Announcement

Collapse
No announcement yet.

IBS ja virranvähyysongelmat ja RATKAISUT!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eekuusyks
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 164
    • Pohjois-Pohjanmaa

    IBS ja virranvähyysongelmat ja RATKAISUT!

    Threadeja missä ibs-kaapeliin/läpivienteihin/laturiin jne viitataan löytyy jo kymmenkunta, mutta kukaan ei ole ilmoitellut että onko vika ollu ibs-kaapelissa, läpivienneissä jne, joten jos tämän jatkeeksi saisi ongelmat ja ratkaisut niin olisi tästä foorumista muutakin hyötyä kuin todeta että samaa vikaa on ollut muillakin.

    Esimerkiksi :

    Vika : Startatessa pakkasella dcs-vika ilmestyy.
    Ratkaisu : Vaihdettu ibs-kaapeli.

    Jos tuntuu turhalta aloitukselta niin poistakaa, mutta jos tästä kehittyy jotain niin ei turhia keskusteluja vain vika ja ratkaisu.
  • diablo
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 39
    • Kirkkonummi

    #2
    IBS ja webasto ongelma

    Ongelmat ilmeni niin, että pakkasella webasto kävi vain 5min ja sammui, lisäksi kello oli nollautunut ja nosturinkuva näytössä. Pitkään etsin vikaa webasta, tai akusta, se on uusi AGM 95Ah akku. Lataus näytti salavalikosta oikeat max 14.6V.
    Lopulta ratkesi kun vaihdoin IBS Johdon.

    osa nro IBS:12427603567 194€ ja
    Adapteri:12517615476 38€

    alkuperinen IBS oli osa numero 61129132249 vuodelta 2007. Tuo uusi on v. 2010 versio, joka osaa tulkita akun varaustilan oikein eikä turhaan kytke sähkölaitteita pois päältä. Uusi IBS ei vaatinut ohjelmointia. Osasi tulkita että on Agm akku tai siinä on oletuksena agm, latausjännite oikea. Auto on siis LCI E60 530d.
    Last edited by diablo; 29-11-2015, 15:37. Reason: oli väärä osanumero
    F10 530dxA -16
    ex E60 530dA -08 LCI
    ex E39 523iA -96
    Vikakoodinluku, Livedata, E- ja F-sarjat (Rheingold ISTA, ISTA+, INPA)

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by diablo View Post
      Ongelmat ilmeni niin, että pakkasella webasto kävi vain 5min ja sammui, lisäksi kello oli nollautunut ja nosturinkuva näytössä. Pitkään etsin vikaa webasta, tai akusta, se on uusi AGM 95Ah akku. Lataus näytti salavalikosta oikeat max 14.6V.
      Lopulta ratkesi kun vaihdoin IBS Johdon.

      osa nro IBS:12427603567 194€ ja
      Adapteri:1251765476 38€

      alkuperinen IBS oli osa numero 61129132249 vuodelta 2007. Tuo uusi on v. 2010 versio, joka osaa tulkita akun varaustilan oikein eikä turhaan kytke sähkölaitteita pois päältä. Uusi IBS ei vaatinut ohjelmointia. Osasi tulkita että on Agm akku tai siinä on oletuksena agm, latausjännite oikea. Auto on siis LCI E60 530d.
      IBS on varmasti voinut olla vikana mutta todellisuudessa autosi ei tiedä vieläkään oikeata akun varaustilaa koska 95A agm akkua ei ole mahdollista kertoa/koodata autoosi. Tod.näk. autoosi on koodattu 90A agm akku.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • diablo
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 39
        • Kirkkonummi

        #4
        Originally posted by Rahu View Post
        IBS on varmasti voinut olla vikana mutta todellisuudessa autosi ei tiedä vieläkään oikeata akun varaustilaa koska 95A agm akkua ei ole mahdollista kertoa/koodata autoosi. Tod.näk. autoosi on koodattu 90A agm akku.
        Niin, siihenhän ei voi koodata yli 90Ah Agm akkua (koodattu -A090), joten tietää niin hyvin kuin mahdollista.
        F10 530dxA -16
        ex E60 530dA -08 LCI
        ex E39 523iA -96
        Vikakoodinluku, Livedata, E- ja F-sarjat (Rheingold ISTA, ISTA+, INPA)

        Comment

        • okkraj
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 95
          • Espoo

          #5
          Originally posted by diablo View Post
          Ongelmat ilmeni niin, että pakkasella webasto kävi vain 5min ja sammui, lisäksi kello oli nollautunut ja nosturinkuva näytössä. Pitkään etsin vikaa webasta, tai akusta, se on uusi AGM 95Ah akku. Lataus näytti salavalikosta oikeat max 14.6V.
          Lopulta ratkesi kun vaihdoin IBS Johdon.

          osa nro IBS:12427603567 194€ ja
          Adapteri:1251765476 38€

          alkuperinen IBS oli osa numero 61129132249 vuodelta 2007. Tuo uusi on v. 2010 versio, joka osaa tulkita akun varaustilan oikein eikä turhaan kytke sähkölaitteita pois päältä. Uusi IBS ei vaatinut ohjelmointia. Osasi tulkita että on Agm akku tai siinä on oletuksena agm, latausjännite oikea. Auto on siis LCI E60 530d.
          ongelma ~100% sama eli 2012-2013 talvella ongelmaa weban kanssa ja kävi just tuon 5min kunnes sammui ja lopuksi oli sitten jo joystickin kuvaa taulussa eli akku oli varmaan oikeasti ehtoopuolella. 2013 keväällä vaihdoin akun (biltema 95Ah AGM, joo voi olla paska valmiiksi), toimi kuitenkin tähän hetkeen asti moiteetta, nyt taas sama laulu eli weba pysyy sen 5min päällä ja sitten sammuu.

          Antamsi IBS:n numero löytyi http://eshop.original-teile.de , mutta tuota listaamasi adapteria ei löytynyt ollenkaan, eikä ko. numeroa löytynyt bmwfansista eikä genuinepartsista ollenkaan eli onkohan siinä joku typo? Alla olevassa postissa on sitten lisäksi vielä joku johtosarja (löytyi muuten kummastakin yllä olevasta paikasta), mutta tuossa postauksessa on sama adapterinumero eli onkohan tuo taas vaihtunut ja jos on miksiköhän ko. numerolla ei löydy mitään...
          http://www.btcf.fi/forum/showpost.php?p=2608494&postcount=24
          Last edited by okkraj; 28-12-2014, 21:38.
          E61 530dA LCI 6/2007

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1324
            • Tornio

            #6
            Originally posted by okkraj View Post
            ongelma ~100% sama eli 2012-2013 talvella ongelmaa weban kanssa ja kävi just tuon 5min kunnes sammui ja lopuksi oli sitten jo joystickin kuvaa taulussa eli akku oli varmaan oikeasti ehtoopuolella. 2013 keväällä vaihdoin akun (biltema 95Ah AGM, joo voi olla paska valmiiksi), toimi kuitenkin tähän hetkeen asti moiteetta, nyt taas sama laulu eli weba pysyy sen 5min päällä ja sitten sammuu.

            Antamsi IBS:n numero löytyi http://eshop.original-teile.de , mutta tuota listaamasi adapteria ei löytynyt ollenkaan, eikä ko. numeroa löytynyt bmwfansista eikä genuinepartsista ollenkaan eli onkohan siinä joku typo? Alla olevassa postissa on sitten lisäksi vielä joku johtosarja (löytyi muuten kummastakin yllä olevasta paikasta), mutta tuossa postauksessa on sama adapterinumero eli onkohan tuo taas vaihtunut ja jos on miksiköhän ko. numerolla ei löydy mitään...
            http://www.btcf.fi/forum/showpost.php?p=2608494&postcount=24
            Löytyy tuo adapteri BMWfans. sivulta, kun klikkaat auki tuon IBS kaapelin osanumeron info ruudun.


            eri asia sitten miksi esop.original-teile ei ole ao. osaa tunnistanut.

            eli LCI mallin tarviit IBS kaapelin 12 42 7 603 567
            ja sille adapterin 12 51 7 615 476
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • okkraj
              Bimmer Rookie
              • Sep 2011
              • 95
              • Espoo

              #7
              Löytyihän se tuolta bmwfansista tuolla sinun antamalla numerolla eli oikea numero osalle (adapteri) on: 12517615476 (ykkönen tuolta välistä puuttuu siis kummastakin postauksesta, ihmekös tuo että ei löytynyt). Ja tuolla oikealla numerolla se löytyy myös original-teilestäkin eli ei muuta kuin tilausta sisään ja sormet ristissä toivomaan että tuo korjaa ongelmani ...

              179,76e näyttäsi noille kahdelle posteineen...

              PS. ennekuin painan tilaa nappia niin ei kai se virtakaapelinläpivienti voi tämmöisiä oireita aiheuttaa vai voiko? Itselleni ei ainakaan mitään tarkistuskutsua ole tullut (saksantuonti).
              E61 530dA LCI 6/2007

              Comment

              • Mikiis
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2013
                • 906
                • Oulu

                #8
                Originally posted by okkraj View Post
                PS. ennekuin painan tilaa nappia niin ei kai se virtakaapelinläpivienti voi tämmöisiä oireita aiheuttaa vai voiko? Itselleni ei ainakaan mitään tarkistuskutsua ole tullut (saksantuonti).
                Käy kysymässä marmorilta, näin tein itsekkin. On saksantuonti mullakin.
                F11 530d -11
                E91 -06 320d
                x2 Tuikut
                Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                Comment

                • ariniska
                  Newbiemmer
                  • Nov 2003
                  • 11
                  • S-järvi

                  #9
                  IBS kaapelin arvot mittaamalla ja akun tyhjentyminen

                  Sellasta kysyisin jos joku tietää tai voisi mitata oletettavasti ehjästä IBS kaapelista resistansseja vaikkapa sitä kenkää vasten? Mulla purkaa E60 530D -04 akkua ja ei vaan meinaa syyllistä löytyä. Ainoa tiedossa oleva vika mikä autossa ”päällä” on öljyn tasoanturi tai sen johdot. Kuvissa lukemia kun mittailin resistanssia miinuskenkää vasten, harmaasta johdosta mitattuna lukema nousi nollasta tuonne 1,4mohmiin. Pienenpi lukema on sitä pluskaapeliin tulevasta johdosta. Lähinnä että jos tämä epänormaalia niin tilailen kaapelin ja toivon että virran kulutus loppuu. Ja olisi mukava kuulla mitkä syyt ovat aiheuttaneet akun tyhjentämistä ja millä nämä ovat poistuneet. 😊 niin ja akku on uusi ja ehjä☝️
                  Attached Files
                  Last edited by ariniska; 01-09-2021, 22:44.

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2160
                    • Vantaa

                    #10
                    Edit: ei mitään
                    Last edited by VilleP; 01-09-2021, 22:54.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by ariniska View Post
                      Sellasta kysyisin jos joku tietää tai voisi mitata oletettavasti ehjästä IBS kaapelista resistansseja vaikkapa sitä kenkää vasten? Mulla purkaa E60 530D -04 akkua ja ei vaan meinaa syyllistä löytyä. Ainoa tiedossa oleva vika mikä autossa ”päällä” on öljyn tasoanturi tai sen johdot. Kuvissa lukemia kun mittailin resistanssia miinuskenkää vasten, harmaasta johdosta mitattuna lukema nousi nollasta tuonne 1,4mohmiin. Pienenpi lukema on sitä pluskaapeliin tulevasta johdosta. Lähinnä että jos tämä epänormaalia niin tilailen kaapelin ja toivon että virran kulutus loppuu. Ja olisi mukava kuulla mitkä syyt ovat aiheuttaneet akun tyhjentämistä ja millä nämä ovat poistuneet. 😊 niin ja akku on uusi ja ehjä☝️
                      Kyllä se virrankulutuksen syy pitää mittaamalla etsiä, jos ei halua arpajaisia aloittaa.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • ariniska
                        Newbiemmer
                        • Nov 2003
                        • 11
                        • S-järvi

                        #12
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Kyllä se virrankulutuksen syy pitää mittaamalla etsiä, jos ei halua arpajaisia aloittaa.
                        No olisiko hyvää vinkkiä miten lähtisi mittaamaan ja millä? Lähinnä sillä kysyn että millä vehkeellä kun yleismittareissa ei monestikaan ole maksimi virran mittaus kuin 10A ja lyhyellä aikaa, eli jos laitan sen plussanavan väliin niin eikös virrankulutus ole ennen lepotilaa reilusti yli tuon 10A? Ostan kyllä laitteen sitä varten jos joku sellaisen keksii millä on paras mitata.☝️

                        Päävirtakaapelin liitos puhdistettu auton alta (oli kuori rikki liittimestä ja hapettunut, nyt putsattu ja korjattu eriste) ja mitattu ettei siellä vuotoa ole maihin. Laturi ja startti ei ainakaan tällä mittauksella vuoda. Myös lämpökameran kanssa on kierretty paikkoja läpi mutta mitään muuta kuin kontissa oleva musta rele lämpeni pirusti ennen auton unille menoa, rele toimii mutta lämpenee?? Kuvassa lepotilassa lämpötila releestä ja kun auto heräsi niin lämpötila nousi 61,7 asteeseen mittauksen aikana. Mitä se ohjaa kun sen numerolla en sitä löytänyt? Myös ABS pumpun keskellä lämpötila nousi herätessä tuonne 30 asteen tuntumaan.
                        Attached Files
                        Last edited by ariniska; 02-09-2021, 07:07. Reason: Lisätty kuvia

                        Comment

                        • ariniska
                          Newbiemmer
                          • Nov 2003
                          • 11
                          • S-järvi

                          #13
                          https://www.tuontitukku.fi/koneja-au...7/#description Eli olisko tällainen pätevä kun laittaisi kaapelikengällä akkuun ja hyvällä liitoksella plussaksapelin väliin? Sitten sulakkeita irti kun auto menee unille?🤔

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #14
                            Pihtimittarilla löytyy isommat eivätkä ne maksa mahdottomia. Pienemmät sitten vaikka yleismittarilla. Se yleismittarin 10A riittää kun odottaa, että suurinosa kulutuksesta on tippunut pois. Sitten vaan irroittaa maakaapelin akusta niin ettei tule katkosta virransyöttöön, joten auto ei herää ja virrankulutus nouse. Tuo taisi olle terminal 30G rele, jos en nyt väärin muista. Sähkökaavioistahan nuo löytyy.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • ariniska
                              Newbiemmer
                              • Nov 2003
                              • 11
                              • S-järvi

                              #15
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Pihtimittarilla löytyy isommat eivätkä ne maksa mahdottomia. Pienemmät sitten vaikka yleismittarilla. Se yleismittarin 10A riittää kun odottaa, että suurinosa kulutuksesta on tippunut pois. Sitten vaan irroittaa maakaapelin akusta niin ettei tule katkosta virransyöttöön, joten auto ei herää ja virrankulutus nouse. Tuo taisi olle terminal 30G rele, jos en nyt väärin muista. Sähkökaavioistahan nuo löytyy.
                              Kiitoksia vinkistä, sehän tuossa on juurikin että saa sen unilla ollessa mittaukseen, ottaa pannuun ja ei hermo kestä kauaa odotella uudelleen että menee unille..😬 onko mitään linkkiä sähkökaavioihin? Aikoinaan niitä tutkin kun penkit asensin mutta ei kyllä enää tuu mieleen että mistä löysin…

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎