Announcement

Collapse
No announcement yet.

523-96 käy vajailla tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lexmark
    Newbiemmer
    • Sep 2010
    • 4
    • vaasa

    523-96 käy vajailla tyhjäkäynnillä

    Osaisiko joku auttaa?

    Auto alkoi oireilemaan joku viikko sitten,alavääntö hävisi välillä ja tyhjäkäynti kylmänä oli heikkoa.Välillä toimi kuin pitikin.Kun lämmöt nousi puoleenväliin kone kävi hyvin ja vedotkin olivat pääosin tallessa->vikamuistin luku ja muistissa lambdasta vika sekä vanos mekaanisesti jumissa.

    Ajelin menemään oireet jo melkein hävisivät kunnes auto eräänä aamuna kävi tosi huonosti,500rpm ja tupsutus pakoputkesta,sammuili.Kuumaksi kun ajaa käynti nousee n650rpm.Moottorista kuuluu ääni,ikäänkuin suuttimen ääni.Otin puolan johtoja yksitellen pois ja 6 pytty ei syty tai ainakaan johdon ottaminen pois ei heikennä käyntiä yhtään,muilla kyllä.

    Onko näissä ollut puolavikoja tai suutin vikoja?Ääni voisi olla myös sellainen kun o palanut venttiili ja lyö imusarjaan takaisin.Kierroksilla 1500-> ei kuule mitään eroa ja tuntuu että vetääkin eli luulen että käy kaikilla kun jengaa nostetaan.Voisiko tuo johtua vanoksesta tai nokan anturista,että nokka ei olisi paikoillaan..?Miksi se sitten vaikuttaisi vain tuohon viimeiseen pyttyyn?

    Pitää varmaan alkaa puristukset mittaamaan ihan ekaksi..

    Lisäys vielä että kun nyin niitä puolan johtoja moottori oli kylmä ja 4,5,6 pytyt kävivät huomattavasti heikommin eli 1,2,3 irroitettuna käynti heikkeni huomattavasti enempi kuin 4,5,6.Kun kone kävi kuumaksi,vain tuo 6 sylinterin piuhan irroitus ei heikentänyt käyntiä.
    Last edited by lexmark; 23-10-2010, 18:42. Reason: korjaus
  • Mokoma
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 767
    • 013 - Koskenkorva

    #2
    Autossasi on M52-moottori ja niissä on tuota puolavikaa silloin tällöin. Otappa käteen se kutosen puola ja sovella tuota:

    BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

    Originally posted by kaol
    Ongelma: Kolmekutonen.

    Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

    Comment

    • lexmark
      Newbiemmer
      • Sep 2010
      • 4
      • vaasa

      #3
      Originally posted by Mokoma View Post
      Autossasi on M52-moottori ja niissä on tuota puolavikaa silloin tällöin. Otappa käteen se kutosen puola ja sovella tuota:

      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155882

      Omituista vaan kun kierroksilla pelaa.Mutta nykäisen irti ja katotaan.

      Comment

      • Mokoma
        BTCF Member
        • Jun 2009
        • 767
        • 013 - Koskenkorva

        #4
        Taitaa vaan kierroksilla yksi pytty hukkua muiden äänen alle.:think
        BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

        Originally posted by kaol
        Ongelma: Kolmekutonen.

        Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

        Comment

        • JD
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1194
          • Espoo

          #5
          Originally posted by lexmark View Post
          Osaisiko joku auttaa?
          Auto alkoi oireilemaan joku viikko sitten,alavääntö hävisi välillä ja tyhjäkäynti kylmänä oli heikkoa.Välillä toimi kuin pitikin.Kun lämmöt nousi puoleenväliin kone kävi hyvin ja vedotkin olivat pääosin tallessa->vikamuistin luku ja muistissa lambdasta vika sekä vanos mekaanisesti jumissa.

          .Voisiko tuo johtua vanoksesta tai nokan anturista,että nokka ei olisi paikoillaan..?Miksi se sitten vaikuttaisi vain tuohon viimeiseen pyttyyn?

          ,vain tuo 6 sylinterin piuhan irroitus ei heikentänyt käyntiä.
          Johan tuossa on nippu vikoja jotka kannattaa ensimmäisenä korjata niin johan käynti paranee. Tai korjaantuu kokonaan.

          Vanoksen koodi tarkoittaa että vanos ei toimi ja se vaikuttaa käyntiin. Oikein toimiessaan Vanos on pelissä vain tietyllä kierrosalueella ja tietyillä ei, joten osalla kierroksia auto toimii normaalisti vaikka vanos ei toimi. Jos ei ole koskaan huollettu niin on selvää että Vanos on kulunut ja vähintäänkin kumirinkulat pitää vaihtaa.

          Lambdan vika vaikuttaa käyntiin.
          Kutospytyn viallinen puola tai viallinen tulpanhattu vaikuttaa käyntiin.
          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Kutosen heikompi käynti johtuen puolaviasta (vai onko öljyä tulpankoloissa?) sekoittaa 4-5-6 pyttyjen lambdasäädön jolloin niiden seos on pielessä ja käy huonosti. Imuvuodotkin ois hyvä käydä läpi...
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1835
              • Kotona/Poissa

              #7
              Originally posted by JD View Post
              ...Kutospytyn viallinen puola tai viallinen tulpanhattu vaikuttaa käyntiin.
              Omaan E39:iin juuri vaihdoin kaikki 6 tulpanhattua, ja alavääntö on ihan eri luokkaa kuin ennen, ja kylmäkäynnin satunnainen hytkyminen loppui. Hatun ja tulpan välinen liitos oli aivan löysä, kun uusilla hatuilla kiinnitys on tosi tiukka. Hatut maksaa n. 10-15 egee / kpl

              Autolla ajettu nyt 360000km, ja edelliset tulpanhatut saattoi olla alkuperäiset...
              Last edited by Havis; 23-10-2010, 19:54.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • lexmark
                Newbiemmer
                • Sep 2010
                • 4
                • vaasa

                #8
                Originally posted by Cell View Post
                Kutosen heikompi käynti johtuen puolaviasta (vai onko öljyä tulpankoloissa?) sekoittaa 4-5-6 pyttyjen lambdasäädön jolloin niiden seos on pielessä ja käy huonosti. Imuvuodotkin ois hyvä käydä läpi...

                Tulpankoloissa ei öljyä.Tarkastin puolat,ei halkeamia.Vaihdoin ristiin 2 ja kutosen tulpan+puolan,ei vaikutusta.

                6 sylinterin suuttimesta tai siitä mötikästä bensakiskon päästä kuuluu voimakas tik-tik-tik tikistys,n2 kertaa sekunnissa tahtiin.Tämän tuntee sormiin kun ottaa bensaletkusta kiinni vaikka 30cm päästäkin kiskosta..

                Mikäköhän perkele..Jos alipaine letkun irroittaa tuosta mötikästä ei vaikuta käyntiin mitenkään.Imua tässä pikkuletkussa tuntui olevan eli ehjä on.

                Semmosen huomion tein kans että kun öljykorkin ottaa pois saa koneen sammumaan..
                Last edited by lexmark; 24-10-2010, 20:49.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎