Announcement

Collapse
No announcement yet.

käynnistys ongelma 530d02

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jrniska
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 9
    • tornio

    käynnistys ongelma 530d02

    Eli ei lähe tulille ku vasta 4-10 sekunnin päästä?tietääkö kukaan missä olisi vika?
    olisko hehkut,siirtopumppu?
    vai olisko edellisen rempan jäljiltä jäänyt irti jotain,eli käytin imusarjan irti ja tarkistin onko imusarjan läpät paikalla.
    siitä rempasta jäi yli yksi kiristin jousi jostain liittimestä? en vai löytänyt sille enää paikkaa?muuten pelittää hyvin,toki voisi kiihtyä vähän paremmin?
    ps, eka bemari joten ei kokemusta kiihtyvyydestä eikä muustakaan??
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Tuliko tuo ongelma heti imusarjaoperaation jälkeen, vai onko siitä jo aikaa. Tuliko rail-paineanturin liitin paikalleen (jakotukin päässä, imusarjan ja tulipellin välissä)? Sitähän ei välttämättä tarvi irrottaa, mutta johdon vedonpoisto on kiinni imusarjan takapäässä.

    Vikakoodeilla pääsisi vähän tarkemmin haarukoimaan ongelmaa.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #3
      Originally posted by jrniska View Post
      Eli ei lähe tulille ku vasta 4-10 sekunnin päästä?
      Tekeekö tämän kone lämpöisenä vai kylmänä vai molemmissa?
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Tarkoitatkohan sitä kiristinjousta mikä pitää raitisilmasuodatinkoteloa kiinni korissa?
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • jrniska
          Newbiemmer
          • Oct 2010
          • 9
          • tornio

          #5
          jousi

          Originally posted by Rahu View Post
          Tarkoitatkohan sitä kiristinjousta mikä pitää raitisilmasuodatinkoteloa kiinni korissa?
          niin itse jousi on tommonen 3 sentin pitunen koukero?
          pieni jousi siellä tulipellin eessä on paikallaan?tää jousi on vähän isompi,otan kuvan ja laitan sen tänne.
          nyt kuitskin ilmeni isompi vika,eli nyt tää ei lähe ollenkaan käyntiin,aamulla lähti kylmänä ihan hyvin,mutta sitten ku sammutin auton pihalle ei lähe enää käyntiin?
          autosta ei ole kokemusta ku 1kk,just ostanut sen.

          Comment

          • jrniska
            Newbiemmer
            • Oct 2010
            • 9
            • tornio

            #6
            lämpösenä

            Originally posted by Dunky View Post
            Tekeekö tämän kone lämpöisenä vai kylmänä vai molemmissa?
            lämpösenä huonosti käyntiin?
            paitsi nyt kone ei lähe ollenkaan käyntiin?

            Comment

            • Jaska84
              Newbiemmer
              • Feb 2006
              • 15
              • Seinäjoki

              #7
              siirtopumppu?

              surraako siirtopumppu kuskin penkin alla kun käännät virrat päälle?
              E70 X5 3.0D M-sport

              Ex
              E21 320i Coupe
              E30 325i Coupe
              E34 520 Tic (Mosselman)
              E36 320i Coupe
              E46 330D Touring
              E60 535D M-Sport Facelift (Matt Black)
              E60 530D M-Sport
              E46 320D M-Sport Facelift
              E38 730D Facelift
              E46 320D touring Facelift
              E60 530D

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #8
                Originally posted by jrniska View Post
                lämpösenä huonosti käyntiin?
                paitsi nyt kone ei lähe ollenkaan käyntiin?
                Täähän alkaa olee aika selkee, suutin vuotaa, tai useampi.
                Tai sitten nokan anturi.
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • e46touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1327
                  • Tornio

                  #9
                  vika ??

                  Originally posted by jrniska View Post
                  niin itse jousi on tommonen 3 sentin pitunen koukero?
                  pieni jousi siellä tulipellin eessä on paikallaan?tää jousi on vähän isompi,otan kuvan ja laitan sen tänne.
                  nyt kuitskin ilmeni isompi vika,eli nyt tää ei lähe ollenkaan käyntiin,aamulla lähti kylmänä ihan hyvin,mutta sitten ku sammutin auton pihalle ei lähe enää käyntiin?
                  autosta ei ole kokemusta ku 1kk,just ostanut sen.
                  moro

                  onko vikakoodeista tietoa ??
                  Siirtopumpun rele tai itse siirtopumpput (tankissa sisällä ja auton alla kuskinpenkin kohalla)ekana tutkimisen alle onko kunnossa ??
                  Käykö pumput noin 1 min virtojen päälle laiton jälkeen??

                  t: e46touring
                  __________________________________________________ ____________
                  Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                  Comment

                  • humala
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 739
                    • Kemi

                    #10
                    Luin koodit kyseisestä autosta ja antoi seuraavaa.

                    E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------
                    Date: 11/08/10 19:28:21 ECU: DDE40KW0 JobStatus: OKAY Variant: DDE40KW0
                    -------------------------------------------------------------
                    RESULT: 3 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
                    1028 EGR control
                    Error frequency : 255 Logistic counter: 18
                    Error occured 1. times at:
                    Engine speed 1873.13 1/min Coolant temperature 70.25 Grad C Einspritzmenge 10.75 mm^3 RPC rail pressure 530.12 bar Fehler aufgetreten bei 229510.00 km
                    Error occured 2. times at:
                    Engine speed 2122.88 1/min Coolant temperature 90.73 Grad C Einspritzmenge 10.75 mm^3 RPC rail pressure 560.24 bar Fehler aufgetreten bei 242330.00 km
                    Error occured 3. times at:
                    Engine speed 1548.45 1/min Coolant temperature 73.67 Grad C Einspritzmenge 14.34 mm^3 RPC rail pressure 518.07 bar Fehler aufgetreten bei 245440.00 km
                    Error not present Sporadic error neg. deviation / Air mass to big
                    -------------------------------------------------------------
                    2550 Rail pressure control at start
                    Error frequency : 255
                    Logistic counter: 19
                    Error occured 1. times at:
                    Engine speed 524.48 1/min fuel pre-supply pressure 3.62 bar Einspritzmenge 21.51 mm^3 RPC rail pressure 168.67 bar Fehler aufgetreten bei 230180.00 km
                    Error occured 2. times at:
                    Engine speed 699.30 1/min fuel pre-supply pressure 3.68 bar Einspritzmenge 17.41 mm^3 RPC rail pressure 198.80 bar Fehler aufgetreten bei 245080.00 km
                    Error occured 3. times at:
                    Engine speed 224.78 1/min fuel pre-supply pressure 3.68 bar Einspritzmenge 36.35 mm^3 RPC rail pressure 126.51 bar Fehler aufgetreten bei 245440.00 km
                    Error not present Sporadic error
                    Rail-pressure build up
                    -------------------------------------------------------------

                    epäilyksenä olisi tuo railpaine anturi, vuotava suutin, polttoainesuodin vaikka epäilen tätä esipaineen ollessa ok ainakin livedatan mukaan nosti esipaineen tuonne 3barin hujakoille. Harmi vain että akussa ei riittänyt potku kun livedataa katselin joten ei saanut oikeen lukemia raililta starttausvaiheessa. Aika paljon oli muitakin koodeja ympäri autoa että voisko heikko akku antaa mahdollisesti tollaiset oireet??

                    EGR-alipaine ohjausletku oli tulpattuna.

                    edit: Niin ja offtopic miten noi koodit saa liitettyä tohon järkevästi rivitettynä?? prkl
                    Last edited by humala; 08-11-2010, 22:45.
                    E70 X5 3.0d -07
                    E39 530da touring -99
                    ex: E36 325i sedan -93

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #11
                      Kannattaa aloittaa mittaamalla ohivuodot suuttimista.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • jrniska
                        Newbiemmer
                        • Oct 2010
                        • 9
                        • tornio

                        #12
                        [nonii nyt se lähti käyntiin heti aamusella, noin 3sek tarvitsi startata,ajelin kylillä mutkan ja toimi normaalisti.
                        samuttelin ja starttailin ja käyntiin lähti noin 3-4sekunnin jälkeen?
                        kiitos viel humalalle ku iltasella viitti käyrä tohtoroimassa.
                        tarkistan viel suuttimet ja PA-suodattimen vaihdan?

                        Comment

                        • jrniska
                          Newbiemmer
                          • Oct 2010
                          • 9
                          • tornio

                          #13
                          toimii

                          Originally posted by Dunky View Post
                          Täähän alkaa olee aika selkee, suutin vuotaa, tai useampi.
                          Tai sitten nokan anturi.
                          Nyt toimii päälikkö taas hyvin,Vaihdoin uuren PA-suodattimen ja uuren akun, joka oli jo aika loppu?
                          bemu lähtee normaalisti käyntiin?
                          kiitos kaikille hyvistä neuvoista joista varmaankin on tulevaisuudessa hyötyä?

                          Comment

                          • humala
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 739
                            • Kemi

                            #14
                            Hieno homma että vehje pelittää normaalisti taas. Jos käytät tuota webastoa enemmänkin niin suosittelen asentamaan C-Tekin ylläpitolaturin autoon kiinteäksi niin vähenee murheet akun kanssa.
                            E70 X5 3.0d -07
                            E39 530da touring -99
                            ex: E36 325i sedan -93

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎