Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hydrauliset nostimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • volvoevo
    Newbiemmer
    • Mar 2009
    • 13
    • Juupajoki

    Hydrauliset nostimet

    Eli kyseessä -98 mallin 318i ja kone M43. Pitääkö noiden nostimien olla tiukasti
    tuota nokkaa vasten vai saako ne painua sormella painaen 3-4 mm alaspäin.
    Kannentiivisteen vaihdon jälkeen alkoi kuulua kohtalainen rallatus kannesta.
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

    #2
    saavat painua!

    kauanko on kone käynyt purun jäläkeen?
    onko kannteen asti noussut oljy?
    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

    Comment

    • Mokoma
      BTCF Member
      • Jun 2009
      • 767
      • 013 - Koskenkorva

      #3
      Entä onko nostimet säilytetty öljykylvyssä?
      BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

      Originally posted by kaol
      Ongelma: Kolmekutonen.

      Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

      Comment

      • volvoevo
        Newbiemmer
        • Mar 2009
        • 13
        • Juupajoki

        #4
        Mielestäni tuonne kanteen tulee vähän öljyä. Jos käyttää vaikka pari minuuttia ja ottaa venttiilikopan pois, niin toi koppa on ihan kuiva nok-
        ka-akselin matkalta. Nokkaketjun kohdalla on roiskunut öljyä. Onko nois-
        sa joku öljyventtiili kannessa, mikä olis mahdollisesti tukossa ja näin es-
        täis öljynpaineen nostimissa. Vika alkoi siten, että kannentiivisteen vaih-
        don jälkeen kävi normaalisti, mutta sitten pikku hiljaa rallatus alkoi kove-
        neen (aj. n.50 km). Nostimet oli paikalla tiivisteen vaihdon ajan.

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #5
          Onko tiivisteliimojen kanssa tuhrattu miten?
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • volvoevo
            Newbiemmer
            • Mar 2009
            • 13
            • Juupajoki

            #6
            Täytyy myöntää että on, kun kasasin kantta niin noihin ketjukopan
            tiivistepintoihin tuli laitettua jotain moottorisilikonia.

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #7
              Jos sitä oikein paljo on laitettu ja se on pursuillut siisäpuolelle niin voi olla mahdollista et on ironnut slaisseja, jotka ovat tukkineet ö-pumpun sihdin tai jotain kanteen kulkeutuvia kanavia/venttiilejä. Myös vanhoja tiivistejäämiä on saattanut joutua väärään paikkaan kun osia on irroiteltu. En kyllä suosittele koneen käyttämistä yhtään ennen kuin öljykierron häiriö selviää.
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • volvoevo
                Newbiemmer
                • Mar 2009
                • 13
                • Juupajoki

                #8
                No sen verran tuossa sitä testailin, että kyllä se öljynpaine jostain syystä
                puuttuu. Laitoin letkulla sinne öljyä tuosta nokka-akselin voitelutankon
                reiästä paineella, niin kävi hetken ihan normaalisti kunnes taas paine
                laski rupes rallattaan. Voisko noi 270 tkm ajetut nostimet valskata niin
                paljon että painetta ei riitä, laitoin kaksi uutta ja ne tuntuis pitävän paineet.

                Comment

                • Slazha
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2284
                  • Joensuu/Syvyys

                  #9
                  onhan öljyt ja suodatin vaihdettu kansi remontin jälkeen? jos on jäähdytysnestettä päässyt öljyn sekaan kun kansi nostettu pois?
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  E36 318is class II, e30 turpo

                  Comment

                  • 2bar..ahhh
                    BTCF Honorary Member
                    • Nov 2004
                    • 3351
                    • haapavesi

                    #10
                    mul meni varmaan 5min kun v8:sissa (m60b40) kaikiin paikkoihin oli tullut nostajille öljy ja kierrokset olivat koko ajan yli 1500rpm mut tiesin varmasti et öljy liikkuu.

                    eka kyl varmistaisin et öljyn saansi on varmaa viitaa öljyn puutteeseen kannessa ku on kerta tuolla tavalla millä kerroit nin jonkinaikaa ollut rallattamati.
                    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎