Tänne sitten tämä jokatalvinen väittely kitka- ja nastarenkaiden ominaisuuksista. Että pysyy muut topicit puhtaana aiheesta. Kiitos.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kitka- ja nastarenkaiden ominaisuudet
Collapse
X
-
Kitka- ja nastarenkaiden ominaisuudet
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.Tags: None
-
-
Nasta on parempi kuin kitka, ainaskiin jäisissä olosuhteissa!AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Jos olen ymmärtänyt oikein suomalaisten autolehtien testejä, esimerkiksi TM:n niin olen käsittänyt että parhaimmillakin kitkarenkailla pito on kuitenkin heikompaa tasoa kuin parhailla nastarenkailla? Ja ero olisi vielä melko suurikin tietyissä tilanteissa? Tottakai tietyissä oloissa kitkarenkaat on kilpailukykyisiä. Mutta kun puhutaan mustasta jäästä ja olosuhteista joissa kitkarengas ei yksinkertaisesti voi purra yhtä hyvin tienpintaan kuin nasta..
Oma valintani siis nastarengas mutta ei mulla kitkarenkaitakaan vastaan mitään ole.. ehkä sellaiset tulee joku päivä hankittua.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Työkaverin kans on vertailtu kitka ja nastarenkaiden eroja kun itselläni on Britstonen noraza nastarenkaat ja kaverilla Nokian kitkat kokoa 205/55R16 ja ero on kyllä huomattava ainakin mitä tälle syksylle täällä rovaniemen korkeudella on näitä erilaisia kelejä ollut. Siinä missä kitkarenkailla jo mennään sivuluisussa kylmähiki otsalla niin nastarenkailla voi ajella lähes normaalisti. Omasta mielestä kitka ja nastarenkaiden ero on pienimmillään pakkas kelillä eli -10 ja sitä kylmemmillä keleillä. Toinen merkittävä tekijä on tietenkin auton paino eli mitä painavampi menopeli niin sitä paremmin kitkat toimivat.
Oma valintani siis nastarengas.Ex. BMW 320i E30 vm.-85
Ex. BMW 328Ci E36 vm. -97
BMW 320d E91 Touring vm. -06
Comment
-
-
Ja paljonhan riippuu MISSÄ ajaa. Kyllä pohjoisessa nasta/nappularenkaat ovat melkein ainoa vaihtoehto, jos meinaa poiketa kaupunkialueen ulkopuolelle (esim. mökkeilemään niinkuin minä). Ja jos ei ole nelivetoauto alla.
Mutta myös kaupunkialueella nupulakivi (kuten niin moni katu Oulussa) ei mitenkään ihana alusta sopivissa keleissä ole, jos kitkoilla yrittää pärjätä.
Mitä etelämmäs mennään, sen paremmin kitkoilla pärjää.
Itse teen valinnan sen mukaan missä asun, millä ajan ja minne ajan. Tällähetkellä nastarenkaat on ainoa vaihtoehto minulle. Mutta en minä kitkoja karsasta, jos olo/keli/asuin yms. suhteet natsaa, kyllä minä kitkatkin voisin alle laittaa.
t: Timo
Comment
-
-
Nastat. Kitkat ei houkuta kun ne ei oo lähelläkään nastojen tasoa jäällä, enkä tykkää ikävistä yllätyksistä. (...kun ajat kohtaan missä on jäätä [/rautalanka]) :roll:
Arvailut vielä loppuun: Eikös kuluminen vaikuta kitkoihin negatiivisemmin kuin nastarenkaisiin? Siis että kuluneet renkaat pitää huomattavasti huonommin.. Vai onko tullut taas kuunneltua liikaa Essonbaarin juttuja? :lol:
Comment
-
-
jossain lehdessä, nyt en muista tarkkaan testattiin "paras" nasta- ja kitkarengas.
tuloksena; lumella molemmat yhtä hyvät, jäällä kitkarenkaan jarrutusmatka lähes kaksinkertainen (nastat 30m ja kitkat 57m), nopeus oli jotain...
henkiökohtaista kokemusta kylläkään ei ole.Ex: 525 24V Touring 1992
Comment
-
-
Kyllähän se on totta et nasta pitää paremmin mut kyllä ainakin laadukkailla kitkoilla pärjää varsin hyvin ja jossain oli tutkittu et kitkoilla ajaville tapahtuu vähemmän vahinkoja koska ajaminen on varovaisempaa. Eräs paikallinen taksi kuski joka ajoi kitkoilla sanoi et ainahan voi nauhoittaa nastojen rapinaa kasetille ja kuunnella ajaessa jos se rauhottaa. Oma valintani on kitkat nimen omaan niiden hiljaisuuden vuoksi vaikka kyllähän BMW on niin hiljainen et ei nastatkaan häirii.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Juu, kyllä se nasta on mullakin valinta, kitka ei vaan yksinkertaisesti puhtaalla jäällä pidä, ja sitä löytyy täältä etelästäkin turhan usein, aina kun ilmat kylmenee (0 kelin jälkeen) niin risteykset on aika inhottavia tulla kitkalla... Olen siis kitkoja kokeillut toissa talvena, ja kyllä nastan pito on parempi! (Meni muuten kitkat vaihtoon kun pintaa oli vielä 7 mm jäljellä... )
Comment
-
-
Nokian 2:t alla ollut jo muutamina talvina ja todella hyvät. Mainostivat noita kitkanastoina sillon ku tulivat markkinoille.Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella
Comment
-
Comment