Elikäs satuinpa näkemään myynnissä Ruotsissa vanhan bemarin jossa on erimerkkisen auton moottori. (viritys syistä) Auto on ilmeisesti laillinen Ruottissa. Spekulaatiota en tarvii, mutta tietääkö joku onko turha kuvitella tuontapaisen auton rekisteröintiä Suomeen kohtuu kustannuksilla? Moottorin lisäksi on luonnollisesti voimansiirtoa ja jarruja parannettu. Eli ylittyykö mm. prosentit?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemarin jossa erimerkkinen moottori, maahantuonti ja rekisteröinti
Collapse
X
-
Eikös tuossa päde ihan samat asiat tänne tuomisessa(tai siis kilpiin saamisessa) kuin virittämisessä suomessakin. Mallisarjan tehokkaimmasta se tietty tehon lisäys saa tulla... Tai kun sellaisella teholapulla sen katsastaa että se on lain puitteissa.. Voin olla väärässäkin.
No mutta passaako kysyä millainen tapaus?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
-
Blocket.se:ssä sattui silmään tuollainen E28 528 johon on isketty nelisylinterinen volvonmylly josta on otettu varmaan 'riittävästi' jurmua irti.
Tässä samalla voisin kysyä, että jos tuo maahan auton joka on turbotettu ulkomailla mutta turboa ei ole rekisteröity, niin sen saisi ihan normaalisti rekisteröityä Suomessa tuon mallisarjan tehokkaimman +20% puitteissa? Onko E30 mallisarjan virallinen maksimiteho 171hp? Vai n.200hp? KiitosLast edited by Bim; 15-01-2011, 12:13.
Comment
-
-
Kun menet katsastamaan sitä autoa niin mistä se katsuri tietää missä maassa se Vulvan lohko on sinne laitettu?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Bim View PostBlocket.se:ssä sattui silmään tuollainen E28 528 johon on isketty nelisylinterinen volvonmylly josta on otettu varmaan 'riittävästi' jurmua irti.
Tässä samalla voisin kysyä, että jos tuo maahan auton joka on turbotettu ulkomailla mutta turboa ei ole rekisteröity, niin sen saisi ihan normaalisti rekisteröityä Suomessa tuon mallisarjan tehokkaimman +20% puitteissa? Onko E30 mallisarjan virallinen maksimiteho 171hp? Vai n.200hp? Kiitos
Eikös se E30 mallisarjan tehokkain ole 320iSLMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Tänään nasahti silmääni myös eräs mielenkiintoinen turbotettu E30. Mulla on jo e30 M3 jarrut, niin vähän OT:na: käykös E28 528/535 olkavarret/navat heittämällä E30 325:n? Ja tosihuomio varmaan ettei se tekniikan asennuspaikka varsinaisesti merkitse erimerkkisessä moottorissa, mutta riitääkö yleisesti ottaen prosentit ja katsastusmiehen 'huumori'?
Kiitos
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostEikös se E30 mallisarjan tehokkain ole 320iSEx BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstäEi ollu Fallu...
Sotkamo Connection
|
Comment
-
-
Originally posted by dumppi View Postnope. 325i katsotaan tehokkaimmaks.. oliko niin että 320is ei oo tuotu uutena suomeen:thinkLMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by dumppi View Postnope. 325i katsotaan tehokkaimmaks.. oliko niin että 320is ei oo tuotu uutena suomeen:think
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostKun menet katsastamaan sitä autoa niin mistä se katsuri tietää missä maassa se Vulvan lohko on sinne laitettu?
Mun käsittääkseni tilanne on vieläKIN se, että EU:n alueeltakin tuodun auton pitää täyttää Suomen säädökset (teho +20%, tilavuus +25%, paino +20%). Todennäköisesti ulkomaista rekisteriotetta ja sitä tosiasiaa, että auto on hyväksytty toiseen EU maahan, voi käyttää hyväksi poikkeuslupaa haettaessa. Eri asia sitten missä määrin sillä on merkitystä.
Aika rajusti tuokin on ristiriidassa "tavaroiden vapaa liikkuminen EU:n alueella"-pykälän kanssa... Kuka lähtee ekana viemään eteenpäin ?
Comment
-
-
Originally posted by Maza View PostTodennäköisesti ulkomaista rekisteriotetta ja sitä tosiasiaa, että auto on hyväksytty toiseen EU maahan, voi käyttää hyväksi poikkeuslupaa haettaessa. Eri asia sitten missä määrin sillä on merkitystä.
Comment
-
-
Originally posted by Maza View PostRekisteriotteestahan se sen tietää.
Mun käsittääkseni tilanne on vieläKIN se, että EU:n alueeltakin tuodun auton pitää täyttää Suomen säädökset (teho +20%, tilavuus +25%, paino +20%). Todennäköisesti ulkomaista rekisteriotetta ja sitä tosiasiaa, että auto on hyväksytty toiseen EU maahan, voi käyttää hyväksi poikkeuslupaa haettaessa. Eri asia sitten missä määrin sillä on merkitystä.
Aika rajusti tuokin on ristiriidassa "tavaroiden vapaa liikkuminen EU:n alueella"-pykälän kanssa... Kuka lähtee ekana viemään eteenpäin ?
Yksittäishyväksyntää voi hakea Suomessa vehkeelle jolla on piensarjahyväksyntä toisessa EU-maassa. Muistaakseni. Intterwebistä sekin laki löytyy.Last edited by petrolhead; 15-01-2011, 17:46.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Minkä vuotinen auto on kyseessä? Se vaikuttaa jo paljon.
Ennen ~4.87 tms käyttöönotettua on paljon helpompi muutoskatsastaa erikoisemmalle tekniikalle. Tällöin on rajana lähinnä tuo teho, paino ja iskutilavuus.
Sitten tuo väli jonnekin -89 tienoille asti menee sillä että lisätään katalysaattori, ja auto siis ei saa olla aiemmin merkittynä vähäpäästöiseksi. Tätä uudemmat onkin sitten hankalampia koska vaihtotekniikan pitää olla todennetusti vähäpäästöinen ja muuttamaton.
Vaikka vähäpäästöisyyttä ei otteessa ole, niin se ei tarkoita etteikö auto silti voisi olla vähäpäästöinen. Päivämäärät rajoihin tarkemmin löytyy trafin sivuilta.
Samalla lailla voi muutoskatsastaa auton kuin että se olisi suomessa rakennettu. Ja voi olla jopa helpompi saada trafilta poikkeuslupa jos auto ei annettuihin raameihin sovi, kun kerran on jo ollut kilvissä ja käytössä.
Muutenkin tuntuu että poikkeuslupia on nykyään saanut hiukan helpommin, kun jaksaa jotain perusteluita runoilla eikä raapusta syyksi vain "koska mä haluun ajaa miljuunaa kadulla".
Briteissä tosiaan saa pieniä omavalmistesarjoja autoista kilpiin ilman törmäystestejä jne, mikä taas on ihan eri asia kuin pelkkä tekniikanvaihto.
E: Muuttoautot sitten on oma lukunsa vielä, mihin ei saa sekoittaa.Last edited by viktor; 15-01-2011, 17:46.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Taisin löytää auton myynti-ilmoituksen, se on siis -86 mallinen E28.
Kone(alakerta) on B230fk, joka on alunperinkin turbomoottori. (pienitehoisin turbo-vinokone,muistaakseni 135hp) Tuo kone tosin on täysin palikoitu, mutta en näe syytä miksei tuota saisi rekisteröityä suomeen teholappujen kanssa. Siististi tehtykin vielä. Itse en ainakaan epäröisi ostaa,jos olisin kiinnostunut. Tietty alustanosat pitää olla leiman kannalta riittävää kaliiberia, mutta taitaa olla jo valmiiksi, kun kerran 528 kyseessä.
Topicin aloittaja voi panna linkin autoon jos haluaa...Last edited by Mörökölli; 15-01-2011, 17:59.
Comment
-
Comment