Osaisiko joku auttaa?
Auto alkoi oireilemaan joku viikko sitten,alavääntö hävisi välillä ja tyhjäkäynti kylmänä oli heikkoa.Välillä toimi kuin pitikin.Kun lämmöt nousi puoleenväliin kone kävi hyvin ja vedotkin olivat pääosin tallessa->vikamuistin luku ja muistissa lambdasta vika sekä vanos mekaanisesti jumissa.
Ajelin menemään oireet jo melkein hävisivät kunnes auto eräänä aamuna kävi tosi huonosti,500rpm ja tupsutus pakoputkesta,sammuili.Kuumaksi kun ajaa käynti nousee n650rpm.Moottorista kuuluu ääni,ikäänkuin suuttimen ääni.Otin puolan johtoja yksitellen pois ja 6 pytty ei syty tai ainakaan johdon ottaminen pois ei heikennä käyntiä yhtään,muilla kyllä.
Onko näissä ollut puolavikoja tai suutin vikoja?Ääni voisi olla myös sellainen kun o palanut venttiili ja lyö imusarjaan takaisin.Kierroksilla 1500-> ei kuule mitään eroa ja tuntuu että vetääkin eli luulen että käy kaikilla kun jengaa nostetaan.Voisiko tuo johtua vanoksesta tai nokan anturista,että nokka ei olisi paikoillaan..?Miksi se sitten vaikuttaisi vain tuohon viimeiseen pyttyyn?
Pitää varmaan alkaa puristukset mittaamaan ihan ekaksi..
Lisäys vielä että kun nyin niitä puolan johtoja moottori oli kylmä ja 4,5,6 pytyt kävivät huomattavasti heikommin eli 1,2,3 irroitettuna käynti heikkeni huomattavasti enempi kuin 4,5,6.Kun kone kävi kuumaksi,vain tuo 6 sylinterin piuhan irroitus ei heikentänyt käyntiä.
Auto alkoi oireilemaan joku viikko sitten,alavääntö hävisi välillä ja tyhjäkäynti kylmänä oli heikkoa.Välillä toimi kuin pitikin.Kun lämmöt nousi puoleenväliin kone kävi hyvin ja vedotkin olivat pääosin tallessa->vikamuistin luku ja muistissa lambdasta vika sekä vanos mekaanisesti jumissa.
Ajelin menemään oireet jo melkein hävisivät kunnes auto eräänä aamuna kävi tosi huonosti,500rpm ja tupsutus pakoputkesta,sammuili.Kuumaksi kun ajaa käynti nousee n650rpm.Moottorista kuuluu ääni,ikäänkuin suuttimen ääni.Otin puolan johtoja yksitellen pois ja 6 pytty ei syty tai ainakaan johdon ottaminen pois ei heikennä käyntiä yhtään,muilla kyllä.
Onko näissä ollut puolavikoja tai suutin vikoja?Ääni voisi olla myös sellainen kun o palanut venttiili ja lyö imusarjaan takaisin.Kierroksilla 1500-> ei kuule mitään eroa ja tuntuu että vetääkin eli luulen että käy kaikilla kun jengaa nostetaan.Voisiko tuo johtua vanoksesta tai nokan anturista,että nokka ei olisi paikoillaan..?Miksi se sitten vaikuttaisi vain tuohon viimeiseen pyttyyn?
Pitää varmaan alkaa puristukset mittaamaan ihan ekaksi..
Lisäys vielä että kun nyin niitä puolan johtoja moottori oli kylmä ja 4,5,6 pytyt kävivät huomattavasti heikommin eli 1,2,3 irroitettuna käynti heikkeni huomattavasti enempi kuin 4,5,6.Kun kone kävi kuumaksi,vain tuo 6 sylinterin piuhan irroitus ei heikentänyt käyntiä.
Comment