
                    • California

                    #10
                    Tästä tulloo haloo niinkuin aina, mutta vaihdat autos V8:siin tai V12:seen ni alkaa liikkua paremmin. Tuo 3.5 maakone nyt on ilman ahdinta seiskasarjalaisessa niin pieni kone että sen virittäminen on järjetöntä/turhaa.
                    P
                    R
                    N
                    D

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      735iA paras viritys on nimeltään Getrag 260. Sitten jos vielä tuntuu siltä että kulkua haluaisi lisää samaan kotteroon, kannattaa kunnostaa se vakiokone apulaitteineen, ei välttämättä kaikkea uudistaa mutta kaikki rikkinäinen/kulunut korjata. Tässä kohtaa rahaa onkin mennyt jo niin paljon, että tuskin kiinnostaa jatkaa.

                      Lastu ja vapari ei tuo kuin ison liudan ongelmia ja tehohukkaa, nokka ja putkistomuutokset ennen noita ylempiä on taas täyttä tuhlausta.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • peeämwee
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1822
                        • I sink hell

                        #12
                        Lainataan vanhaa topikkia. Kyseessä -87 manuaali, ilman kattia. Puristukset 10:1? Minkälaisen nokan tällaiseen voi laittaa jos kyseessä vapari viri? Mitä muuta pitää vaihtaa jos haluaa nostaa kierroksen rajoitinta ylöspäin?
                        Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                        Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                        A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                        http://velkakello.fi/

                        Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎