Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin jossa erimerkkinen moottori, maahantuonti ja rekisteröinti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bim
    Bimmer Rookie
    • Jul 2010
    • 152
    • Lahti

    Bemarin jossa erimerkkinen moottori, maahantuonti ja rekisteröinti

    Elikäs satuinpa näkemään myynnissä Ruotsissa vanhan bemarin jossa on erimerkkisen auton moottori. (viritys syistä) Auto on ilmeisesti laillinen Ruottissa. Spekulaatiota en tarvii, mutta tietääkö joku onko turha kuvitella tuontapaisen auton rekisteröintiä Suomeen kohtuu kustannuksilla? Moottorin lisäksi on luonnollisesti voimansiirtoa ja jarruja parannettu. Eli ylittyykö mm. prosentit?
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16361
    • Leppävirta

    #2
    Eikös tuossa päde ihan samat asiat tänne tuomisessa(tai siis kilpiin saamisessa) kuin virittämisessä suomessakin. Mallisarjan tehokkaimmasta se tietty tehon lisäys saa tulla... Tai kun sellaisella teholapulla sen katsastaa että se on lain puitteissa.. Voin olla väärässäkin.

    No mutta passaako kysyä millainen tapaus?
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Bim
      Bimmer Rookie
      • Jul 2010
      • 152
      • Lahti

      #3
      Blocket.se:ssä sattui silmään tuollainen E28 528 johon on isketty nelisylinterinen volvon mylly josta on otettu varmaan 'riittävästi' jurmua irti.
      Tässä samalla voisin kysyä, että jos tuo maahan auton joka on turbotettu ulkomailla mutta turboa ei ole rekisteröity, niin sen saisi ihan normaalisti rekisteröityä Suomessa tuon mallisarjan tehokkaimman +20% puitteissa? Onko E30 mallisarjan virallinen maksimiteho 171hp? Vai n.200hp? Kiitos
      Last edited by Bim; 15-01-2011, 12:13.

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Kun menet katsastamaan sitä autoa niin mistä se katsuri tietää missä maassa se Vulvan lohko on sinne laitettu?
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16361
          • Leppävirta

          #5
          Originally posted by Bim View Post
          Blocket.se:ssä sattui silmään tuollainen E28 528 johon on isketty nelisylinterinen volvon mylly josta on otettu varmaan 'riittävästi' jurmua irti.
          Tässä samalla voisin kysyä, että jos tuo maahan auton joka on turbotettu ulkomailla mutta turboa ei ole rekisteröity, niin sen saisi ihan normaalisti rekisteröityä Suomessa tuon mallisarjan tehokkaimman +20% puitteissa? Onko E30 mallisarjan virallinen maksimiteho 171hp? Vai n.200hp? Kiitos
          Siis etsitkö nyt tietoa E28 vai E30 korimalliin? Silmään sattui E28 mutta haluat E30 tietoa...:think

          Eikös se E30 mallisarjan tehokkain ole 320iS
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Bim
            Bimmer Rookie
            • Jul 2010
            • 152
            • Lahti

            #6
            Tänään nasahti silmääni myös eräs mielenkiintoinen turbotettu E30. Mulla on jo e30 M3 jarrut, niin vähän OT:na: käykös E28 528/535 olkavarret/navat heittämällä E30 325:n? Ja tosihuomio varmaan ettei se tekniikan asennuspaikka varsinaisesti merkitse erimerkkisessä moottorissa, mutta riitääkö yleisesti ottaen prosentit ja katsastusmiehen 'huumori'?
            Kiitos

            Comment

            • dumppi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 4351
              • sotkamo

              #7
              Originally posted by Haju69 View Post
              Eikös se E30 mallisarjan tehokkain ole 320iS
              nope. 325i katsotaan tehokkaimmaks.. oliko niin että 320is ei oo tuotu uutena suomeen:think
              Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
              e36 325i coupé R.I.P
              e30 316 2d
              e36 318is coupé
              e36 323i 4d ac schnitzer replica


              Käyttis: e39 523i 4d
              Originally posted by rizzo
              Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
              |Sotkamo Connection|

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16361
                • Leppävirta

                #8
                Originally posted by dumppi View Post
                nope. 325i katsotaan tehokkaimmaks.. oliko niin että 320is ei oo tuotu uutena suomeen:think
                Voi se olla näinkin.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • FroZ
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 298
                  • jkl

                  #9
                  Originally posted by dumppi View Post
                  nope. 325i katsotaan tehokkaimmaks.. oliko niin että 320is ei oo tuotu uutena suomeen:think
                  Kyllä se 320IS on tehokkain vertailumalli, koska M3:set ei vertailuun kelpaa. Auton ei tarvitse olla välttämättä juuri Suomeen maahantuotu että kelpaa verrokkimalliksi.

                  Comment

                  • Maza
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 4321
                    • Kannus/Kokkola

                    #10
                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Kun menet katsastamaan sitä autoa niin mistä se katsuri tietää missä maassa se Vulvan lohko on sinne laitettu?
                    Rekisteriotteestahan se sen tietää.

                    Mun käsittääkseni tilanne on vieläKIN se, että EU:n alueeltakin tuodun auton pitää täyttää Suomen säädökset (teho +20%, tilavuus +25%, paino +20%). Todennäköisesti ulkomaista rekisteriotetta ja sitä tosiasiaa, että auto on hyväksytty toiseen EU maahan, voi käyttää hyväksi poikkeuslupaa haettaessa. Eri asia sitten missä määrin sillä on merkitystä.

                    Aika rajusti tuokin on ristiriidassa "tavaroiden vapaa liikkuminen EU:n alueella"-pykälän kanssa... Kuka lähtee ekana viemään eteenpäin ?

                    Comment

                    • Micce///M
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2008
                      • 3552
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Originally posted by Maza View Post
                      Todennäköisesti ulkomaista rekisteriotetta ja sitä tosiasiaa, että auto on hyväksytty toiseen EU maahan, voi käyttää hyväksi poikkeuslupaa haettaessa. Eri asia sitten missä määrin sillä on merkitystä.
                      Esim. Britanniassahan käsittääkseni saa melkein minkä tahansa laitteen kilpien väliin, kunhan jarrut ja valot jne on lainmukaiset ja toimivat. Suomessahan tälläisen laitteen kilvittäminen on täysi mahdottomuus. Joten uskoisin että toisen maan rekisteriotteella ei ole mitään painovoimaa suomessa.

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Originally posted by Maza View Post
                        Rekisteriotteestahan se sen tietää.

                        Mun käsittääkseni tilanne on vieläKIN se, että EU:n alueeltakin tuodun auton pitää täyttää Suomen säädökset (teho +20%, tilavuus +25%, paino +20%). Todennäköisesti ulkomaista rekisteriotetta ja sitä tosiasiaa, että auto on hyväksytty toiseen EU maahan, voi käyttää hyväksi poikkeuslupaa haettaessa. Eri asia sitten missä määrin sillä on merkitystä.

                        Aika rajusti tuokin on ristiriidassa "tavaroiden vapaa liikkuminen EU:n alueella"-pykälän kanssa... Kuka lähtee ekana viemään eteenpäin ?
                        Niin niin mutta eikös tuo nyt mene rajoihin?
                        Yksittäishyväksyntää voi hakea Suomessa vehkeelle jolla on piensarjahyväksyntä toisessa EU-maassa. Muistaakseni. Intterwebistä sekin laki löytyy.
                        Last edited by petrolhead; 15-01-2011, 17:46.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • viktor
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1272
                          • ...

                          #13
                          Minkä vuotinen auto on kyseessä? Se vaikuttaa jo paljon.
                          Ennen ~4.87 tms käyttöönotettua on paljon helpompi muutoskatsastaa erikoisemmalle tekniikalle. Tällöin on rajana lähinnä tuo teho, paino ja iskutilavuus.
                          Sitten tuo väli jonnekin -89 tienoille asti menee sillä että lisätään katalysaattori, ja auto siis ei saa olla aiemmin merkittynä vähäpäästöiseksi. Tätä uudemmat onkin sitten hankalampia koska vaihtotekniikan pitää olla todennetusti vähäpäästöinen ja muuttamaton.
                          Vaikka vähäpäästöisyyttä ei otteessa ole, niin se ei tarkoita etteikö auto silti voisi olla vähäpäästöinen. Päivämäärät rajoihin tarkemmin löytyy trafin sivuilta.

                          Samalla lailla voi muutoskatsastaa auton kuin että se olisi suomessa rakennettu. Ja voi olla jopa helpompi saada trafilta poikkeuslupa jos auto ei annettuihin raameihin sovi, kun kerran on jo ollut kilvissä ja käytössä.
                          Muutenkin tuntuu että poikkeuslupia on nykyään saanut hiukan helpommin, kun jaksaa jotain perusteluita runoilla eikä raapusta syyksi vain "koska mä haluun ajaa miljuunaa kadulla".

                          Briteissä tosiaan saa pieniä omavalmistesarjoja autoista kilpiin ilman törmäystestejä jne, mikä taas on ihan eri asia kuin pelkkä tekniikanvaihto.

                          E: Muuttoautot sitten on oma lukunsa vielä, mihin ei saa sekoittaa.
                          Last edited by viktor; 15-01-2011, 17:46.
                          ///M5
                          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                          Comment

                          • Mörökölli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 1735
                            • Turku

                            #14
                            Taisin löytää auton myynti-ilmoituksen, se on siis -86 mallinen E28.

                            Kone(alakerta) on B230fk, joka on alunperinkin turbomoottori. (pienitehoisin turbo-vinokone,muistaakseni 135hp) Tuo kone tosin on täysin palikoitu, mutta en näe syytä miksei tuota saisi rekisteröityä suomeen teholappujen kanssa. Siististi tehtykin vielä. Itse en ainakaan epäröisi ostaa,jos olisin kiinnostunut. Tietty alustanosat pitää olla leiman kannalta riittävää kaliiberia, mutta taitaa olla jo valmiiksi, kun kerran 528 kyseessä.

                            Topicin aloittaja voi panna linkin autoon jos haluaa...
                            Last edited by Mörökölli; 15-01-2011, 17:59.
                            www.nenifab.com

                            Comment

                            • Bim
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2010
                              • 152
                              • Lahti

                              #15
                              Kiitosta hianoista vastauksista! Ja tuon kyseisen pirssin bongaa helposti blocketista mikäli kiinnostaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎