elikkäs, auto on e28 528. m30b28 koneella ja kuulostas niinku jakoketju rallattas pikkusen.. onko miten iso homma purkaa ja kasata? ja mitä kaikkee tarvii uusii ja ottaa huomioon? en oo noita ketjukoneita paljoo purkanu ni tarviis vähä apuja
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m3b28 jakoketju
Collapse
X
-
Ketju itsessään ei pidä ääntä, vaan todennäköisesti ääni tulee, kun ketjun kiristin on löystynyt. Kiristimen rakenne on hyvin yksinkertainen: http://www.realoem.com/bmw/showparts...&fg=25&lang=en
Tuota linkin jousta #4 voi koittaa myös venyttää hieman. Todennäköisesti silläkin on jo vaikutusta.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Kiristinhän ei siis ole jousikuormitteinen, vaan jousi kaiketi antaa vaan jonkinlaisen "esijännityksen" ?
Ota nyt ensin venttiilikoppa ja jakopuolen alumiininen ylempi kotelo pois, ja katso miltä näyttää silmämääräisesti ja että onko ketju kireän oloinen.
Jakopään alempi ratashan on lämpösovitteella kampiakselissa kiinni, joten se jää ainakin vaihtamatta jos jakopäähän meinaat remonttia tehdä.
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostKiristinhän ei siis ole jousikuormitteinen, vaan jousi kaiketi antaa vaan jonkinlaisen "esijännityksen" ?
Ota nyt ensin venttiilikoppa ja jakopuolen alumiininen ylempi kotelo pois, ja katso miltä näyttää silmämääräisesti ja että onko ketju kireän oloinen.
Jakopään alempi ratashan on lämpösovitteella kampiakselissa kiinni, joten se jää ainakin vaihtamatta jos jakopäähän meinaat remonttia tehdä.
Comment
-
-
Originally posted by nikkis View Postok. täytyypäs vähän tutkailla, oon kuullu huhuja noista venttiilien säädöstä että saa jotain nostajien tappeja poikki kuulema aika herkkään? 0.30 tais olla tuossa se venttiilien välys?
0,30mm on ihan hyvä, mutta itse oon muistaakseni käyttänyt 0,25mm.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by basso72 View PostAi,mikäs sen kiristää?
Löytyy korjausoppaasta.
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostNow comes the tricky part. you need to bleed the piston before it will work. This is why you have removed the valve cover. Pour some oil down the right side of the engine directly above the tensioner piston, this will fill the reservoir in the top of the lower cover. Once the reservoir is full, use a long screwdriver to move the tensioner rail back and forth, this will expel the air from behind the tensioner piston, replacing it with oil. If you can see the reservoir, you will see the bubbles coming out. You may need to top off the oil once or twice during this procedure. You are finished when you can no longer move the rail in either direction. It should take less than a minute to achieve this. Do not attempt to skip this procedure, it may take minutes of engine running to bleed this piston, during which, severe damage to chain and rails could occur.
Löytyy korjausoppaasta.
Comment
-
-
Originally posted by basso72 View PostJuu,kyllä tuo kiristimen vaimenninosan ilmaus on hallussa. Jousi kiristää ja tuo öljytäytteinen osa toimii iskunvaimentimena.
Ilman ilmausta kiristin painuu kevyesti pohjaan, ilmauksen jälkeen ei liiku voimatta mihinkään. Mitä tästä voidaan päätellä?
Comment
-
Comment