Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW tunkki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17505
    • Turku

    #16
    Originally posted by Ansseli View Post
    Ne alle 20€ punaiset hallitunkit kannattaa unohtaa suosiolla, kun niillä ei vaan yksinkertaisesti tee mitään. 2kpl olen niitä jo saanut rikki hyvin vähällä, toisesta pihahti öljyt haneen ja toisesta katkesi sellainen peltipalikka pumpatessa, onneks kumpikaan ei ollut oma. Itsellä on toiminut hyvin Torinon hallitunkki kääntyvällä varrella, joka on ostettu Motonetistä, maksoi 50-60€ ja on kestänyt monta vuotta raskaassakin käytössä. Siihen kun heittää päälle sen lätkän mallisen kiekon, niin voi nostaa ettei jää jälkiä
    No jaa... Kotikäytössä on mulla kestänyt 90-luvun alusta saakka hyvin .
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by Tcdoe View Post
      Työkaluissa, varsinkin tunkeissa, ei kyllä yleensä kannata kauheasti säästellä. Tommosella 9 euron tunkilla ei kyllä tee mitään. Ei tietenkään tarvitse ruveta hifistelemään ammattilaismerkeillä, vaan kyllä Biltemasta/Motonetistä/IKH:lta saa ihan kelpoja kaluja (esim tämä) kun ei vaan osta sitä halvinta kuraa. Kyllä meinaan luistaa hommat ihan eri tavalla kun on hyvät työkalut, vaikka oiskin ihan aloittelija. Muistakaa sitten käyttää niitä pukkeja kanssa, tunkin varassa olevan auton alle ei mennä..
      Juurikin tuo kolmen tonnin kapasiteettinen tunkki petti käytössäni. Piti seiskan perää nostaa, muttei siitä mitään tullut, kun tunkki päätti alkaa samantien sylkeä öljyjä ulos ja auto putosi takaisin pyörilleen. Vaikka siis oli 3t tunkki, niin ei kestänyt nostaa alle kahta tonnia painavaa autoa yhdestä päästä ylös. Samoin TÄMÄ tunkki ei kestänyt, minkä antoivat vaihdossa. Ja mitä olen Biltemassa, Motonetissä ja IKH:ssa noita halvempia tunkkeja katsellut, niin samaa tavaraa näyttäisivät olevan keskenään, lukuunottamatta niitä IKH:n Mega:n tunkkeja. Jos kuitenkin käyttötarve on hyvin satunnainen, niin ainakin Motonetin 2,25 tonnia nostava tunkki on omassa käytössäni toiminut hyvin ja maksoikin n. 80€.

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17505
        • Turku

        #18
        IKH:n Mega-merkkiset tunkit ovat ainakin aiemmin olleet Espanjassa valmistettuja.
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎