Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akku tyhjeni omituisen nopeasti!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    Akku tyhjeni omituisen nopeasti!

    Noniin. nyt tuli sitten probleema vastaan.
    Auto E39 523i päätti tyhjentää akun.
    Akussa oli niin vähän virtaa että takakontin valokin vain välkkyi.
    Ei mitään toivoa että olisi edes naksutellut valoja. ei edes ajovalot syttyny.

    Ja aika missä tuo tyhjeneminen tapahtui. oli n 13h
    Mielestäni ei mitään ovia jäänyt auki kun ajoin asemalle aamulla, saati mitään valoja (valot sammuu auton sammuttaessa), webastoa ei ole erityisesti tullut käytettyä, muutakuin ajaessa.


    Apuvirtaa yritettiin antaa Volkswagen polos:sta, kierroksia tarjottii 3k about, naksutteli vain valoja. En pystyny siis tarjoamaan apuvirtaa suoraan konetilassa oleviin napoihin, akkuun tarjosin.


    Mitään veikkauksia mikä voi tyhjentää noin totaalisesti virrat?
    Last edited by kaikkone; 20-01-2011, 21:21.

  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #2
    Akku valmis.
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #3
      Originally posted by kaikkone View Post
      Noniin. nyt tuli sitten probleema vastaan.
      Auto E39 523i päätti tyhjentää akun.
      Akussa oli niin vähän virtaa että takakontin valokin vain välkkyi.
      Ei mitään toivoa että olisi edes naksutellut valoja. ei edes ajovalot syttyny.

      Ja aika missä tuo tyhjeneminen tapahtui. oli n 13h
      Mielestäni ei mitään ovia jäänyt auki kun ajoin asemalle aamulla, saati mitään valoja (valot sammuu auton sammuttaessa), webastoa ei ole erityisesti tullut käytettyä, muutakuin ajaessa.


      Apuvirtaa yritettiin antaa Volkswagen polos:sta, kierroksia tarjottii 3k about, naksutteli vain valoja. En pystyny siis tarjoamaan apuvirtaa suoraan konetilassa oleviin napoihin, akkuun tarjosin.


      Mitään veikkauksia mikä voi tyhjentää noin totaalisesti virrat?
      Akku tai laturi oikosulussa?
      Akku irti ja mittaamaan yleismittarilla.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        #4
        Originally posted by kaol View Post
        Akku tai laturioikosulussa?
        Akku irti ja mittaamaan yleismittarilla.

        Akku on n 2v vanha,

        Mitenkäs oikein tuolla joku pääsis oikkarii :/
        Ja mitenkäs se nyt testattas et on oikkarit
        Last edited by kaikkone; 20-01-2011, 19:33.

        Comment

        • KYLKAI
          Newbiemmer
          • Jul 2007
          • 17

          #5
          Originally posted by kaikkone View Post
          Akku on n 2v vanha,

          Mitenkäs oikein tuolla joku pääsis oikkarii :/

          Pari vuottakin riittää huonon akun kypsymiseen,varsinkin kun webasto tai
          muu vastaava käytössä.

          Tarkasta ja puhdista akunkengät aluksi..

          Comment

          • Luntti
            2Wheel Driver
            • Jul 2003
            • 5021
            • Yka

            #6
            Originally posted by kaikkone View Post
            Akku on n 2v vanha,

            Mitenkäs oikein tuolla joku pääsis oikkarii :/
            Ja mitenkäs se nyt testattas et on oikkarit
            Normaalia nyky akulle. Joskus on auttanut, kun apuvirta kaapeleita vain käyttänyt paikoillaan.
            Tosin seuraavalla kerralla voi oireilla taas. Tai sitten viikon päästä.

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              #7
              Originally posted by Luntti View Post
              Normaalia nyky akulle. Joskus on auttanut, kun apuvirta kaapeleita vain käyttänyt paikoillaan.
              Tosin seuraavalla kerralla voi oireilla taas. Tai sitten viikon päästä.
              Een mä nyt uskois tuon kyykkäävään noin nopeasti. siis vetästä ittesä iha tyhjäks puolessa päivässä :O

              Comment

              • Luntti
                2Wheel Driver
                • Jul 2003
                • 5021
                • Yka

                #8
                Originally posted by kaikkone View Post
                Een mä nyt uskois tuon kyykkäävään noin nopeasti. siis vetästä ittesä iha tyhjäks puolessa päivässä :O
                Oikkariin kun menee niin tyhjenee heti.
                Käy teettämässä kuormitus mittaus.

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  #9
                  Originally posted by kaikkone View Post
                  Akku on n 2v vanha,

                  Mitenkäs oikein tuolla joku pääsis oikkarii :/
                  Ja mitenkäs se nyt testattas et on oikkarit
                  Uusikin akku voi mennä rikki...

                  Akku irti autosta -> mittaat yleismittarin ohmi-alueella auton plussan ja miinuksen väliltä -> jos näyttää alle 200ohmia, niin todennäköisesti vika on autossa.
                  Akku puolestaan kannattaa testata lataamalla sitä laturilla. Akun sisäistä vastusta ei varsinaisesti pysty mittaamaan, vaan kunto todetaan lataamalla ja kuormittamalla.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • casino
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 663
                    • Keski-Suomi

                    #10
                    Originally posted by kaikkone View Post
                    Noniin. nyt tuli sitten probleema vastaan.
                    Auto E39 523i päätti tyhjentää akun.
                    Akussa oli niin vähän virtaa että takakontin valokin vain välkkyi.
                    Ei mitään toivoa että olisi edes naksutellut valoja. ei edes ajovalot syttyny.

                    Ja aika missä tuo tyhjeneminen tapahtui. oli n 13h
                    Mielestäni ei mitään ovia jäänyt auki kun ajoin asemalle aamulla, saati mitään valoja (valot sammuu auton sammuttaessa), webastoa ei ole erityisesti tullut käytettyä, muutakuin ajaessa.


                    Apuvirtaa yritettiin antaa Volkswagen polos:sta, kierroksia tarjottii 3k about, naksutteli vain valoja. En pystyny siis tarjoamaan apuvirtaa suoraan konetilassa oleviin napoihin, akkuun tarjosin.


                    Mitään veikkauksia mikä voi tyhjentää noin totaalisesti virrat?
                    Yksi vian aiheuttaja saattaa olla puhaltimen etuvastus "siili". Jos puhallin on siilin rikkoontumisen takia jäänyt päälle ja se selittäisi kyllä akun totaalisen tyhjenemisen 13 h:ssa.?
                    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                    e39 -530d touring 11/1999
                    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16357
                      • Leppävirta

                      #11
                      Originally posted by kaikkone View Post
                      Een mä nyt uskois tuon kyykkäävään noin nopeasti. siis vetästä ittesä iha tyhjäks puolessa päivässä :O
                      Melkolailla yllättäen hyytyi akku ex E39 toukasta.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        #12
                        Originally posted by casino View Post
                        Yksi vian aiheuttaja saattaa olla puhaltimen etuvastus "siili". Jos puhallin on siilin rikkoontumisen takia jäänyt päälle ja se selittäisi kyllä akun totaalisen tyhjenemisen 13 h:ssa.?
                        Siili on sulakkeen takana, eikä näinollen voi aiheuttaa sellaista vikaa, ettei sähköjärjestelmän jännite nouse apuvirrallakaan.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          #13
                          Nonnii. nyt on auto kiikutettu kotipihalle. Onneksi on kaksi ylimääräistä auton akkua ja täyteen ladattuina. Tosin onhan noi ihan nuhapumppuja tuollaiseen autoon, 65Ah ja toinen 45Ah.
                          Tunkaisin tuon 65Ahin kiinni ja hörähti käyntiin ongelmitta. ajo kotia, ehkä typerästi noilla hyppylangoilla piuhat vedettynä isoon akkuun että lataisi (saatto siis imeä sen pienemmän akun vain tyhjäks nyt)
                          Huomen sitten kokeilen joko vielä käynnistyy tuolla pikkuakulla ja harkitsen vahvasti akkukauppaa.

                          JA mittaan nuo ohmit.

                          Elieli oliko tuo ohmien mittaus nyt se mittaus että imeekö autossa jokin ylimääräistä virtaa vai oliko siihen jokin muu jippo?
                          Ei ole ihan tuo sähkötekniikka parhaimmassa hallussa, vaikka hyvä olisi olla :/


                          edit: akku näytti 7v:tä kun mittasin sen jossain välissä, en muista oliko se akku vielä piuhoissa kiinni vai olinko jo ottanut sen pois.
                          Käynnissä auto näytti 14.1V tjsp
                          Last edited by kaikkone; 20-01-2011, 20:59.

                          Comment

                          • Micce///M
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2008
                            • 3552
                            • Hämeenlinna

                            #14
                            Ei muuta kun akkua ostamaan.

                            Vai kannattaisiko nyt ensin kokeilla ladata sitä? Omalla kohdalla pariin kertaan sattunut niin, että tullut kuunneltua pidempään parkissa musiikkia ja akku loppunut tietysti. Seuraavana aamuna pitänyt heittää kaapeleilla käyntiin, ei inahdustakaan. Vara-akku paikalleen ja akku latautumaan pariksi päiväksi, akku paikalleen ja avaimeen koskettaessa hörähtänyt käyntiin. Ei sen kummempaa.

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              #15
                              Originally posted by Micce///M View Post
                              Ei muuta kun akkua ostamaan.

                              Vai kannattaisiko nyt ensin kokeilla ladata sitä? Omalla kohdalla pariin kertaan sattunut niin, että tullut kuunneltua pidempään parkissa musiikkia ja akku loppunut tietysti. Seuraavana aamuna pitänyt heittää kaapeleilla käyntiin, ei inahdustakaan. Vara-akku paikalleen ja akku latautumaan pariksi päiväksi, akku paikalleen ja avaimeen koskettaessa hörähtänyt käyntiin. Ei sen kummempaa.
                              Latinkiin meni jo, Kahtoo tuleeko mitään tuosta. rasitustestihän olisi paras tehä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎